Styring af parallel port fra Java
Fra : Lasse Jensen

Dato : 25-07-01 13:39

Jeg er igang med et projekt, der går ud på at kaffe maskinen på mit arbejde skal kunne styres vha. en computer, indtil videre var det meningen det skulle køre med noget
kode skrevet i C, har det ikke lige foran mig, men det grundlæggende koncept er at programmet holder bit 0 på parallel porten høj, så længe kaffemaskinen skal være
tændt. Og så var det det kom til mig, det skal da laves under Java...! Men er det muligt af lave den slags styring? Og hvordan gør man? De skal iøvrigt køre under Linux,
på en Sun SPARC IPC (den stod og stenede og har ca. samme omkreds som kaffemaskinen).

--
Lasse Jensen (rdx at worldonline dot dk)

Linux, the choice of a GNU generation

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 25-07-01 14:24

"Lasse Jensen" <rdx@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
gør man? De skal iøvrigt køre under Linux,
> på en Sun SPARC IPC (den stod og stenede og har ca. samme

Det kan du sagtens,

kig på www.disky.dk:1080 den webside du ser er fra en embeddet
java webserver. Og den kan sagtens også styre din kaffemaskine,
cola automat osv.

Mere om den kan du se på http://www.ibutton.com/TINI/

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Lars Hansen

Dato : 25-07-01 16:01

Hvis den skal køre på Linux, så kan du skrive det i meget simpel C-kode fx.
Jeg vil gå så vidt at sige, at det er lige før du kan skrive det i bash :)

Jeg kan ikke lige huske hvordan jeg gjorde med et lignende projekt, kan dog
huske at det kun tog en times tid, at finde det på nettet.

Ellers har Sun lavet javacomm
http://java.sun.com/products/javacomm/index.html
Der står dog kun at det understøtter Windows og Soloaris

/Lars Hansen

Fra : Anders Jørgensen

Dato : 25-07-01 16:58

Hej
Hvis du vil serielporten i stedet for, så er der også RxTx:
http://www.rxtx.org/

.... ellers har IBM også lavet noget til både seriel og paralle:
http://www-106.ibm.com/developerworks/java/jdk/linux130/othpkgs.html

Jeg har ikke selv prøvet nogle af de to af, men held og lykke med det!

/Anders Jørgensen