MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Irriterende popopmeddelelse
Fra : Erik K.

Dato : 11-11-08 12:02

Faktisk hver dag kommer der en meddelelse, der siger:
"Værtsproces for Windows Tjenester blev afbrudt og lukket. - Programmet
fungerer ikke korrekt, fordi der opstod et problem. Windows giver dig
besked, hvis der findes en tilgængelig løsning".
En sådan er tilsyneladende ikke fundet, for nu har jeg fået meddelelses i
flere måneder.

Når jeg så lukker ned for meddelelsesboksen, dukker der en meddelelse op i
proceslinien, der er en orientering om "Hvad er forhindring af datakørsel?"
Hvad betyder dette? - Det har ingen betydning for stabiliteten på min
computer, men det er til daglig irritation. - Kan jeg slippe af med
meddelelserne? - Jeg kører Vista Home Premium.

Hilsen
Erik

Fra : km

Dato : 11-11-08 14:21

Hej Erik
Problemet med Vista er, at det ikke er beregnet til at arbejde på. Det er
tilsyneladende kun udviklet til brug på nettet. Du kan læse mere i en tråd
længere tilbage "Advarsel mod Vista" hvor der er angivet løsninger på
problemet.

mvh
km

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-11-08 15:47

Sikke noget vrøvl at skrive. Man har ikke et helt OS bare for at kunne
surfe på Internet.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-11-08 15:54

Den nævnte tråd indeholder ingen hjælp med at fejlsøge svchost fejl.

Fra : km

Dato : 11-11-08 16:51

Hej
I nævnte tråd kom denne løsning op:
Nedenstående blev udført og det ser nu ud til at Vista og videoredigering
kører.
"Good news is that you can disable or turn off Data Execution Prevention
(DEP) globally in Windows Vista. To stop the DEP protection, launch an
elevated command prompt shell with administrative priviledges and
credentials (log on to Windows Vista with a user account with administrator
rights, and then right click on Command Prompt icon and select "Run as
Administrator, or turn off UAC). Then execute the following command:

bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOff

If you regret your decision and now wants to enable or turn back on the DEP
protection for your Windows Vista, simply use the following command instead:

bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOn"

mvh

km

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-11-08 01:54

Og det har som du kan se ikke noget at gøre med svchost.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Hans-Jørgen

Dato : 11-11-08 19:58

"km" <a@b> skrev i meddelelsen
> [...]
> tilsyneladende kun udviklet til brug på nettet. Du kan læse mere i en tråd
> længere tilbage "Advarsel mod Vista" hvor der er angivet løsninger på

Undskyld mig, min herre - det forekommer, at der her er skrevet noget
sludder.
Vista er jo blot et system, der giver adgang til at bruge en computer og de
installerede programmer.
Her på matriklen fører Vista et stille liv bag facaden af programmerne, der
er i brug.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : km

Dato : 12-11-08 02:26

> [...]
> de
> installerede programmer.
> Her på matriklen fører Vista et stille liv bag facaden af programmerne,

Ja, jeg tror da også det har været hensigten med programmet.
Her på matriklen kommer Vista også til at føre et meget stille liv.

mvh
km

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-11-08 16:18

Se inline.
On Tue, 11 Nov 2008 12:02:22 +0100, "Erik K." <erik.kirkeby@mail.dk>
wrote:

> [...]
>fungerer ikke korrekt, fordi der opstod et problem. Windows giver dig
>besked, hvis der findes en tilgængelig løsning".

svchost er en tjeneste der er "værtsproces" for forskellige
tredjeparts tjenester. Det gælder derfor om at finde ud af hvilken
tjeneste (service) der er tale om.
Hos Microsoft support kan du finde løsningsforslag.
http://support.microsoft.com/search/default.aspx?catalog=LCID%3D1033&query=svchost.exe+vista&mode=r

>Når jeg så lukker ned for meddelelsesboksen, dukker der en meddelelse op i
>proceslinien, der er en orientering om "Hvad er forhindring af datakørsel?"

Standard besked når DEP (Data Execution Prevention) er blevet udløst.
Hvis du vil vide mere om hvad det er kan du søge på Google efter "Data
Execution Prevention". Husk "".

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Erik K.

Dato : 11-11-08 17:13

Tak for svarene og hjælpen. - Jeg har fundet løsningen via Google, som jo er
en guldgrube, og hvor man altid bør søge først. (Det skal jeg huske!).
Det viste sig, at der var nogle restfiler fra Windows XP, som jeg har haft
installeret i en virtual PC, men som jeg senere har afinstalleret/slettet. -
Men alt er åbenbart ikke blevet fjernet.

Hilsen
Erik

Fra : Erik K.

Dato : 30-11-08 13:52

Glæden var kort! - Nu må jeg igen trækkes med den irriterende meddelelse. -
Men jeg kan nu konstatere, at den kommer konsekvent hver gang jeg vækker
PC´en fra dvaletilstand. - Efter genstart er problemet der ikke.
Er der nogen bud på dette?

Mvh
Erik

Fra : Lyrik

Dato : 11-11-08 17:08

> [...]
> computer, men det er til daglig irritation. - Kan jeg slippe af med
> meddelelserne? - Jeg kører Vista Home Premium.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Forhindring af datakørsel drejer sig om at forhindre virus i at køre i
systemets allerhelligste område.
Det foregår på 2 måder. Igennem Processorens hardware hvis den understøtter
funktionen-og i Windows egen indbyggede software.

Men det fungerer ikke rigtig efter hensigten efter min erfaring! Altså skal
man slå det fra!
Først og fremmest den i hardwaren og derefter så meget af den i softwaren
som man kan.
Det foregår her:
http://www.luen.dk/datakoersel.PNG

Download også en 30 dages version af TuneUp Utilities og kør den som du kan
se her:
http://www.luen.dk/tuneup.PNG

Tuneup Utilities burde være et tilbehør til Vista. IMHO.

MvH
Jens

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-11-08 01:59

Fungerer fint i Hardware. Jeg har dog hørt at enkelte programmer kan
have problemer med Software DEP.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 12-11-08 18:58

On Wed, 12 Nov 2008 01:58:44 +0100, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

> Fungerer fint i Hardware. Jeg har dog hørt at enkelte programmer kan
> have problemer med Software DEP.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.
,,,,,,,,,
Hi Jens Peter!

Jeg stødte først på problemer i hardwareunderstøttelsen som jeg selv slog
til da min processor understøttede det og jeg syntes det lød smart. Husker
ikke hvilket program der koksede, men det gjorde det. Så måtte jeg slå det
fra.
Siden kom en anden konflikt med et andet program der konfliktede med
softwareversionen af forhindringen.

Det kan være de programmer jeg kører, for normalt ville jeg gerne have det
slået til, da jeg synes om idéen. XP var alt for åben for malware.
Kan sådan et program som "AnyDVD" konflikte? Eller Virtuelle drev som Nero?

--
Hilsen
Jens

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-11-08 19:48

Ikke mig bekendt. Kun dårligt skrevne programmer og Malware vil være
berørt. Hvis det er et dårligt programmeret program vil der
sandsynligvis findes en opdatering eller hvis det er uddateret vil der
oftest kunne findes et andet der gør det samme.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 12-11-08 20:23

On Wed, 12 Nov 2008 19:48:00 +0100, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

> [...]
> sandsynligvis findes en opdatering eller hvis det er uddateret vil der
> oftest kunne findes et andet der gør det samme.

,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jo men det afgørende spørgsmål er:
Microsoft har implementeret en række DRM-tiltag som jeg ikke ved hvad er.

Hvis et program overrider disse DRM-tiltag, vil det så blive
identificeret som "malware?" Vil man forhindre datakørsel af et sådant
program?
Der bliver ikke kæmpet med åben pande på de områder. Jeg kunne tænke mig
at man sagde:

"Vores system vil kæmpe med næb og klør imod at vores ide om rettigheder
bliver brudt eller overtrådt! Vi vil gå så langt som til at forhindre
datakøsel, udnævne programmet til skadelig software eller lade det komme
ind under "forhindring af datakørsel!"

Eller sige:"Vi har indlagt en masse rettigheds DRM, men bryder et program
det, så vil vi ikke forhidre det,-who cares?"

Det er to forskellige holdninger. Hvilken holdning har MS?

--
Hilsen
Jens

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-11-08 04:33

Det har intet med DRM at gøre. Du skulle tage og læse op på hvad DEP
egentlig gør. Og jo, Microsoft har dokumenteret det i den indbyggede
hjælpefunktion ellers kan man som jeg skrev tidligere Google det.

Regards Jens Peter Karlsen.