MS Windows
briani 27239
FTP logon fejler
Fra : Kurt G

Dato : 11-11-08 07:59

Jeg har fået en fejl når jeg med en ftp-forbindelse vil logge på serveren.

Der skrives:
500 I won't open a connection to 10.0.0.2 (only to xx.xxx.xx.xxx)

Det sker med både Prontpage 2003 og TotalCmd!
TotalCmd skriver desuden, at der er fejl ved port kommando!

Jeg har slettet alle cookies og midlertidige internetfiler.

Hvor skal jeg rette det?

Mvh Kurt

Fra : Benny Andersen

Dato : 11-11-08 03:34

On 11 Nov., 07:59, "Kurt G" <kur...@guldbaek.net> wrote:
> [...]
> TotalCmd skriver desuden, at der er fejl ved port kommando!
>
> Jeg har slettet alle cookies og midlertidige internetfiler.

Ved ikke lige hvad 500... er, men har du prøvet 'passive mode' i
TotalCmd
Mvh Benny

Fra : Kurt G

Dato : 11-11-08 13:28

Klippet
> [...]
> Hvor skal jeg rette det?
> Mvh Kurt

Ved ikke lige hvad 500... er, men har du prøvet 'passive mode' i
--------------------------------------
500 er nok et fejlkodenummer, der siger det samme som teksten.

Jeg har prøvet at sætte Passive, men det hjælper ikke.
Et eller andet sted må der være en psætning, som er blevet ødelagt.

Mvh Kurt

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-11-08 14:41

Kurt G skrev bl.a.:

> [...]
> Det sker med både Prontpage 2003 og TotalCmd!
> TotalCmd skriver desuden, at der er fejl ved port kommando!

Hvis du ikke har ændret noget, så er det serveren, der har problemer.

> Jeg har slettet alle cookies og midlertidige internetfiler.

Det har intet med FTP at gøre.

> Hvor skal jeg rette det?

Rette hvad?

Det er umuligt at hjælpe, når du ikke giver flere oplysninger end dette.

Claus

Fra : Kurt G

Dato : 11-11-08 15:09

Jeg har klippet lidt i teksterne.

> Hvis du ikke har ændret noget, så er det serveren, der har problemer.
Jeg har ikke ændret noget ved opsætningen af hverken Frontpage eller
TotalCmd.
Men jeg er kommet i tanke om, at jeg siden sidste gang det virkede har
installeret IIS. Den har jeg derfor igen afinstalleret uden at det har gjort
nogen forskel.

> Rette hvad?
Måske kunne der et eller andet sted rettes ved i adressen 10.0.0.2, så der
kom en gyldig adresse i stedet.

> Det er umuligt at hjælpe, når du ikke giver flere oplysninger end dette.
>
> Claus
Jeg har en anden maskine, som før har været brugt til det samme, den vil jeg
lige prøve!

Mvh Kurt

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-11-08 16:26

10.0.0.2 er en fuldt gyldig IP adresse på hans lokale netværk.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Kurt G

Dato : 11-11-08 16:41

> 10.0.0.2 er en fuldt gyldig IP adresse på hans lokale netværk.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Måske er det problemet, da det er en server på nettet, der skal laves
forbindelse til!

Kurt

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-11-08 19:36

Kurt G skrev bl.a.:

> Måske er det problemet, da det er en server på nettet, der skal laves
> forbindelse til!

Hvilket net?
Internettet, lokalnettet eller fiskenettet?
Alle servere er tilsluttet nettet!

Er det dit eget LAN, eller er det ude på internettet eller noget helt
tredie?

Når du ikke giver bedre information, så får du heller ikke bedre svar...

Claus

Fra : Kurt G

Dato : 11-11-08 21:58

> [...]
> tredie?
>
> Når du ikke giver bedre information, så får du heller ikke bedre svar...

Undskyld.
For mig er nettet lig med internettet; jeg har ikke selv nogen server
kørende (bortset fra IIS en kort tid), men det kan I jo ikke vide!
Kurt

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-11-08 02:02

Kurt G skrev bl.a.:

> Undskyld.
> For mig er nettet lig med internettet; jeg har ikke selv nogen server
> kørende (bortset fra IIS en kort tid), men det kan I jo ikke vide!

Er du sikker på, at den rigtige ipadresse eller domæne er sat op i
programmerne?

10.0.0.2 er en lokal ipadresse og ikke en adresse på internettet.

Det er lidt besynderligt, at den forsøger at åbne en adresse på dit
lokalnetværk. Måske du har ændret i ipadressen/domæne, da du havde din
webserver kørende?

Har du evt. ændret på windows' hostfil da du installerede din webserver?

Hvad står der i TC i feltet "værtsnavn"? Der skal enten stå en ipadresse
eller domænenavnet på din server, f.eks. ftp.tersgov.dk

Du må poste en udskrift af din log eller session, ellers kommer vi ikke
videre. Husk at udelade evt adgangskode.

Claus

Fra : Kurt G

Dato : 12-11-08 13:49

"Claus Tersgov

> Er du sikker på, at den rigtige ipadresse eller domæne er sat op i
> programmerne?

Det, som jeg har adgang at se, var sat rigtig op!

> [...]
>
> Hvad står der i TC i feltet "værtsnavn"? Der skal enten stå en ipadresse
> eller domænenavnet på din server, f.eks. ftp.tersgov.dk

Det ved jeg ikke, jeg kender ikke den pågældende fil!

> Du må poste en udskrift af din log eller session, ellers kommer vi ikke
> videre. Husk at udelade evt adgangskode.
>
> Claus

Da jeg her til morgen igen forsøgte at logge på, virkede alt som før, dvs at
jeg nu kan uploade mm.
Hvad der kan være sket ved jeg ikke, men det forekommer mig, at jeg har set
noget med, at servere ved fejl kan være utilgængelige i 24 timer. Måske er
det det, der har været tilfældet.

Tak for jeres forsøg på at hjælpe!

Mvh Kurt

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-11-08 14:39

Kurt G skrev bl.a.:

> Hvad der kan være sket ved jeg ikke, men det forekommer mig, at jeg
> har set noget med, at servere ved fejl kan være utilgængelige i 24
> timer. Måske er det det, der har været tilfældet.

Helt sikkert ikke. Hvis du har angivet en ip adresse, så er det direkte
kommunikation fra dig til serveren, uden omveje. Har du angivet et domæne,
så er det via en dns server, men er de nede ville al din internettrafik
sikkert være berørt.

Problemet er, at du sikkert har en elendig ftp leverandør, de findes i
stribevis. Navnlig dem til en ti'er pr. måned.

Claus

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-11-08 02:07

Ja, så er det en forkert adresse du har angivet.
Adresser i områderne 10.x.x.x og 192.168.x.x er forbeholdt intranet
(der er også et tredje område jeg ikke lige kan huske)

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Kurt G

Dato : 12-11-08 13:42

Nu har jeg ikke opgivet nogen adresser i den form, men en www....

Et eller andet sted er det så blevet oversat til en adresse i tal.

Men hvorom alting er: Her til morgen virkede alt igen.

Jeg tror, at der er sket det, at systemet (måske serveren) efter en tid har
indstillet sig til gamle opsætninger! Jeg mener at have set noget om, at ved
visse fejl kommer der liv i det igen efter 24 timer:

Ellers ved jeg ikke, hvordan det kan hænge sammen!

Mvh Kurt

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-11-08 14:43

Kurt G skrev bl.a.:

> Nu har jeg ikke opgivet nogen adresser i den form, men en www....

Det har du helt sikkert ikke!

En Webserver har absolut intet med en FTP-server at gøre. Det er to helt
forkellige ting.

Du har angivet adressen som FTP.domæne.dk og ikke som www.domæne.dk

Claus