Duel fra prædikestolen
Fra : Bo Warming

Dato : 09-11-08 18:03

Duel fra prædikestolen
"Pølsesnak" sa præsten, da jeg ved et møde argumenterede for aktiv dødshjælp
Men han bad mig droppe emnet pga barnedåbsgæster ved min præken i dag
Bagefter forærede han mig en fin 1895-bog, "Boganis Jagtbreve" dvs Karen
Blixens fars selvforherligende jægerkarriere selvbiografi skrevet kort før
han begik selvmord pga livslede.
Blixen selv døsede sig med piller - altså langsomt selvmord.
Det var mit håb at bidrage til at udvikle en dialog-stil ved
prædiken -hvilket nogle har gjort ifl Kristelig Dagblad.
Det håber jeg stadig på og fik megen ros, men præsten tør vist ikke at
fortsætte eksperimentet - øv

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 10-11-08 02:24

Bo Warming skrev:
> [...]
> -hvilket nogle har gjort ifl Kristelig Dagblad.
> Det håber jeg stadig på og fik megen ros, men præsten tør vist ikke at

Problemet med aktiv dødshjælp er vel at hjælpen kan være en anelse *for*
aktiv.
Hvis lægen der giver sprøjten, har aktier i et selskab som afdødes
søster er involveret i.. well.. mennesker er jo nu engang korrupte, og
ligefrem at åbne en dør til autoriseret rovmord, er vel de fleste imod.
Ikke at det ændrer noget, men blot tanken vil få de fleste til at stemme
nej, går jeg ud fra, selvom 90% af dem stoler helt og fuldt på deres
egen læge.
Man læser jo så meget...

- cep

Fra : Bo Warming

Dato : 10-11-08 03:51

""Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@" <"REMOVE> skrev i meddelelsen

> [...]
> nej, går jeg ud fra, selvom 90% af dem stoler helt og fuldt på deres egen

Hollandsk model har aldrig haft klager
2 samtaler med læger med 2 mdrs mellemrum
er krav

Danske læger gør måske det samme i det skjulte, men hvorfor ikke ærlighed og
åbenhed?

Selvmord hvor uskyldige tages fejalgtigt med er resultat af forbud og
lukkethed

Behandlere ønsker behandling - det kan være tortur

Modige pårørende bør kunne klage, når livstestamente