Tillid er modsætning til slaveri
Fra : Bo Warming

Dato : 08-11-08 20:51

Tillid er modsætning til slaveri
Barbariske tider har gjort fattige til slavearbejdere, hvis børn ejedes og
handledes
Mere sympatisk er det fri markeds ærlige handel, hvor man ikke frygter, at
den stærke snyder den svage
I en kristen kultur opbygges tradition for byttehandler, lån, investering,
renter, hvor æresord holdes.
Vikinger og føniker og oldgrækere og oldromere var også gode til det.
Muhamedanere var nok mere som Ægyptens og Babylons plantageejere og byggere
af hjernedøde stenkolosser.

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-11-08 01:01

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Vikinger og føniker og oldgrækere og oldromere var også gode til det.
> Muhamedanere var nok mere som Ægyptens og Babylons plantageejere og

Romernerne var sandelig ikke tilbageholdende med imposante bygningsværker.
Nero's kolossalstatue af sig selv som solgud i bronze var på størrelse med
Rundetårn.
Hvilke bronzestøbere kunne gøre det efter i dag?

Brød og skuespil var i højsædet, og offentlige initiativer havde desuden den
vigtige funktion dengang som nu at skabe beskæftigelse i tider med for megen
arbejdskraft og mangel på ufred.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 09-11-08 05:19

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Rundetårn.
> Hvilke bronzestøbere kunne gøre det efter i dag?

Ingens trivsel gavnes af bronzestøbning
Ny ufred skabtes af MANGEL på bronceVÅBEN i Rom

> Brød og skuespil var i højsædet, og offentlige initiativer havde desuden
> den vigtige funktion dengang som nu at skabe beskæftigelse i tider med for
> megen arbejdskraft og mangel på ufred.

Ja, Nero spildte resourcer på offentlig jobskabelse - som vore
fangevogteransætelser der forkæler narkosalg. Kun isolation udrydder narko i
fængslet.

Lav fænglser der er afskrækkende - som ikke er luksusfængsler med for mange
fangevogtere og deres narko

-------

En tiltrængt fornyelse kunne være at du bifaldt eller modsagde mine indlæg
om at vore fængsler ikke skal vedblive at være luksushoteller med
FANGESAMVÆR

Seneste trådstart fra mig er om hvordan fangeteilefonering kan muliggøre
totalisolation og dermed STOP FOR NARKO
som gør fænglser til forbryderskoler. Gør dem til billige afskrækkende
forbedringshuse. Gavn alle parter. Hævn ikke.

Alle indsate skal have el-fodlænke på konstant, så nul flugt. Ikke kun
hjemmefængslede.

Desuden strømstødhalsbånd så remotekonrol kan sætte angribende fange på
plads.Elekronikken er billig
Sundt at fanger i alle 12 år bærer rygsæk med el-grej til at kontrollere
ham. Tager han den af, får han stød - den skal mærke hans puls konstant.
Og lad ham lave kondi med den tunge rygsæk som vægt! ELLER NOGET I DEN
STIL - foreslå du alternativ
NYTÆNKNING BEHØVES