En halaltåbe fik klask
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 08-11-08 11:48

http://politiken.dk/indland/article591832.ece

Umotiveret og latterligt overfald på en person, som dog med 99% sikkerhed
selv støtter op om vold, nemlig venstreorienteret vold og indirekte om
muhamedanervold, ved at støtte et parti der vil have flere helligkrigere til
landet - nuvel, det er ikke min pointe. Læg mærke hvordan man i artiklen gør
rigtig meget ud af at forklare at volden er politisk motiveret og i detaljer
beskrive overfaldet for at skabe mest muligt (og i øvrigt forstålig) sympati
med offeret. For det første er er intet bevis for at det er politisk
motiveret. For det andet finder jeg det påfaldende, at når det drejer sig om
autonomvold, så er det pludselig "de unge" der har lavet "ballade". Så
bliver det pludselig beskrevet med plusord. Når det er en autonom der får
sig en røvfuld, så er det racistisk, højreorienteret vold. Politiken som vi
kender og hader den.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Joakim

Dato : 08-11-08 12:03

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> det er en autonom der får sig en røvfuld, så er det racistisk,
> højreorienteret vold. Politiken som vi kender og hader den.

Når jeg læser artiklen, så synes jeg nu nok, at der er nogle stærke
indicier på, at overfaldet er politisk motiveret. Det er naturligvis dybt
forkasteligt uanset hvad man ellers måtte mene om Antiracistisk Netværk.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-11-08 13:12

Joakim skrev:

> [...]

Der står faktisk "højreradikale" og "højrenationale" og intet om at det
er racistisk motiveret vold. Ballade kan vist forresten dårligt
beskyldes for at være et plusord.
De autonome bliver kaldt for autonome.

> Når jeg læser artiklen, så synes jeg nu nok, at der er nogle stærke
> indicier på, at overfaldet er politisk motiveret.

Man kan vel dårligt beskylde White Pride for at have en politik, så det
er vel nærmere ideologisk motiveret.
Det er ikke på nogen måde en hemmelighed at medlemmer fra White Pride
går direkte efter autonome og deslige.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 08-11-08 15:12

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i meddelelsen

> Der står faktisk "højreradikale" og "højrenationale" og intet om at det er
> racistisk motiveret vold.

De får, som det allerførste, fortalt at offeret er talsmand Antiracistisk
netværk. Det ligger implicit i artiklen at det er dette forhold der er årsag
til overfaldt. Derfor er volden racistisk motiveret. I øvrigt bringer de et
billede af offeret. Hvor mange billeder har Politiken bragt af ofre for
kulturberigelsen?

"Højreorienterede voldsmænd gik målrettet efter"

og længere nede:

"Det er højreorienterede voldsmænd"

JEG er som konservativ også højre"orienteret" Det er, i øvrigt, alle der
stemmer til højre for midten. Men jeg er fandeme ikke overfaldsmand. Det er
et typisk trick fra venstrefløjen, i det her tilfælde deres talsrør
Politiken, til at få dæmoniseret en stor gruppe mennesker som man ikke er
enig med. Disse overfaldsmænd tilhører efter al sandsynlighed White Pride
som er en erklæret voldelig og racistisk bande. Det har intet at gøre med at
være "højreorienteret".

>Ballade kan vist forresten dårligt
> beskyldes for at være et plusord.

Nej, men det lyder en del bedre end vold og tyveri ikke? Hvis du bliver
overfaldet og banket til blods til dine tænder ligger på fortovet og dit ene
øre er revet halvt af og derefter får stjålet din tegnebog og mobiltelefon,
så lyder det heller ikke helt så slemt hvis jeg siger "du blev bestjålet af
en skurk" vel?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Per Rønne

Dato : 08-11-08 15:38

Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

> [...]
> som er en erklæret voldelig og racistisk bande. Det har intet at gøre med at

De skulle så nok have brugt ordet 'højreekstrem' ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 08-11-08 19:01

On Sat, 8 Nov 2008 15:37:54 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>De skulle så nok have brugt ordet 'højreekstrem' ...

især da hvis de så lige husker at benævne det racistiske antiracistisk
netværk som venstreekstremt

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-11-08 15:29

> De skulle så nok have brugt ordet 'højreekstrem' ...

Jeg troede, det var en betegnelse, du havde reserveret til Liberal Alliance.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-11-08 09:00

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Jeg troede, det var en betegnelse, du havde reserveret til Liberal Alliance.

Ekstreme er de vel ikke, men de ligger dog så langt ude til højre at
også en McCain og en Obama kunne være med.

Det er jo velfærdssamfundet de vil afskaffe til fordel for et
forsikringssamfund, hvor mange ikke kan være med.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-08 17:28

> Det er jo velfærdssamfundet de vil afskaffe til fordel for et
> forsikringssamfund, hvor mange ikke kan være med.

Forsikringsmodellen er jo også een af modellerne man kan indrette et
velfærdssamfund efter - en model der er betydeligt mere robust over for
ændringer i befolkningssammensætningen, hvor der bliver færre til at betale
for fleres velfærd.

Financiering via skatter til en fælles kasse virker kun så længe der er nok
til at betale til den fælles kasse uden at protestere for meget over det.

Carl Alex Friis Nielsen,
Elsk mig ! Tag mig som jeg tror jeg er.

Fra : Egon Stich

Dato : 14-11-08 09:29

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Financiering via skatter til en fælles kasse virker kun så længe der er
> nok til at betale til den fælles kasse uden at protestere for meget over

Men den fælles kasse har den utvivlsomme fordel, at den ikke er udsat for
eventuelle spekulanters grådighed.

Hvorfor kan højreorienterede ikke opdage virkeligheden?
Vi ser jo netop nu, hvad sådanne sataner kan forårsage.

Og sjovt nok ser man ingen skrige op over det skatteyderbetalte
sikkerhedsnet, der nu er udspændt, så staklerne ikke skal stå til ansvar?

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 14-11-08 10:21

Carl Alex Friis Nielsen <cafn*mail.dk> wrote:

> Forsikringsmodellen er jo også een af modellerne man kan indrette et
> velfærdssamfund

I det omfang der ikke er fuld dække for alle ville jeg ikke kalde det
for et 'velfærdssamfund'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 15-11-08 14:22

> I det omfang der ikke er fuld dække for alle ville jeg ikke kalde det
> for et 'velfærdssamfund'.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Tilsyneladende er der efterhånden en del, der ikke mere formår at adskille
"velfærdssamfund" fra "velstandssamfund"--

Egon

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-11-08 18:05

> Det er jo velfærdssamfundet de vil afskaffe til fordel for et
> forsikringssamfund, hvor mange ikke kan være med.

Ikke kan være med? Du mener "ikke vil være med"? Jeg ved godt, at dén
hersens gammeldags idé med at tage ansvar for sig selv og sine har ringe kår
i dette socialdemokratiske helvede, der kaldes et "velfærdssamfund", men at
*mange* helt skulle have mistet evnen til at tage ansvar for eget liv, kan
jeg ikke forestille mig. Hvis du har ret, ser det godt nok rigtigt, rigtigt
skidt ud.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-11-08 10:21

> [...]

> jeg ikke forestille mig. Hvis du har ret, ser det godt nok rigtigt, rigtigt

Rigtigt mange amerikanere har ganske simpelt ikke råd til til
sygeforsikringen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 15-11-08 14:21

> Rigtigt mange amerikanere har ganske simpelt ikke råd til til
> sygeforsikringen.
> --
> Per Erik Rønne

Ligesom jeg selv, for nu at holde os til det hjemlige, som pensionist har
måtte erkende, at jeg ikke mere har råd til at opretholde den
forsikringsmæssige standard, jeg var vænnet til, og som ville være mest
fornuftig.

Men erindrer en udtalelse af Lykketoft om netop pensionisters forhold:
"De par hundrede kroner har de nok råd til---"

Udtalt af een, med sit på det tørre.

Kamelen og det sidste strå er åbenbart gået i glemmebogen.

Egon

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-11-08 22:30

Kim Frederiksen skrev:

> [...]
> Antiracistisk netværk. Det ligger implicit i artiklen at det er dette
> forhold der er årsag til overfaldt. Derfor er volden racistisk

Øhm nej. Den overfaldne og overfaldsmændene er jo af samme race, så
derfor kan den dårligt være racistisk motiveret. At det er ideologisk
motiveret kan der ikke være tvivl om og det er det der bliver påpeget i
artiklen.

> I øvrigt bringer de et billede af offeret. Hvor mange
> billeder har Politiken bragt af ofre for kulturberigelsen?

Vil du påstå at de ikke bragte billede af fx Curra?
Og det er faktisk langt de færreste voldsofre der har lyst til at få
deres skamferede ansigt i avisen.

> [...]
> sandsynlighed White Pride som er en erklæret voldelig og racistisk
> bande. Det har intet at gøre med at være "højreorienteret".

De autonome bliver jo også helt fejlagtigt placeret på venstrefløjen,
hvor hovedparten ikke bryder sig om at blive slået i hartkorn med
voldelige og ødelæggende autonome.
Desuden omtaler Jyllands Posten altså også White Pride som
højreorienterede og den avis kan du vel dårligt kalde venstreorienteret.

> Nej, men det lyder en del bedre end vold og tyveri ikke?

Jo, eller plyndringer, men de udtryk bruger Politiken nu også i
forbindelse med de autonome.

> [...]
> ene øre er revet halvt af og derefter får stjålet din tegnebog og
> mobiltelefon, så lyder det heller ikke helt så slemt hvis jeg siger "du

Men sådan gør Politiken jo heller ikke. Man kan fx læse "To unge
fængslet efter voldsomme autonom aktion mod Faderhuset" eller "Da
demonstrationen udartede til hærværk".

Fra : TBC

Dato : 08-11-08 13:44

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen

> http://politiken.dk/indland/article591832.ece

Gad nok vide hvor mange støvletrampsympatiserende her i gruppen, for hvem
julebryggen i har smags ekstra sødt på en en glædens dag ved at kunne læse
om ovenstående?

TBC

Fra : Vidal

Dato : 08-11-08 14:59

Kim Frederiksen skrev:
> [...]
> beskrevet med plusord. Når det er en autonom der får sig en røvfuld, så
> er det racistisk, højreorienteret vold. Politiken som vi kender og hader

Jeg nominerer dette indlæg til at være månedens dummeste.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 08-11-08 15:17

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg nominerer dette indlæg til at være månedens dummeste.

Det overlever jeg nok, men uddyb gerne.

/Kim

Fra : N_B_DK

Dato : 08-11-08 16:30

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Jeg nominerer dette indlæg til at være månedens dummeste.

Fordi det er korrekt det han skriver ?

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-11-08 16:58

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Fordi det er korrekt det han skriver ?

Ja...

Mvh
Martin

Fra : Vidal

Dato : 08-11-08 20:24

Martin Larsen skrev:
> "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen

Hører du ikke selv til de højreekstreme i Århus?

Kunne vi få et kig ind bag kulissen?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalgaard

Fra : N_B_DK

Dato : 08-11-08 20:51

> Hører du ikke selv til de højreekstreme i Århus?
>
> Kunne vi få et kig ind bag kulissen?

Måske du skulle lære at citere korrekt, det var ikke Martin Larsen der
skrev det du citerer, men mig.

Fra : Vidal

Dato : 08-11-08 22:24

N_B_DK skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Måske du skulle lære at citere korrekt, det var ikke Martin Larsen der
> skrev det du citerer, men mig.

Ja, det ser lidt underlig ud, jeg er kommet til at stryge
MLs 'Ja'. Du vil så måske give os lidt baggrund? Du bor i
Viborg, ikke? Har I nogen højreorienterede grupper der,
du dyrker, eller tager I til Århus.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Lars

Dato : 09-11-08 12:30

> Ja, det ser lidt underlig ud, jeg er kommet til at stryge
> MLs 'Ja'. Du vil så måske give os lidt baggrund? Du bor i
> Viborg, ikke? Har I nogen højreorienterede grupper der,
> du dyrker, eller tager I til Århus.

Viborg?

/Lars

Fra : Vidal

Dato : 09-11-08 12:45

Lars skrev:

> Viborg?

Longitude: 9° 24' 0" East Latitude: 56° 26' 0" North

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaad

Fra : Lars

Dato : 09-11-08 17:57

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Longitude: 9° 24' 0" East Latitude: 56° 26' 0" North

Jeg kender godt Viborg, jeg mente blot N_B... var fra et helt andet sted i
Danmark...

/Lars

Fra : N_B_DK

Dato : 09-11-08 22:16

"Lars" <brugesikke@gmail.com> wrote in message

> Jeg kender godt Viborg, jeg mente blot N_B... var fra et helt andet
> sted i Danmark...

Det vil jeg så også mene jeg er, sjælland var et noget bedre bud.

Fra : Lars

Dato : 09-11-08 23:21

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> "Lars" <brugesikke@gmail.com> wrote in message

> Det vil jeg så også mene jeg er, sjælland var et noget bedre bud.

Hehe - ja, jeg tror nok jeg ved hvor

/Lars

Fra : David Konrad

Dato : 09-11-08 23:40

Lars wrote:
> "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe - ja, jeg tror nok jeg ved hvor

Hvorfor er dette interessant? Jeg synes at kunne fortolke, at N_B_DK gerne
vil være anonym, det kan der være 117 mio årsager til, og det er fint for
mig, sålænge han er en saglig debattør og skriver sobre indlæg. For min part
kunne N_B_DK være en hulla-bulla neger med vækkeur om halsen der sidder og
skriver fra en Kenyansk internetcafé.

Fra : N_B_DK

Dato : 10-11-08 17:42

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> wrote in message

> Hvorfor er dette interessant?

Jeg er nu ret sikker på at Lars, er en jeg har gået i skole med
tidligere.

Fra : Lars

Dato : 10-11-08 18:38

> "David Konrad" <dadk@webspeed.dk> wrote in message

> Jeg er nu ret sikker på at Lars, er en jeg har gået i skole med tidligere.

Hehe - just præcis!

Det var faktisk først da jeg havde læst et par frem-og-tilbage indlæg mellem
dig og en anden skribent herinde, at de gik op for mig at jeg rent faktisk
kendte dig.

/Lars

Fra : Lars

Dato : 10-11-08 18:40

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er dette interessant?

Det er overhovedet ikke interessant, jeg var bare ret sikker på at Viborg
var forkert.

> [...]
> part kunne N_B_DK være en hulla-bulla neger med vækkeur om halsen der
> sidder og skriver fra en Kenyansk internetcafé.

Hvis man vil være anonym herinde, skal man have lov til det - så anonym som
man ellers kan være...

/Lars

Fra : N_B_DK

Dato : 09-11-08 22:15

> Ja, det ser lidt underlig ud, jeg er kommet til at stryge
> MLs 'Ja'. Du vil så måske give os lidt baggrund? Du bor i
> Viborg, ikke? Har I nogen højreorienterede grupper der,
> du dyrker, eller tager I til Århus.

Find lige ET indlæg hvor jeg giver udtryk for jeg bor i jylland.

Fra : Vidal

Dato : 10-11-08 10:07

N_B_DK skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Find lige ET indlæg hvor jeg giver udtryk for jeg bor i jylland.

Det er nok min hukommelse, der svigter, du ved
jo bedst selv, hvor du bor, kan jeg forestille
ming.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N_B_DK

Dato : 10-11-08 17:42

> Det er nok min hukommelse, der svigter, du ved
> jo bedst selv, hvor du bor, kan jeg forestille
> ming.

Det vil jeg da håbe *G*

Fra : Lars Jensen

Dato : 09-11-08 12:04

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Kim Frederiksen skrev:
>
> Jeg nominerer dette indlæg til at være månedens dummeste.
>
> Venlig hilsen,
>
> Villy Dalsgaard

Jeg nominerer Vidals indlæg til at være årets dummeste

Fra : Michael Weber

Dato : 09-11-08 17:14

"Lars Jensen" <lj@hotmail.com> wrote in message news:gf6g62$sf$1@aioe.org...

> Jeg nominerer Vidals indlæg til at være årets dummeste

Juryens dom:
Nominering afvist.

Fra : N_B_DK

Dato : 09-11-08 22:17

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> wrote in message

> Juryens dom:
> Nominering afvist.

Nu ved jeg godt du gerne vil gøre dig til dommer (smagsdommer), men hold
du bare dit ævl for dig selv.

Fra : Vidal

Dato : 10-11-08 10:15

Michael Weber skrev:

> Juryens dom:
> Nominering afvist.

Glimrende indlæg.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-11-08 15:34

> [...]
> det er en autonom der får sig en røvfuld, så er det racistisk,
> højreorienteret vold. Politiken som vi kender og hader den.

Det er Stürmer med omvendt fortegn.
Intet er for lavt for Tøger - det har vi set flere eksempler på på det
seneste.

Mvh
Martin

Fra : Ivannof

Dato : 08-11-08 16:21

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er en autonom der får sig en røvfuld, så er det racistisk,
> højreorienteret vold. Politiken som vi kender og hader den.

Bortset fra at vold er en tåbelig ting, som jeg ALDRIG kan gå ind for, så er
antiracistisk netværk ligeså voldelig, racistisk og ekstrem som nogle af de
andre marginalgrupper, hvem de så end er. De må sgu feje for egen dør, hvis
de skal have min respekt. De er sgu ligeså "antiracistiske" som Østtysklands
Demokratiske Republik DDR var demokratisk!

Hilsen Ivan