Adgangskode igen og igen
Fra : Brian Nilsson

Dato : 25-07-01 12:37

Hej.

Når jeg oploader til min hjemmeside, bliver jeg bedt om adgangskoden, og det
skal den jo havde. Men når den er kommet et lille stykke i oploadning kommer
den igen og beder om adgangskoden og det bliver den ved med og ved med
indtil jeg er færdig med at opload. Hvad sker der?

Jeg bruger FrontPage 2000 og oploader til denne adresse:
http://fp.image.dk/fpebrianjon/

Det skal også siges at jeg for et lille halvt år siden skifte adgangskode
til mail og Internet, men FP2000 skulle havde den gamle for komme igennem,
og jeg har prøvet de nye og de virker ikke!

Håber nogen kan hjælpe!

--
Clear Sky
Brian Nilsson - bln(a)ofir.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-07-01 18:34

"Brian Nilsson" <bln@movemeofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til mail og Internet, men FP2000 skulle havde den gamle for komme
igennem,
> og jeg har prøvet de nye og de virker ikke!

prøv at nedlægge FP og installere det igen. Muligvis skal du nu
benytte dig af http://fp.worldonline.dk/fpebrianjon som upload.

Arne H. Wilstrup

Fra : Brian Nilsson

Dato : 25-07-01 21:49

Arne H. Wilstrup skrev:
"prøv at nedlægge FP og installere det igen. Muligvis skal du nu
benytte dig af http://fp.worldonline.dk/fpebrianjon som upload."

Har slettet og lagt FP ind (to gange) fra Office 2000 cd'en, men fejlen er
der endnu. Er det ikke mere en server fejl? Jeg prøvede også at bruge
worldonline i adressen, men det bliver det heller ikke bedre af, faktisk
dårligere!

--
Clear Sky
Brian Nilsson - bln(a)ofir.dk

Fra : lehd

Dato : 25-07-01 22:54

[...]

<
<Håber nogen kan hjælpe!

--
<Clear Sky
<Brian Nilsson - bln(a)ofir.dk

Hej
Først skal du være sikker på at serveren understøtter Frontpage ?
Og kode til nettet og til mail behøver ikke være det samme som til dine hjemmesider.
Den boks der beder om kode når du uploader med FP...
Den beder om navn- dette kan være fp.image.dk/fpebrianjon/
Adgangskode.----den du har fået til brug for hjemmeside

jeg bruger selv FP2000 til at lægge sider op med.

Kirsten Lehd
www.slaegt.dk
www.kirsten-lehd.dk

--
Posted from smtprelay.digiweb2.dk [195.41.82.159]

Fra : Brian Nilsson

Dato : 26-07-01 00:01

Kirsten Lehd skrev:

"Først skal du være sikker på at serveren understøtter Frontpage ?"
Jeg har opload i ca. et år uden problemer, det er først den sidste uge den
er begyndt. Serveren hos Worldonline understøtter FP.

[...]

Jeg skal bruge både et bruger navn og en adgangskode, og det får den også,
og det har før i tiden virket godt nok. Men det er jo meningen at den kun
skal spøger efter den 1 gang, ikke hver 10. sekund! Derudover lykkes
oploadning, jeg skal bare side og taste adgangskoden ind, og det er jo alt
fra normal!

--
Clear Sky
Brian Nilsson - bln(a)ofir.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 26-07-01 17:46

> [...]
bruge
> worldonline i adressen, men det bliver det heller ikke bedre af,

Kære Brian
Du misforstod mig - du skal ikke slette og lægge FP ned - det, jeg
mente var at du via Worldonline/Tiscalis server skal nedlægge
FrontPage extensions- det fremgår af WOL/TIS, hvordan det foregår.

Det kan være en bug, det kan være en fejl hos WOL - jeg har ingen
problemer med FP2000, og selvom det naturligvis ikke betyder at du
ikke har det, så kunne det måske være en fordel at begynde forfra
igen hos WOL/TIS (altså at nedlægge deres FP-extensions og derpå
oprette dem igen. Det gøres altsammen automatisk.

Arne H. Wilstrup

Fra : Brian Nilsson

Dato : 27-07-01 01:09

Hej Arne.

Du skrev:
"Du misforstod mig - du skal ikke slette og lægge FP ned - det, jeg
mente var at du via Worldonline/Tiscalis server skal nedlægge
FrontPage extensions- det fremgår af WOL/TIS, hvordan det foregår."

Har prøvet dette, men det virkede heller ikke
Når jeg går ind på "Denne computer" > "Web-mapper" > "fpebrianjon på
fp.image.dk" kan jeg godt lægge 45 kbyte ud uden at den kommer og spørg om
adgangskode (ok, første gang gøre den, men det er jo normalt).

Men om fejl ligger hos mig eller Wol, ved jeg ikke, bare jeg kunne få nogen
beviser der klart sagde det, så havde jeg noget at arbejde efter.

Men lykkes det ikke, må jeg jo bruge "bagdøren" (Denne com ... osv.), men så
forsvinde ideen jo bag at opload med FP2000, ganske fordi at den FP køre
efter PhD-metoden når jeg oploader. (PhD = Push here, Dummy).
--
Clear Sky
Brian Nilsson - bln(a)ofir.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 27-07-01 18:18

> [...]

FP køre
> efter PhD-metoden når jeg oploader. (PhD = Push here, Dummy).

Nu har jeg som dig uploaded til min webside hos Image Scandinavia,
Worldonline, Tiscali gennem årene, både når jeg var på deres net og
når jeg gjorde det udefra. Og af og til har jeg haft problemer med
det - det har vist sig at det altid har være IS/WOL-s fejl fordi en
eller anden har glemt at sætte eller slette en eller anden kode på
serveren.

Jeg ville derfor bede WOL/TIS- supporten om at gennemgå det med
dig, når du foretager din upload, idet man ganske vist ikke
supporterer brugen af FP, men at upload må være inden for deres
område. Prøv evt. i FP-gruppen i WOL/TIS' nyhedsgruppe og stil
spørgsmålet dér - evt. ring eller skriv til supporten.

Arne H. Wilstrup

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 26-07-01 18:11

> [...]
bruge
> worldonline i adressen, men det bliver det heller ikke bedre af,

Du kan også forsøge følgende: nedlæg FrontPage Extensions hos WOL
og indtast følgende med et ftp-program:

http://home.worldonline.dk/~brugernavn/

altså: http://home.worldonline.dk/~brianjon

Her kan du også via ftp-programmet fjerne filer, der ser "mystiske
ud" på serveren.

Kan du oploade med FrontPage via ftp-programmet, så kan du atter
fjerne filerne og opsætte FP-extensions igen og forsøge at gøre
følgende:
Efter du ´har modtaget en mail om at din hjemmeside atter har
fp-extensions på sig, så
gå til http://fp.worldonline.dk/~brianjon i en MSIE-browser og
find den Ikon, der findes på browserens værktøjslinie,
klik på den og FrontPage starter op. Derpå kommer der en boks med
den sædvanlige om id- og password. Indtast dette og hvis du så får
adgang til din hjemmeside, kan du rette i den, klikke på
diskette-ikonen i FrontPage (gem) og den nye side er uploadet (husk
at opdatere browseren, hvis du vil se det færdige resultat.
Arne H. Wilstrup