MS Windows
briani 27239
Print-screen direkte til printer
Fra : Henning

Dato : 09-11-08 10:20

Jeg søger et program til Vista, som kan sende et screendump direkte
til default printer. Ingen bekræftelse, ingen ekstra klik.
Som det er nu laver jeg en print-screen, kopierer det ind i et
dokument, og vælger herfra at printe.
Det må kunne gøres nemmere?

Fra : Max

Dato : 09-11-08 11:37

Hej Henning

http://www.gadwin.com/printscreen/

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 09-11-08 12:51

On Sun, 9 Nov 2008 11:37:12 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:

>Hej Henning

>http://www.gadwin.com/printscreen/

Er du sikker på det?

Jeg har pro udgaven. og der skal da trykkes et par gange.

per

Fra : Max

Dato : 09-11-08 19:11

Hej Per

> Er du sikker på det?

Ja, har da en del der virker ved et tryk på prtscr
og ikke andet. Har netop derfor brugt Gadwin
siden Win2000 kom og muligheden for at printe
DOS vinduer ud forsvandt.

--
Mvh Max

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 26-11-08 12:14

Hej

>Jeg har pro udgaven. og der skal da trykkes et par gange.

Så har ikke ikke sat "settings" korrekt

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : emj

Dato : 09-11-08 14:44

Henning skrev:

>Det må kunne gøres nemmere?

Hvis Vista funker a la XP, så læg en genvej til dit printerikon i
C:/Documents and Settings/navn/Send to

Så skal du bare højreklikke på den fil du vil udskrive og vælge
Send to/printer

Hilsen emj

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-11-08 15:33

"emj" skrev i en meddelelse
> Så skal du bare højreklikke på den fil du vil udskrive og vælge
> Send to/printer
> Hilsen emj

Jo - men spørgsmålet gik jo på at printe skærmbilledet uden at skulle via en
fil ?

Så vidt jeg husker, så kunne man det i de "gode gamle" DOS dage.

Jan

Fra : emj

Dato : 09-11-08 18:23

Jan Vestergaard skrev:

>Jo - men spørgsmålet gik jo på at printe skærmbilledet uden at skulle via en
>fil ?

Du skal ikke gennem nogen fil, bortset fra den fil, som nu engang
aktiverer din printer
At højreklikke på den fil, der skal udskrives er vel til at overse.

Hilsen emj

Fra : Henning

Dato : 09-11-08 22:16

On Sun, 09 Nov 2008 18:23:24 +0100, emj <emj@> wrote:

>Du skal ikke gennem nogen fil, bortset fra den fil, som nu engang
>aktiverer din printer
>At højreklikke på den fil, der skal udskrives er vel til at overse.

Jeg søger ikke en måde at skrive en fil ud på. Men en måde at skrive
et skærmbillede ud - det er stor forskel Du kan nu en gang f.eks.
ikke højreklikke på din desktop og vælge Send til printer. Der er vi
forøvrigt allerede ude i mange museklik!

Fra : Per H

Dato : 09-11-08 17:32

On Sun, 09 Nov 2008 10:20:20 +0100, Henning <no.mail@all.invalid>
skrev:

> [...]
>til default printer. Ingen bekræftelse, ingen ekstra klik.
>Som det er nu laver jeg en print-screen, kopierer det ind i et

køb et tastatur med en "print" knap / F12
det er der på mit fra Microsoft.

per

Fra : Henning

Dato : 09-11-08 22:17

On Sun, 09 Nov 2008 17:31:58 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

>køb et tastatur med en "print" knap / F12
> det er der på mit fra Microsoft.
Fungerer ikke - du skal stadig over word, wordpad el.lign.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-11-08 18:16

Snagit kan gøre det. Opret en ny "Profile" til det eller editer den
eksisterende.
http://www.techsmith.com/download/snagittrial.asp?lid=DownloadSnagIt

Regards Jens Peter Karlsen.