Kystfiskeri uden waders i Århus bugt
Fra : Nielsen

Dato : 25-07-01 12:21

Jeg har været dernede og lure et par gange - helt fra Vejlby Hage til
Moesgård. De eneste fiskere jeg ser står i waders og med en spinnestang. Er
der nogle steder hvor man kan kaste langt nok ud fra stranden og fange
ørred/torsk? Er der nogle steder hvor jeg kan fiske efter fladfisk?

Håber i kan hjælpe.

Fra : Alex Linaa

Dato : 25-07-01 14:37

"Nielsen" <lonk@lonk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Er
> der nogle steder hvor man kan kaste langt nok ud fra stranden og fange

Det kan du faktisk mange steder.
Bl.a. nord for "Den permanente", og ved høfderne syd for Moesgård Strand,
har jeg med held fisket fra strandkanten. Jeg har faktisk fanget fisk 2-3
meter fra land på disse steder.
Jeg tror mange bruger waders for at komme ud på den anden side af det tang
der flyder i vandet, så man ikke får skidt på krogen hver gang, men det må
du jo så tage med.

>Er der nogle steder hvor jeg kan fiske efter fladfisk?

Prøv de yderste moler på havnen.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Jesper Sloth

Dato : 25-07-01 22:19

> [...]
> der flyder i vandet, så man ikke får skidt på krogen hver gang, men det må

Hej

Hvad fisker i med ved kysten f.eks. nord for den permanente, og hvad er der
at fange på denne tid af året??

Mvh

Jesper

Fra : Alex Linaa

Dato : 26-07-01 07:15

"Jesper Sloth" <jesper.sloth@mail.nospam> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvad fisker i med ved kysten f.eks. nord for den permanente, og hvad er
der
> at fange på denne tid af året??

Sommerfiskeri er aften- og natfiskeri, og her er min personlige favorit helt
klart et mørkegrønt 12 grams Koster-blink. Men også en busket flue, fisket
enten med bobleflåd, eller med fluestang er ret effektiv om natten.

Jeg ved ikke om vandet efterhånden er blevet for varmt så langt inde i
bugten som den permanente, men ellers skulle der være mulighed for både
havørreder og torsk. Jeg fisker selv helst på Djursland, eller syd for Århus
i de varme måneder, hvor vandudskiftningen er noget større end inde ved
byen.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Chris

Dato : 26-07-01 16:22

> Er

Ved Vosnæs Pynt's østside er der nogle store sten på en af spidserne. Her
har jeg selv fanget alverdens ting fra før jeg fik waders.
Du kører ad Grenåvej gennem Skødstrup og Løgten. Lige før du kører ud af
Løgten går der en vej til højre mod stranden. Kør ad den og parkér der hvor
du når til vandet. Pynten er til højre ved vandet.
Om aftenen trækker der pæne kyst-torsk ind mod stranden. Jeg ved ikke
hvordan fiskeriet er lige nu med de vandtemperaturer.

Knæk & bræk fra
Chris.

Fra : Rene Bendixen

Dato : 25-07-01 15:01

Ajstrup strand (Til venstre for campingpladsen) er også fin. Der bliver ca.
75-100cm blot 3-5m fra kysten.
I øvrigt MEGET fin Havørred og torske plads. Prøv bobleflåd/Bombarda og flue
i skumringen, det giver som regl fint med Torsk !

Knæk og bræk
Rene

Nielsen <lonk@lonk.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:IYx77.6402$Qn.534632@news000.worldonline.dk...

Fra : Nielsen

Dato : 25-07-01 21:44

Tak for hjælpen, Jeg melder tilbage hvis jeg har succes :)