Simpel Web Editor (adam og eva)
Fra : Jesper

Dato : 08-11-08 22:49

Godaften i gruppen.

Lavede for 5 år siden en familie-hjemmeside, som jeg konstruerede i
Netscape Navigators 7.0 Composer modul.
Helt simpel site med tekst og billeder. Det har kørt upåklageligt siden.
Min kone har varetaget det meste af vedligeholdelsen og opdateringerne. Nu
fungerer Composerern desværre ikke mere. Mistænker den ikke er kompatibel
med vista....

Så vi skal bruge en ny simpel drag and drop web-editor. Den skal helst
være gratis og det må ikke tage for lang tid at sætte sig ind i den.
Nogle gode forslag ?

På forhånd tak

Jesper

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 08-11-08 22:57

"Jesper " <spam@me.com> skrev

> [...]
> Netscape Navigators 7.0 Composer modul.
> (...klip...)
> Nu fungerer Composerern desværre ikke mere. Mistænker den ikke er

Måske er det programmets "efterfølger", KompoZer, du efterspørger?
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer.php

Citat fra Kim Ludvigsens side:
KompoZer er en videreudvikling af programmet Nvu,
som igen er en videreudvikling af hjemmesideprogrammet
Composer, der fulgte med i den gamle Mozilla-programpakke.

Fra : Anders M

Dato : 08-11-08 23:00

Jesper wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Så vi skal bruge en ny simpel drag and drop web-editor. Den skal helst
> være gratis og det må ikke tage for lang tid at sætte sig ind i den.

Bluevoda er også ganske udmærket..

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper

Dato : 08-11-08 23:00

Den 08.11.2008 kl. 22:56 skrev Philip Nunnegaard <nunnenospam@hitsurf.dk>:

> [...]
> som igen er en videreudvikling af hjemmesideprogrammet
> Composer, der fulgte med i den gamle Mozilla-programpakke.

Det ser ud som en godt bud - tak for hjælpen :)

Jesper

Fra : Jesper

Dato : 09-11-08 11:16

Den 08.11.2008 kl. 23:00 skrev Jesper <spam@me.com>:

> Det ser ud som en godt bud - tak for hjælpen :)

Så kører hjemmesiden igen. KompoZer er perfekt som efterfølger til
composer.Ligetil WYSIWYG web-editor og vist fine mulighed for udvide
repitoiret hvis man vil- men dertil rækker vores tid og ambitioner ikke.
Igen- tak for hjælpen.

Jesper