B/E-kørekort .. før
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-11-08 14:18

Hvordan var reglerne for trailerkørsel før det der hed B/E-kørekort?

Hvornår blev B/E-kørekortet introduceret i de danske love?

--
Per

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-11-08 22:52

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Hvordan var reglerne for trailerkørsel før det der hed B/E-kørekort?

Grænserne var som nu. Men overskred man dem var der kun en vej. Stort
kort og påhængsvogn. Der en her fra byen der lige havde været møllen
igennem da jeg tog kort. Han kørte med en Range Rover og en monster
campingsvogn. Han ville køre til Ægypten.

> Hvornår blev B/E-kørekortet introduceret i de danske love?

Jeg havde til påhængsvogn før den tid. På mit kort står der B/E er taget
i 1991. Det har jeg spurgt om hvorfor der står den dato. Svaret var at
det var den gang man indførte de kombination.

--
MVH

Ib Jakobsen