MS Windows
briani 27239
portproblem eller?
Fra : Henning Lund

Dato : 08-11-08 20:19

Jeg har 2 ens maskiner stående, den ene kan uden problemer gå på
ftp://home19.inet.tele.dk ved at skrive det i IE, den anden kan
kun ind imellem gå på homeserveren. Kan det skyldes portproblemer
i Win XP Pro, eller hvor skal jeg lede?

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 08-11-08 20:29

Her er fejlen når jeg kører test med IE på problemet. Firawalen i
windows er ikke aktiv.
'Diagnosticering af HTTP, HTTPS, FTP
HTTP-, HTTPS-, FTP-forbindelser

warn FTP (Aktiv): Fejl 12003 under oprettelse af
forbindelse til ftp.microsoft.com: The server returned extended
information
info HTTP: Der blev oprettet forbindelse til
www.microsoft.com.
info HTTPS: Der blev oprettet forbindelse til
www.microsoft.com.
warn FTP (Passiv): Fejl 12002 under oprettelse af
forbindelse til ftp.microsoft.com: The operation timed out
error En FTP-forbindelse blev ikke oprettet.

Fra : Henning Lund

Dato : 08-11-08 20:44

Hvis jeg forsøger med Total Commander siger den Illegal port
command og port command failed.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-11-08 00:49

Du kan checke om Port 21 og 22 er åbne.
Skift eventuelt til Passiv FTP. Internet Options | Advanced.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Henning Lund

Dato : 09-11-08 08:37

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> skrev:
> Du kan checke om Port 21 og 22 er åbne.
> Skift eventuelt til Passiv FTP. Internet Options | Advanced.

22 også? Hvor vil du jeg skal tjekke om de er åbne?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-11-08 18:18

Din Firewall.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Henning Lund

Dato : 09-11-08 21:13

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> skrev:
> Din Firewall.

Det er vist ikke der det går galt, begge maskiner kører over den
samme router, og det er kun en af maskinerne der ikke kan gå på
homeserveren.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-11-08 01:14

Meget muligt, derfor har de stadig hver deres firewall.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Henning Lund

Dato : 10-11-08 05:46

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> skrev:
> Meget muligt, derfor har de stadig hver deres firewall.

Nå men hvis du havde skrevet win firewall vidste jeg hvad du
mente, maskinen med problemerne har jeg selvfølgelig haft
firewalen afbrudt, det hjalp ikke.