MS Windows
briani 27239
Ikon til Explorer mangler i Start menuen
Fra : Ukendt

Dato : 08-11-08 11:40

Hej.

Jeg har på en nyformateret PC med Windows XP SP2 installeret nogle
opdateringer herunder SP3 og IE7.

Herefter har jeg dog mistet mit ikon til Explorer øverst i startmenuen, hvor
der er en genvej til Internettet.

Genvejen er der (og fungerer), men selve ikonet mangler og er erstattet af
det klassiske "ukendt filtype" ikon.

Er der en, der kan hjælpe med hvordan ikonet kan komme tilbage?

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-11-08 16:23

In news:49156c7a$0$24421$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
Michael Sørensen <nejtak til spam> typed:
> [...]
> erstattet af det klassiske "ukendt filtype" ikon.
>
> Er der en, der kan hjælpe med hvordan ikonet kan komme tilbage?

Jeg undrer på, om du ikke bare kan højreklikke på genvej til IE, og når
egenskaber dukker op skal du klikke på fanen "genvej" hvor man nederst kan
vælge "skift ikon". Jeg er ikke sikker, men du kan da prøve. Ikonet skulle
være én af valgmulighederne i alle ikonerne. Det har du måske prøvet
allerede ?

-
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Dr.Xerox

Dato : 08-11-08 16:42

"Michael Sørensen" <nejtak til spam> skrev i en meddelelse news:49156c7a$0$24421$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
>
> Er der en, der kan hjælpe med hvordan ikonet kan komme tilbage?

Prøv med PowerToys for Windows XP

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Poul

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-08 00:29

"Dr.Xerox" <xerox@dr.dk> skrev i en meddelelse

> "Michael Sørensen" <nejtak til spam> skrev i en meddelelse

> Prøv med PowerToys for Windows XP
>
> http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Tak for jeres svar.

PowerToy'en virkede.