MS Windows
briani 27239
Endnu engang en langsom computer
Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 07-11-08 09:46

Min PC - P4 2.4 GHz /WinXP er simpelthen så langsom ...
Der er ikke installeret nogle specielt krævende programmer på den. Jeg
bruger mest Word, Opera, OE til news samt af og til Publisher.
Lige nu, når jeg kigger på ydeevne, står CPU-brug nede mellem 0 og 10 %, men
hver gang jeg starter et program eller aktiverer en funktion i programmet,
skyder CPU-brug straks op omkring 100% og bliver der omkring et minut.

I joblisten er det ikke selve programmet, der optager ressourcer, men i
stedet "system". (IKKE aktiv systemproces)
Nå gik jeg lige ind på politiken.dk, mens jeg skrev det her og der gik i
hvert fald 2 minutter før CPU-brug kom ned på et rimeligt niveau.

Jeg sidder på et LAN med 5 arbejdsstationer koblet op på en Windows Server
2003, hvis det har noget at sige.

Jeg ville blive MEGET glad, hvis nogen kunne diagnosticere problemet.

Mvh. Claus

--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 07-11-08 11:53

Og maskinen har hvor meget RAM ?

lyder som et RAM problem - kører disken meget ?

--
MVH Anders Larsson
Få 25G ekstra diskplads:

Fra : Anders

Dato : 07-11-08 12:22

"Claus Skaarup (Arbejde)" <claus@limfjordsteatret.fejl> skrev i en
meddelelse news:4913fff8$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> 2003, hvis det har noget at sige.
>
> Jeg ville blive MEGET glad, hvis nogen kunne diagnosticere problemet.

Har du scannet den for spy og mal ware for nyligt ?

Ellers så findes der flere gratis programmer formålet.

Eks. SuperAntiSpyware Free Edition el. CCcleaner.

Fra : Peter Martinsen

Dato : 07-11-08 14:45

"Claus Skaarup (Arbejde)" <claus@limfjordsteatret.fejl> skrev i meddelelsen
> [...]
> 2003, hvis det har noget at sige.
>
> Jeg ville blive MEGET glad, hvis nogen kunne diagnosticere problemet.

Hej Claus

Jeg ville lave en format, og starte forfra, afhængig af hvor længe det er
siden der sidst er blevet en format af HDD

Mvh Peter

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-11-08 16:51

Look what the cat dragged in - Claus Skaarup (Arbejde):

<snip>

> Nå gik jeg lige ind på politiken.dk, mens jeg skrev det her og der gik
> i hvert fald 2 minutter før CPU-brug kom ned på et rimeligt niveau.

Lyder som et interessant arbejde du har

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-11-08 23:11

Claus Skaarup (Arbejde) skrev:

> Jeg ville blive MEGET glad, hvis nogen kunne diagnosticere problemet.

Er det ikke en opdatering som vi andre også er plaget af - se tråden "Vista
er blevet langsooooooom."
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Olesen

Dato : 08-11-08 01:57

Han skriver jo at han bruger XP.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-11-08 07:23

Olesen skrev:

> Han skriver jo at han bruger XP.

Det samme gør jeg.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-11-08 00:44

> [...]
> 2003, hvis det har noget at sige.
>
> Jeg ville blive MEGET glad, hvis nogen kunne diagnosticere problemet.

Husker du at slette cookies og især midlertidige internetfiler engang
imellem? De kan næsten fuldstændig lægge en pc ned.
Det vil bl.a. give det problem du oplever ved opkald til internettet, idet
den først vil søge alle de midlertige internetfiler igennem, som du har
liggende inden den evt. henter noget på nettet.
Jeg har haft flere pc.er til rep hvor der var over 100.000 midlertidige
internetfiler på. Væk med dem og problemet med hastighed og sløvhed var
løst.

Kurt