CSS problemer
Fra : torben@frejashundehu~

Dato : 08-11-08 20:59

Hej gruppe

Jeg har mine problemer med at forstå CSS og få det til at virke.
Min hjemmeside www.frejashundehus.dk skal have en toptekst, en venstre
kolonne og en indholdsdel til højre for. Under alt dette en "footer".

MEN alt dette kan jeg ikke få skruet sammen heller ikke selvom jeg
læser på www.html.dk og www.hjemmesiden.dk

Jeg vil gerne have venstre kolonne til at fortsætte til bunden, og
have "footer" til altid at blive dernede og ikke lægge sig under
indholdsdelen i de tilfælde hvor den indeholder mindre tekst end
venstre kolonne. Se evt.
http://www.frejashundehus.dk/opskrifter/kager.asp

Her er den tydeligt hoppet alt for langt op.

Hvordan løser jeg dette? Jeg har set mange eksempler igennem på nettet
men de er ikke særlig pædagogiske, fordi mange af dem er krydret med
spændende ting og sager som forvirrer mere end de gavner mig.

Torben

Fra : ib petersen

Dato : 09-11-08 12:13

> [...]
> Min hjemmeside www.frejashundehus.dk skal have en toptekst, en venstre
> kolonne og en indholdsdel til højre for. Under alt dette en "footer".

Hej Torben

Prøv evt. at kikke på flg. site - der finder du en utrolig god
beskrivelse af bl.a. dit problem.

http://www.webdesign101.dk

God søndag og god fornøjelse

ib

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-11-08 13:48

torben@frejashundehus.dk wrote:
> [...]
> Min hjemmeside www.frejashundehus.dk skal have en toptekst, en venstre
> kolonne og en indholdsdel til højre for. Under alt dette en "footer".

Prøv lige at kigge nærmere på tegnsætvalget i gæstebogen. Der er et
misforhold mellem det definerede og det gemte/brugte tegnsæt, så de danske
bogstaver æ, ø og å bliver forvansket.

Erik Ginnerskov

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 10-11-08 11:57

On Sat, 08 Nov 2008 20:58:39 +0100, <torben@frejashundehus.dk> wrote:

> [...]
> have "footer" til altid at blive dernede og ikke lægge sig under
> indholdsdelen i de tilfælde hvor den indeholder mindre tekst end

Du har sat float:left; på #leftcol, derfor skal efterfølgende indhold
hoppe op på højre side, hvis der er plads. For at undgå dette, skal du
sætte clear:left på #footer
#footer {
clear:both;
}