Sharia-domstole i UK
Fra : Per Rønne

Dato : 01-11-08 17:48

Lad mig citere fra:

<http://jp.dk/meninger/leder/article1499827.ece>

=
At sharia praktiseres i nogle muslimske miljøer i Danmark, og at
Storbritannien administrativt har indført shariadomstole i en række byer
og gjort disse domstoles afgørelser juridisk bindende eksempelvis i
familieretlige sager, skilsmissesager og sager om forældremyndighed, er
ikke blot uforeneligt med den lighed for loven, som vestlige
retssystemer bygger på, men direkte skadeligt for integrationsprocessen.
=

Her står intet om at de britiske sharia-domstoles afgørelser kan
apelleres til de almindelige domstole ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 01-11-08 20:48

Per Rønne skrev:
> [...]
> =
>
> Her står intet om at de britiske sharia-domstoles afgørelser kan
> apelleres til de almindelige domstole ...

Er det ikke muligt at leje 2000 km^2 indlandsis af nordøst Grønland for
en periode på f.eks. 200 år.
Udstyk området med et lille kulkraftværk, boliger, supermarked og
pigtråd omkring og et et skilt hvor der står "Warning Sharia Law beyond
this point", nærmest af hensyn til evt. isbjørne med læsefærdigheder.
Alle der ønsker at leve under den form for sharia som praktiseres bag
hegnet får en fri rejse fra fastlandet.
Skulle nogen være i stand til at undslippe fra indhegningen og til et
område med velvillige inuitter må man vel antage at der er tale om
regulære flygtninge.

Det ville vel stort set tilfredstille ønsket om sharia fremfor dansk
lov, under dansk beskyttelse.
Der er så flere udlægninger af sharia, men på 2000 km^2 burde der være
plads til en del indhegninger.

Om der så er en eneste imam der ville tøffe til nordøst Grønland for at
skabe nyt land for gud, er nok mere tvivlsomt.

- cep

Fra : Per Rønne

Dato : 02-11-08 04:11

"\"Claus E. Petersen\" <\"snurrberget\"@" <"REMOVE> wrote:

> [...]
> Udstyk området med et lille kulkraftværk, boliger, supermarked og
> pigtråd omkring og et et skilt hvor der står "Warning Sharia Law beyond

Falder ramadanen i vinterhalvåret ville det jo betyde, at muslimerne
enten ville dø af sult - eller måtte se bort fra fasten ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 01-11-08 21:24

> [...]
> =
>
> Her står intet om at de britiske sharia-domstoles afgørelser kan
> apelleres til de almindelige domstole ...

Man kan da ikke anke Allans ord, helt ærligt hvad havde du forventet. I
Afrika slog tosserne den anden dag en 13-årig pige ihjel ved stening, sådan
er muslimer bare. Du må snart lære det.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-11-08 04:11

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> Man kan da ikke anke Allans ord

Det er nu ellers hvad CRL fortæller os at man kan.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 02-11-08 05:15

Per Rønne skrev:

> Det er nu ellers hvad CRL fortæller os at man kan.

Det er vel trivielt at fejlkorrigere for noget ikke eksisterende.
Mig bekendt har Gud aldrig udtalt sig om noget som helst, men jeg *kan*
selfølgelig have misset en overskrift hos den lokale avispusher.

- cep

Fra : Per Rønne

Dato : 02-11-08 07:15

> Det er vel trivielt at fejlkorrigere for noget ikke eksisterende.
> Mig bekendt har Gud aldrig udtalt sig om noget som helst, men jeg *kan*
> selfølgelig have misset en overskrift hos den lokale avispusher.

CRL har fortalt os at domme afsagt af de engelske sharia-domstole kan
apelleres til de normale domstole.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 02-11-08 08:17

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> Afrika slog tosserne den anden dag en 13-årig pige ihjel ved
> stening, sådan er muslimer bare. Du må snart lære det.

1. Du har naturligvis dokumentation for ovenstående? - det er
ikke blot en af de sædvanlige avis-ænder som har til formål at
diskreditere islam?
2.Du har naturligvis dokumenation for at (alle) muslimer er
sådan? det er ikke blot en af de sædvanlige fordomme du fyrer
af fra dit ikon og leder Pia Kjærsgaard, vel?

Fra : Per Rønne

Dato : 02-11-08 08:32

Arne H. Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> [...]
> sådan? det er ikke blot en af de sædvanlige fordomme du fyrer
> af fra dit ikon og leder Pia Kjærsgaard, vel?

Pigens slægtninge var chokerede over drabet, og en slægtning der
forsøgte at komme hende til undsætning blev skudt af islamisterne.

Alene det viser vist ganske klart, at ikke alle muslimer 'er sådan'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 02-11-08 10:05

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Pigens slægtninge var chokerede over drabet, og en slægtning
> der
> forsøgte at komme hende til undsætning blev skudt af
> islamisterne.

Muligvis, men det er stadig ikke nogen dokumentation for at
begivenheden har fundet sted. Jeg ser jo at David fx betvivler
"den historiske Jesus" med en stædighed der ikke lader Pia Ks
insisteren på at muslimerne vælter ind over grænserne noget
efter. Han tror dog på at Buddha har levet selvom der findes
færre vidnesbyrd om dette end der findes om Jesus' eksistens.
Som sagt: det er ikke første gang vi hører om
rædselsberetninger der ikke har fundet sted andet i en
journalists hjerne. Det kan da godt være sandt at det er sket,
men jeg må tilstå at når man hører alle mulige røverhistorier
der bliver bedre og bedre efterhånden som de bliver fortalt
(fjer - fem høns), så er det at man bliver en smule skeptisk.
Derfor ønsket om dokumentatation -ikke de sædvanlige tillæg
til beretningen, som i sig selv ikke er nogen dokumentation.

> Alene det viser vist ganske klart, at ikke alle muslimer 'er
> sådan'.

Det er det i hvert fald -deri har du altså fuldkommen ret.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 02-11-08 10:55

On Sun, 2 Nov 2008 10:04:33 +0100, "Arne H. Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

>Muligvis, men det er stadig ikke nogen dokumentation for at
>begivenheden har fundet sted.............

IGEN udstiller Wilstrup sin totale faktaresistens...

>Det er det i hvert fald -deri har du altså fuldkommen ret.

LOL... Den del af historien mener Wilstrup altså er sand nok....

Fra : Kim2000

Dato : 02-11-08 11:41

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> IGEN udstiller Wilstrup sin totale faktaresistens...

Læresætningen må være at har Arne ikke set det, så er det ikke sket.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 02-11-08 15:41

On Sun, 2 Nov 2008 11:41:25 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>Læresætningen må være at har Arne ikke set det, så er det ikke sket.

Det vil i hvert fald forklare en hel del af hans skriverier...

Fra : David Konrad

Dato : 02-11-08 12:40

S. A. Thomsen wrote:

> LOL... Den del af historien mener Wilstrup altså er sand nok....

Ja, selvom det hele bare er løgn, opfundet af journalister.

Fra : David Konrad

Dato : 02-11-08 12:39

Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> insisteren på at muslimerne vælter ind over grænserne noget
> efter. Han tror dog på at Buddha har levet

Hvad er dog dette for noget ærkevrøvl? Jeg har aldrig udtalt mig om hvorvidt
Buddha har levet eller ej, det interesserer mig ikke de fjerneste, og i
øvrigt godt nok aldrig proklameret, at jeg "tror på Buddha". Jeg har
beskrevet et universielt holistisk årsag-virkning system som de fleste vil
betegne som buddhisme. Men det kommer ikke bag på mig - du har alle dage
virket til ensidigt at identificere buddhisme med noget, der har med Dalai
Lama at gøre.

Fra : Kim2000

Dato : 02-11-08 10:18

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
>
> 1. Du har naturligvis dokumentation for ovenstående? - det er ikke blot en
> af de sædvanlige avis-ænder som har til formål at diskreditere islam?

Spørger du mig om jeg personligt var i Afrika, personligt tjekkede pigens
alder og personligt så hendes familie og landsbybeboere stene pigen ihjel?
Og hvis jeg ikke personligt så det ske, så skete det nok ikke? Er det dit
spørgsmål og påstand?

> 2.Du har naturligvis dokumenation for at (alle) muslimer er sådan? det er
> ikke blot en af de sædvanlige fordomme du fyrer af fra dit ikon og leder
> Pia Kjærsgaard, vel?

For alt for mange er sådan, du hører ikke et eneste muslimsk land tage
afstand fra denne middelalderting.

Fra : Frank

Dato : 02-11-08 13:47

Hej

Arne H. Wilstrup skrev:
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
>
> 1. Du har naturligvis dokumentation for ovenstående? - det er
> ikke blot en af de sædvanlige avis-ænder som har til formål at
> diskreditere islam?

Det må være en avis-and der har til formål at diskreditere islam. Kilden
er Amnesty International. Vi husker jo alle historierne om
kuvøsebabyerne i Kuwait som amnesty International viderebragte for at
diskreditere Saddam Hussain, Islams forsvarer.

Link til historien:
http://www.amnesty.org/en/news-and-updates/news/child-of+-13-stoned-to-death-in-somalia-20081031

> 2.Du har naturligvis dokumenation for at (alle) muslimer er
> sådan? det er ikke blot en af de sædvanlige fordomme du fyrer
> af fra dit ikon og leder Pia Kjærsgaard, vel?

Der var engang en mand der skrev et essay der startede sådan:

"It is certainly true that not all Muslims are terrorists, however,
sadly we say that the majority of terrorists in the world are Muslims.
The kidnappers of the students in [the city of Beslan in the Russian
state of] Ossetia were Muslim. The kidnappers who killed the Nepalese
chefs and laborers [in Iraq] were also Muslims. Those who perpetrate
acts of rape and murder in Darfur are Muslims, and their victims are
Muslim also. Those who blew up civilian housing complexes in Riyadh and
Khobar [Saudi Arabia] were Muslims. Those who kidnapped the two French
reporters [in Iraq] were Muslim. The two women who blew up those two
planes a week ago [in Russia] were Muslim.

Bin Laden is a Muslim and [the rebel cleric in Yemen, Husayn Badr
al-Din] al-Hawthi is a Muslim, and most of those who carried out
suicidal acts against buses, schools, houses, buildings all over the
world in the past ten years also were Muslims."

Det er altid være at læse.....

Mvh
Frank

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 02-11-08 13:50

> [...]
> =
>
> Her står intet om at de britiske sharia-domstoles afgørelser kan
> apelleres til de almindelige domstole ...

Jeg mener ikke, der generelt kan appelleres til de almindelige domstole, med
mindre at afgørelserne er direkte lovstridige. Pointen i voldgift er jo
netop, at man på forhånd aftaler at ladde voldgiftsnævnet træffe afgørelse i
tilfælde af tvister på et område, der ikke er reguleret af lovgivningen,
mens man selvfølgelig ikke kan overdrage beslutningskompetencen til
voldgiftsnævnet i forhold til anliggender, som ER reguleret af lovgivningen.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-11-08 18:44

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> mens man selvfølgelig ikke kan overdrage beslutningskompetencen til
> voldgiftsnævnet i forhold til anliggender, som ER reguleret af lovgivningen.

Som jeg læser det er der ikke tale om voldgiftsdomstole. Men om
egentlige sharia-domstole, som dog kun kan dømme i sagen hvis begge
parter er enige om det.

Og så uden fortrydelsesret for den tabende part.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 02-11-08 19:03

> Som jeg læser det er der ikke tale om voldgiftsdomstole. Men om
> egentlige sharia-domstole, som dog kun kan dømme i sagen hvis begge
> parter er enige om det.
>
> Og så uden fortrydelsesret for den tabende part.

Jamen det er jo logisk, imaner benytter sig jo af det samme som præsterne
gjorde her i landet i middelalderen, nemlig at de taler _for_ deres gud,
hvis man altså er imod den gejstliges afgørelse så er man imod gudens ord.
Altså giver man en iman frit spil til at "lege gud".

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 03-11-08 09:01

> Som jeg læser det er der ikke tale om voldgiftsdomstole. Men om
> egentlige sharia-domstole,

Ja, men du skal prøve at søge lidt bredere så.

Der er tale om skaldte "arbitration councils" - altså voldgiftsnævn.

> som dog kun kan dømme i sagen hvis begge
> parter er enige om det.
> Og så uden fortrydelsesret for den tabende part.

Det er det, der ligger i voldgift.