Server crash og omdirigering af brugere - ~
Fra : norgaards

Dato : 25-07-01 10:45

Hej,
Jeg tænkte om der mon var nogen der havde en idé om hvordan/om dette problem
kan løses i java/RMI.
Jeg er ved at implementere en distribueret applikation med flere servere, og
bruger java RMI.
Hvis en af disse servere går ned, vil der så være nogen mulighed for at
redde situationen, således at de brugere som var tilknyttet serveren bliver
omdirigeret til en anden server, som de så bliver betjent af?
Jeg havde forestillet mig noget i retning af at lave en klasse der med faste
mellemrum foretager remote kald til
serverne (instantierer forekomster af serverne). Er en server gået ned så
returneres en exception, hvorefter
noget kode håndterer situationen og omdirigerer brugerne til en anden
server. Desuden gemme oplysninger om
serverens brugere med jævne mellemrum i en vektor.

Er det noget der kan lade sig gøre i java. Jeg går ikke ud fra at der findes
en metode som kan hente de
relevante oplysninger om en bruger? Jeg er ikke klar over hvilke oplysninger
det egentlig er der skal
gemmes og om det overhovedet kan lade sig gøre at bevare forbindelsen til de
online brugere når
serveren først er gået ned. Så er de vel tabt? Eller findes der en løsning?

Med venlig hilsen
John