Pro@ccess eller BB/ADSL?
Fra : Kirsten Skov

Dato : 25-07-01 10:53

Vi har siden dec. kørt med Pro@ccess 256 med 2 maskiner i netværk,
og det fungerer udmærket.
Ser nu at det vil være billigere for os at skifte til BB/ADSL.
Er det lige så stabilt?
og vil det være lige så nemt at slutte flere PC'er til, når sønnen holder
"Party"?
Har forsøgt at læse de forskellige indlæg, men må indrømme at mange af
udtrykkene ikke siger mig noget.

Mvh Kirsten

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-07-01 11:30

"Kirsten Skov" <skov.h@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ser nu at det vil være billigere for os at skifte til BB/ADSL.
> Er det lige så stabilt?

Burde det være, men det er et privatprodukt så fokus'en er muligvis mindre

> og vil det være lige så nemt at slutte flere PC'er til, når sønnen holder
> "Party"?

Nej

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Bo Simonsen

Dato : 26-07-01 07:02

In article <3b5e9fa5$0$337$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Martin
Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote:

> Nej

Jeg går ud fra Kirsten Skov også vil have en grund til hvorfor det ikke
er ligeså let.

Denne kommer her; Med Tele Danmark bredbånd får du 2 dynamiske ip
adresser med, som er officiele. Ergo kan du kun få 2 computere på nettet
af gangen (hvis det virker efter hensigten).

Men med Pro@cess har du jo en router, som har en fast ip på wan siden, og
private ipadresser på lan siden, som man faktisk har 253 af (en til
router og en til broadcast :)).

Du kan sagtens lave samme medtode med bredbånd som med pro@ccess, men
denne er lidt kompilceret, hvis man ikke kender så meget til netværk.

Med venlig hilsen
Bo Simonsen
Geekworld.dk

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 26-07-01 10:09

"Bo Simonsen" <paltas@geekworld.dk> wrote in message

> Jeg går ud fra Kirsten Skov også vil have en grund til hvorfor det ikke
> er ligeså let.
>
> Denne kommer her; Med Tele Danmark bredbånd får du 2 dynamiske ip
> adresser med, som er officiele.

Jeg plejer nu at kalde dem offentlige.

> Ergo kan du kun få 2 computere på nettet
> af gangen (hvis det virker efter hensigten).

Man kan jo begynde at fuske med Windows indbyggede Internet Connection
Sharing, og så kan en masse mennesker lige pludselig bruge
internet-forbindelsen. Men det er som sagt en lidt fusket løsning og man
skal vist nok bruge 2 netkort i den maskine der skal agere gateway(?). Se
evt. denne side om ICS: <http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm>

> Men med Pro@cess har du jo en router, som har en fast ip på wan siden, og
> private ipadresser på lan siden, som man faktisk har 253 af (en til
> router og en til broadcast :)).

- og en til net. (.0, .1 og .255)

> Du kan sagtens lave samme medtode med bredbånd som med pro@ccess, men
> denne er lidt kompilceret, hvis man ikke kender så meget til netværk.

Tja, det kræver jo godt nok en router for at gøre ligesom ved pro@ccess. Men
hvis du snakker om ICS, så ja.

--
Jimmy Nielsen

Fra : Bo Simonsen

Dato : 27-07-01 14:10

In article <3b5fdf63$1$284$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Jimmy
Nielsen" <jimmy-n@email.dk> wrote:

> [...]
> internet-forbindelsen. Men det er som sagt en lidt fusket løsning og man
> skal vist nok bruge 2 netkort i den maskine der skal agere gateway(?).

Well well, alt hvad der hedder NAT som ikke er i en box (f.eks.
speedstream), er ikke for
nybegyndere, så jeg vil da sige man skal kende en del til netværk for at
få skidtet til at virke.

/Bo