Tolerance til kirkegården?
Fra : Ukendt

Dato : 28-10-08 09:33

Fra Kristeligt Dagblad:

Tolerance kan blive demokratiernes kirkegård, mens sekulære begreber er
deres smeltedigel.

Sådan lyder et af citaterne i Bernard-Henri Lévys nye bog Left in Dark
Times. Mener Frankrigs bedst kendte filosof virkelig det?

Når jeg siger sådan, tænker jeg naturligvis på en ekstrem form for
tolerance. En, der tilskynder os til at acceptere idéen om, at alle
meninger, virkelig alle, uden skelnen eller begrænsninger, fortjener vores
respekt. Hvad så med racistens meninger? Eller fascistens, voldtægtsmandens
eller en hvilken som helst persons, som i en eller anden ideologis navn
opfordrer til massemord eller snigmord på folk, der krænker dem? svarer
Bernard-Henri Lévy og uddyber:

Som fanatisk tolerante mennesker ser det, fortjener alle disse meninger
respekt; og i deres øjne forventer fanatikerne selv at blive behandlet
jævnbyrdigt og med værdighed. Det fører til vanvittige situationer som dem,
vi kan se i Storbritannien, i Holland og i resten af Europa, hvor det, som
de personer, der myrdede Theo van Gogh, og de mordere, der tidligere blev
sendt ud for at opspore Salman Rushdie, taler om i den lokale moské, bliver
acceptabelt."

---------------

Og lidt a propos: Man har flere gange brokket sig over, at vi ikke
anerkender folks videregående uddannelser fra 3. verdenslande, - vi har
"verdens mest veluddannede taxachauffører" siger nogle.

Jeg læste i går et indlæg på Pakistans største engelsksprogede dagblad,-
her havde en leder for et universitet i Lahore en artikel om niveauet af de
højere uddannelser i Pakistan.

Han skulle evaluere ansøgere til stillinger som lektor inden for literatur
og lingvistik, - og han skriver bl.a.: folk indrømmede ærligt at de aldrig
læser bøger. Hovedparten af ansøgerne kunne ikke nævne titlen på FEM bøger,
de havde læst i hele deres liv. De eneste titler de kendte, var dem de var
blevet eksamineret i, og disse bøger havde de heller ikke læst, men kun læst
ting om dem, som de så memorerede til eksamen. De sammenblandede forfatteren
med hovedpersonen i bøgerne.

Dem der skulle undervise i lingvistik læste altså heller ikke bøger, OG de
kendte ikke de allermest kendte teorier inden for feltet.

Disse mennesker har altså en kandidatgrad, - bør vi uden videre ansætte
sådanne i Danmark. Og er der grund til at tro at kandidater fra andre
fagområder ved mere?

MEN vi må så også tænke på, at de sikkert til gengæld ved at Mickey Mouse er
Allahs fjende - som en mullah netop har fastslået, og at profetens
tilhængere stod i kø for at drikke hans pis og hans vaskevand - som en af de
helt store inden for al Azhar universitetet fastslog i en fatwa tidligere på
året. De ved med garanti og så jøder er efterkommere efter aber og svin, og
at vi kristne lander i helvede for at "sige" tre-enighed, for det siger
Allah i Koranen.

ER det noget mysterium, hvorfor de muslimske lande er ludfattige?

Fra : Per Rønne

Dato : 28-10-08 11:05

Knud Larsen <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

> [...]
>
> Disse mennesker har altså en kandidatgrad, - bør vi uden videre ansætte
> sådanne i Danmark. Og er der grund til at tro at kandidater fra andre

Tjae, den afghanske lægeuddannelse er niveaumæssigt blevet sammenlignet
med den danske - sygeplejerskeuddannelse ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk