Endnu et tilfælde for AMNESTY her i DK
Fra : PJC

Dato : 27-10-08 13:13

Davs' do,

Hvis du ikke kommer til 'hospitalet' på SKOVVÆNGET (BB2) senest kl.
24.00, så kommer politit og henter dig. -Sjovt nok, så troede jeg at
HOSPITALER var til for patientiernes skyld og IKKE OMVENDT, men der
tog jeg vist fejl igen...

HVAD loven angår, så bliver den jo ganske enkelt ALDRIG overholdt her
under "Adolph Fogh", eller hvad....

Tre timer til politiet kommer, og jeg skriver til det sidste!!!!!!

Der er faktisk INGEN juridisk ret til at anholde mig overhovedet. -Er
det ULOVLIGT at tage hjem fra et såkaldt 'HOSPITAL' her i Danmark?

MVH
PJC
(Kritisk Civilingeniør)
DK-Ballerup

Venlig: Ingenting, men MÅ JEG TALE MED EN DOMMER FØRST?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 27-10-08 20:33

"PJC" <cnc@iconinet.com> skrev i meddelelsen
[...]

Næppe - men det afhænger vel af hvad du er indlagt for? Hvis
du lider af en alvorlig smitsom sygdom der kan rumme fare for
andre, vil jeg tro at man kan bruge nødretsbestemmelserne
(eller nogle andre tilsvarende) - det kan jo også være en
kønssygdom som lægerne ifølge loven om kønssygdomme skal
behandle for at den ikke spreder sig. Men da loven om
kønssygdomme blev ophævet i 1988, er det næppe den man kan
henvise til.

Det kan også dreje sig om en retspsykiatrisk undersøgelse, at
du er psykiatrisk patient med udgangstilladelse, men at du
skønnes at være til fare for dine omgivelser og at du er
flygtet fra hospitalet.

Så uden at vide hvad sagen drejer sig om i detaljer, er det
umuligt at sige noget om hvorfor du får sådan en meddelelse,
såfremt den er reelt ment og at du ikke er udsat for en
spøgefugl.

Fra : Jan Bennetzen

Dato : 27-10-08 21:16

Hvis retpsykiatriske indlagte patienter kommer på udgang er jeg da glad for
jeg bor langt fra nærmeste psykiatriske hospital!

Fra : Claus Larsen

Dato : 28-10-08 00:02

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Næppe - men det afhænger vel af hvad du er indlagt for? Hvis du lider af
> en alvorlig smitsom sygdom der kan rumme fare for andre, vil jeg tro at
> man kan bruge nødretsbestemmelserne (eller nogle andre tilsvarende) -

Den person du svarer er svjh killfilet af snart gud og hver mand. Har du
tænkt på hvorfor folk ikke gider se idioternes udgydelser og hvor smart er
det da at poste hans pis.