Nu har det slået klik...
Fra : /Peter

Dato : 26-10-08 13:55

Fra : John Carson

Dato : 26-10-08 14:28

"/Peter" <qwery@qwert.qw> skrev i en meddelelse
> Præster tror ikke kun på gud...
> http://www.nordjyske.dk/aalborg/forside.aspx?ctrl=10&data=28%2c2973114%2c5%2c3

Her burde en hurtig afbrænding kunne komme på tale

Fra : /Peter

Dato : 26-10-08 15:03

"John Carson" <nde@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Her burde en hurtig afbrænding kunne komme på tale

ja, det er vel det de dybest set mener.

Fra : Aage Andersen

Dato : 26-10-08 16:48

"/Peter" <qwery@qwert.qw> skrev i en meddelelse
> Præster tror ikke kun på gud...
> http://www.nordjyske.dk/aalborg/forside.aspx?ctrl=10&data=28%2c2973114%2c5%2c3

I det øjeblik "heksen" mener hun er en heks og børnene tager det alvorligt
kan det absolut være en skræmmende oplevelse for børnene.

Jeg forstaar godt præsternes reaktion, selvom jeg hverken tror paa hekse
eller "aander". Det er en kendsgerning at mennesker, der selv tror de er
hekse, er i stand til at paavirke letbevægelige mennesker og derved bliver
forstærket i deres overbevisning om at de virkelig er hekse

Aage

Fra : /Peter

Dato : 26-10-08 17:00

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tror de er hekse, er i stand til at paavirke letbevægelige mennesker
> og derved bliver forstærket i deres overbevisning om at de virkelig er

Du mener dermed at det "kun" er præsterne der må øve åndelig
indflydelse?

Fra : Aage Andersen

Dato : 26-10-08 16:58

> Du mener dermed at det "kun" er præsterne der må øve åndelig indflydelse?

Nej. Det staar alle frit for. Men jeg kan kun advare imod at børn udsættes
for "hekse", der tro de er hekse.

Aage

Fra : /Peter

Dato : 26-10-08 17:05

> Nej. Det staar alle frit for. Men jeg kan kun advare imod at børn
> udsættes for "hekse", der tro de er hekse.

Hvordan farligt ?

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-08 18:43

Aage Andersen wrote:

> Nej. Det staar alle frit for. Men jeg kan kun advare imod at børn
> udsættes for "hekse", der tro de er hekse.

Præcist.

Det er der det kan gå galt.

--
/ Thomas

Fra : /Peter

Dato : 26-10-08 18:49

"Thomas M" <OMGWTF> skrev i en meddelelse

> Præcist.
>
> Det er der det kan gå galt.

Men helt galt går det sikkert ikke
hvis der er RIGTIGE hekse, vel?

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-08 19:10

/Peter wrote:
> Men helt galt går det sikkert ikke
> hvis der er RIGTIGE hekse, vel?

Nogle mennesker tror de er, og opfører sig som de er det.

Dér kan det gå galt.

--
/ Thomas

Fra : /Peter

Dato : 26-10-08 19:20

> Nogle mennesker tror de er, og opfører sig som de er det.
>
> Dér kan det gå galt.

Hvad går galt?

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-08 19:39

/Peter wrote:
> Hvad går galt?

Du skal nok prøve at arbejde lidt mere med det.

--
/ Thomas

Fra : /Peter

Dato : 26-10-08 19:54

> Du skal nok prøve at arbejde lidt mere med det.

Du kommer med en påstand, den må du gerne underbygge....med dine egne
meninger

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-08 19:58

/Peter wrote:
> Du kommer med en påstand, den må du gerne underbygge....med dine egne
> meninger

Lad dine børn bruge nogle timer sammen med en person, som er overbevist om,
at vedkommende er en heks - eller måske tror han/hun er noget helt andet;
Hitler, f.eks. Hvad ved jeg. Prøv dig frem.

--
/ Thomas

Fra : /Peter

Dato : 26-10-08 20:04

> Lad dine børn bruge nogle timer sammen med en person, som er
> overbevist om, at vedkommende er en heks - eller måske tror han/hun er
> noget helt andet; Hitler, f.eks. Hvad ved jeg. Prøv dig frem.

Du svarer stadig ikke på din egen påstand, men overlader det til mig!

Hvad mener du kan gå galt ved at møde med en heks -som ikke er en heks?

Fra : /Peter

Dato : 26-10-08 20:10

> "Thomas M" <OMGWTF> skrev i en meddelelse

> Du svarer stadig ikke på din egen påstand, men overlader det til mig!

Nek ikke engang til mig, men til mine børn
Du er virkelig langt ude nu.

Tror du du kan påstå hvad som helst og så overlade at underbygge din
påstand,
men is stdet overlader det til andres børn?

Hvor primitiv er du egentlig, er du sådan Netto model,
hvor kun forplantningsmodulet fulgte med?

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-08 20:23

/Peter wrote:

> Nek ikke engang til mig, men til mine børn
> Du er virkelig langt ude nu.

Det er ikke mig, som ville overlade mine egne børn, til en person med
vrangforestillinger om, at vedkommende f.eks er Hitler.

Dine børn må ikke møde muslimer, men Hitler - han er fin nok. Spændende.

--
/ Thomas

Fra : /Peter

Dato : 26-10-08 20:41

> Det er ikke mig, som ville overlade mine egne børn, til en person med
> vrangforestillinger om, at vedkommende f.eks er Hitler.

Jamen, jeg spørger da bare hvorfor?
Hvad sker der?

Du snakker om en fare du ikke kender,

Hvordan ville du forklre dine unger at en hugorm er farlig hvis du ike
kan forklare dem hvorfor?
sådan: "Den er bare farlig, punktum."

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-08 20:17

/Peter wrote:

> Hvad mener du kan gå galt ved at møde med en heks -som ikke er en
> heks?

For sidste gang: Folk der TROR og/eller er OVERBEVIST OM, at de er noget de
ikke er, KAN være farlige.

--
/ Thomas

Fra : /Peter

Dato : 26-10-08 20:23

> For sidste gang: Folk der TROR og/eller er OVERBEVIST OM, at de er
> noget de ikke er, KAN være farlige.

Jeg spørger bare: Hvordan farlige?

Jeg vil ikke udsætte mine børn for en ukendt fare, når du påstår at vide
det...

Fra : /Peter

Dato : 26-10-08 20:27

> [...]
> "Thomas M" <OMGWTF> skrev i en meddelelse

> Jeg spørger bare: Hvordan farlige?
>
> Jeg vil ikke udsætte mine børn for en ukendt fare, når du påstår at

Hvis du ikke ved hvori faren består, hvordan kan du så påstå de er
farlige?

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-08 20:28

/Peter wrote:
> Hvis du ikke ved hvori faren består, hvordan kan du så påstå de er
> farlige?

/Peter ikke forstå. /Peter ha' alt bøjet i neon. Eller /Peter bare spille
dum.

--
/ Thomas

Fra : /Peter

Dato : 26-10-08 20:48

> /Peter ikke forstå. /Peter ha' alt bøjet i neon. Eller /Peter bare
> spille dum.

Det er sgu dig der er dum!

DU påstår du kender en heks, som ikke er en heks
og den heks som ikke er en heks, er farlig, men du ved ikke hvorfor!

Hvem er dum, kære Morten?

Fra : /Peter

Dato : 26-10-08 21:05

> [...]
>
> DU påstår du kender en heks, som ikke er en heks
> og den heks som ikke er en heks, er farlig, men du ved ikke hvorfor!

Uhh, undskyld Morten!
ham her hedder sgu Thomas M

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-08 21:06

/Peter wrote:

> DU påstår du kender en heks, som ikke er en heks
> og den heks som ikke er en heks, er farlig, men du ved ikke hvorfor!

En person som evt. lider af vrangforestillinger om at være noget som
personen ikke er, kan være farlig.

Jeg tænker ikke kun på folk der tror de er hekse - som jeg allerede har
skrevet tidligere.

--
/ Thomas

Fra : /Peter

Dato : 26-10-08 21:27

> En person som evt. lider af vrangforestillinger om at være noget som
> personen ikke er, kan være farlig.

En hugorm kan være farlig -den bider.

En person der lider af vrangsforstillinger kan være farlig - han...
En heks der ike er en heks kan være farlig - hun...

Du mangler det væsentlige i dine udsagn, Thomas M.

Hvad er det de kan gøre som kan være farligt?

Slår, sparker, bider stikker med knive, voldtager,
og ikke mindst GØR ALLE DET ?

Kan du ikke se hvordan DINE EGNE fordomme spilller dig et puds?

Fra : vvv

Dato : 26-10-08 22:37

"Thomas M" <OMGWTF> skrev i meddelelsen

> For sidste gang: Folk der TROR og/eller er OVERBEVIST OM, at de er noget
> de ikke er, KAN være farlige.

Jeg tvivler stærkt på at Danny Druehyld er farlig på nogen som helst måde,
at være bindegal er jo ikke i sig selv farligt.

Jeg tror nu hellere jeg ville overlade ungene til hende end til en præst.

vv

Fra : Lyrik

Dato : 26-10-08 23:10

"vvv" <?@?> skrev i meddelelsen

> [...]
> at være bindegal er jo ikke i sig selv farligt.
>
> Jeg tror nu hellere jeg ville overlade ungene til hende end til en præst.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvorfor tager du ikke med børnene derhen. Måske kan i tage til Bloksbjerg
næste år sammen og holde picknik med Djævelen? Husk at tage en kost
med!))

Jens

Fra : vvv

Dato : 27-10-08 20:03

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Hvorfor tager du ikke med børnene derhen. Måske kan i tage til Bloksbjerg
> næste år sammen og holde picknik med Djævelen? Husk at tage en kost

Så gode kontakter tror jeg nu ikke hun har.
Men vi har været på Brocken i år.

vv

Fra : Bo Warming

Dato : 27-10-08 07:23

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> [...]
> at være bindegal er jo ikke i sig selv farligt.
>
> Jeg tror nu hellere jeg ville overlade ungene til hende end til en præst.

Hellere være ondskabsfuld end at kede sig, sagde Klaus Rifbjergs mor

Men heksehage-vorter er ikke så maleriske som det kætterhad der har fået min
vejs kvindelige præst til at tilkalde politi når jeg stillede upassende
spørgsmål ved debatmøde i menighedshuset og udsmed mig af folkekirken (pr
bispebrev) hvilket kun 4 andre end mig har præsteret i 150 år - og så har
hun en samleverskefyr der snakker mig efter munden mht
urininkontinens-nytænkning

Hekse er til uglegylp-kedsommelighed, men præster er hvad skabte det
spændende metalrock-Vesten og giver os en kreativ fordel frem for
workaholic-Fjernøsten jvf et par kulturhistorieske trådstarter fra mig p.t.

Præster: også blandt dem er der helte. _Mange af dem har lidt for meget og
derfor vil de have andre til at lide. Nietzsche

"Gud tilgiver den, som gør bod" - sagt ligeud: ­som
underkaster sig præsten. - Nietzsche

I gamle dage udgik der en helbredende kraft fra kongerne,men den svandt med
parlamentarismen. Nu er den overgået til lægerne,der jo er efterkommere af
oldtidens magere og præster. Einar Geert-Jørgensen

"Præsterne er som bekendt de ondeste fjender - hvorfor dog? Fordi de er de
afmægtigste. Afmagten får hos dem hadet til at vokse til uhyrlige og
uhyggelige højder, ud i det mest åndelige og mest giftige. De helt store
hadere i verdenshistorien har altid været præster, også de mest åndfulde
hadere: - sammenlignet med præsternes hævn-ånd kommer al anden ånd
overhovedet næppe nok i betragtning."Nietzsche

Fra : @

Dato : 27-10-08 01:03

On Sun, 26 Oct 2008 20:16:36 +0100, "Thomas M" <OMGWTF> wrote:

>For sidste gang: Folk der TROR og/eller er OVERBEVIST OM, at de er noget de
>ikke er, KAN være farlige.

kan være!!!!!

det er de - i allerhøjeste grad

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bo Warming

Dato : 27-10-08 08:53

"@ " < 1.'@invalid.net> skrev i en meddelelse

> kan være!!!!!
Den spøjse Danny Druehyld kan næppe være værre end de tryllekunstnere og
julemænd som børnehaver lejer nu og da, for at forlyste børnene.

Fra : @

Dato : 27-10-08 01:00

On Sun, 26 Oct 2008 19:09:38 +0100, "Thomas M" <OMGWTF> wrote:

>Nogle mennesker tror de er, og opfører sig som de er det.
>
>Dér kan det gå galt.

ja

sådan at flyve rundt på kosteskafter kan medføre ulykker

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bo Warming

Dato : 31-10-08 04:01

> [...]

GALT er kun at højtbetalte præster nu får medietid til at forsvare
hekseovertro som fornem religion der bør statsstøttes. De ved at
djævleuddrivelse mod sygdom er det gavnligste en præst evner og måske de
alle kan lære af Danny Druehyld

Fra : @

Dato : 27-10-08 00:59

On Sun, 26 Oct 2008 18:49:23 +0100, "/Peter" <qwery@qwert.qw> wrote:

>"Thomas M" <OMGWTF> skrev i en meddelelse

>Men helt galt går det sikkert ikke
>hvis der er RIGTIGE hekse, vel?

nej

så kan dem som kun tror de er hekse og slet ikke er det sikkert ikke
gøre nogen synderlig skade

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 26-10-08 17:07

"/Peter" <qwery@qwert.qw> skrev i en meddelelse
> Præster tror ikke kun på gud...
> http://www.nordjyske.dk/aalborg/forside.aspx?ctrl=10&data=28%2c2973114%2c5%2c3

Den er gruelig gal når danske folkekirke præster tror på hekse.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-08 17:19

Kurt H. Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:

> "/Peter" <qwery@qwert.qw> skrev i en meddelelse

> Den er gruelig gal når danske folkekirke præster tror på hekse.

Det var da vist også netop i det nordjyske at heksetroen holdt sig
længst ... og hvor der under Christian IV var to store 'epidemier'.

De passede i øvrigt til den første og den tredie dommer dér under hans
regeringstid. Den midterste troede ikke på hekse, og opdagede derfor
ingen; under hans forgænger og efterfølger var heksebålene noget næsten
hverdagsagtigt ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : /Peter

Dato : 26-10-08 17:47

> [...]
> regeringstid. Den midterste troede ikke på hekse, og opdagede derfor
> ingen; under hans forgænger og efterfølger var heksebålene noget

Hold da op Hr. Rønne, et indlæg hvor du forholdt dig til
indholdet...flot,
man skal selvfølgelig også vide hvad man skal svare. og ud i historiens
svære kunst er du vist en sand mester.
-men hvad med nutiden?

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-08 18:33

/Peter <qwery@qwert.qw> wrote:

> [...]
> indholdet...flot,
> man skal selvfølgelig også vide hvad man skal svare. og ud i historiens

Du læser vist kun et lille udvalg af hvad jeg skriver. Måske skulle du
eksempelvis læse hvad jeg har skrevet om den 15-årige dreng, der dræbte
en 48-årig musiklærer i Ålborg.

Bare inden for de sidste dage ...

I øvrigt hedder jeg 'Per'; 'Rønne' er min far ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : /Peter

Dato : 26-10-08 18:49

news:1ipfke7.1tmsodb13l6ox7N%>> Hold da op Hr. Rønne, et indlæg hvor du
forholdt dig til

> I øvrigt hedder jeg 'Per'; 'Rønne' er min far ...
> --
> Per Erik Rønne

Altså "Per Erik Rønne"
skal tolkes som: 'Per'; 'Rønne'
Hvor "Rønne" er din far.

Jamen det er da ganske ligetil, jeg håber da dine
egne indlæg til debat er ligeså forståelige og nemme at tolke.

Fra : /Peter

Dato : 26-10-08 18:52

> [...]
>
> Jamen det er da ganske ligetil, jeg håber da dine
> egne indlæg til debat er ligeså forståelige og nemme at tolke.

.... lige et ekstra spørgsmål:
Hvem er "Erik" så?

Men lad mig gætte:
Din ufødte søn
Din kone
Eller måske ligefrem en historisk legende du vil sammnlignes med?

Fra : Lyrik

Dato : 26-10-08 17:10

Den 26.10.2008 kl. 17:05 skrev /Peter <qwery@qwert.qw>:

> Hvordan farligt ?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Den kamp vi kæmper er ikke alene mod menneskelige modstandere, men mod
ondskabens åndelige indflydelse. Ellers vinder:"Al indflydelse er lige
god!"
Vi ser jo hvordan folk gør modstand imod at ligestille protestantisk
kristendom og islam for eksempel. Nu eksperimenterer man med at ligestille
okkultisme med sandhed og ret.
--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 26-10-08 17:45

Lyrik <lyrik@heaven.dk> declared in:
op.ujm262yxcof222@lyrik.local :

> [...]
> kristendom og islam for eksempel. Nu eksperimenterer man med at
> ligestille okkultisme med sandhed og ret.

"Sandhed og ret"?

Jeg vil gerne advare mod at man lader sine børn udsætte for personer,
der tror de er repræsentanter eller talerør for fiktive overnaturlige
væsner. Hekse, såvel som præster og imamer. UDEN at sidestille nogen
af ovennævnte.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 26-10-08 18:32

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der tror de er repræsentanter eller talerør for fiktive overnaturlige
> væsner. Hekse, såvel som præster og imamer. UDEN at sidestille nogen

Børn tager ingen skade at blive konfronteret med livetrealiteter, hvor
forældrene kan retlede deres afkom.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-08 19:00

Thomas Hejl Pilgaard <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> wrote:

> Jeg vil gerne advare mod at man lader sine børn udsætte for personer,
> der tror de er repræsentanter eller talerør for fiktive overnaturlige
> væsner. Hekse, såvel som præster og imamer.

Det lyder som om du går ind for forbud mod:

Barnedåb [børn udsættes for folkekirkepræster].
At børn under 18 år er medlemmer af folkekirken.
At børn under 18 år er medlemmer af KFUM-Spejderne eller FDF.
Afholdelse af børnegudstjenster [ingen børn under 18 må opholde sig i en
kirke].

Det var en politik bolsjevikkerne førte i Sovjet i 20erne og 30erne, og
som Enver Hoxha førte i Albanien efter 2. verdenskrig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 28-10-08 18:21

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> declared in:
1ipflys.9qbmmcet574vN%per@RQNNE.invalid :

> Det lyder som om du går ind for forbud mod:

Jeg nævnte intet om forbud.

> Barnedåb [børn udsættes for folkekirkepræster].

Det er heller ikke nødvendigt at døbe børn.

> At børn under 18 år er medlemmer af folkekirken.

Lyder fornuftigt nok.
Med mindre de selvfølgelig har deres forældres eller værges tilladelse.
Ligesom med alle andre former for medlemsskaber.

> At børn under 18 år er medlemmer af KFUM-Spejderne eller FDF.

Se ovenstående.

> Afholdelse af børnegudstjenster [ingen børn under 18 må opholde sig i
> en kirke].

Igen, jeg ser intet praktisk formål i dem. Ingen værdi i dem.
Men er de ifølgeskab med voksne, så for min skyld gerne.
Jeg vil blot igen advare imod det.

> Det var en politik bolsjevikkerne førte i Sovjet i 20erne og 30erne,
> og som Enver Hoxha førte i Albanien efter 2. verdenskrig.

Ja, forbud?
Men det er jo også kun dig der taler om det.

--

Permanently behind me: SWG, AoC & CounterStrike in all its forms.
Currently playing: WoW, LOTRO, WAR, CoH, GW & Florentia

Fra : Per Rønne

Dato : 28-10-08 18:36

> [...]

> Jeg vil blot igen advare imod det.

> Ja, forbud?
> Men det er jo også kun dig der taler om det.

Det er jo det du i realiteten argumenterer for.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : vvv

Dato : 28-10-08 19:05

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Det er jo det du i realiteten argumenterer for.

Det er det da ikke.
"jeg vil gerne advare mod indtagelse af øl og fed mad"
Er det at argumentere for et forbud mod øl og fed mad?

vv

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 29-10-08 07:01

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> declared in:
1ipjabz.1ovu6u11py2gvrN%per@RQNNE.invalid :

> Det er jo det du i realiteten argumenterer for.

På ingen måde.

Fra : vvv

Dato : 26-10-08 17:54

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen
news.ujm262yxcof222@lyrik.local...

> [...]
> Vi ser jo hvordan folk gør modstand imod at ligestille protestantisk
> kristendom og islam for eksempel. Nu eksperimenterer man med at ligestille

Og hvad er sandhed og ret?

vv

Fra : Lyrik

Dato : 26-10-08 19:31

>"vvv" <?@?> skrev i meddelelsen

> Og hvad er sandhed og ret?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jesus er vejen, sandheden og livet.

Så "sandheden er en person." Guds Søn, Gud selv.

Det han siger er "ret." Han siger:"I skal elske hinanden som jeg har
elsket Jer! Større kærlighed har ingen end at give sit liv for sine venner."

Han er den ultimative kompetance for selve "sandheden" han er så meget
sandheden at den bliver lig med ham selv som person og mister sin dogmatik
så man kunne spørge "Hvad er sandhed?" Spørger man så er svaret altså:
"Jesus er sandhed!"

Hans "danskerudsending" siger:"Den kamp vi skal kæmpe er ikke imod kød og
blod alene, men imod ondskabens åndemagter i himmelrummet!"

MvH
Jens

Fra : vvv

Dato : 26-10-08 19:44

> [...]
>
> Hans "danskerudsending" siger:"Den kamp vi skal kæmpe er ikke imod kød og
> blod alene, men imod ondskabens åndemagter i himmelrummet!"

Hold da op, sikke en omgang, og så oven i købet i en weekend hvor jeg også
er blevet antastet af Jehovas vidner!

Jesus er nok din sanhed, men han er sgu ikke min, og derved er han jo ikke
sandheden, Man skal i det hele taget nok vare sig med at difinerer
sandheden.
Dem der har fundet sandheden er normalt ikke til at have med at gøre.

vv

Fra : Lyrik

Dato : 26-10-08 20:05

> [...]
> sandheden.
> Dem der har fundet sandheden er normalt ikke til at have med at gøre.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
De som definerer sandheden som nogle doktriner eller dogmer, skal man jo nok
tage med et gran salt. Men når sandheden er Jesus, så udelukker det dogmerne
og mellemmændene som vil have dig ind i lige deres menighed.

Kærligheden er de fleste vestlige mennesker enige om er en stor sandhed.
Hvis det ikke er din sandhed, så har du et problem.

MvH
Jens

Fra : Ralph

Dato : 26-10-08 21:19

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
> Jesus er nok din sanhed, men han er sgu ikke min, og derved er han jo ikke
> sandheden, Man skal i det hele taget nok vare sig med at difinerer
> sandheden.

Vi er helt enige, jeg morer mig blot over din ed.

--
Ralph

Fra : vvv

Dato : 26-10-08 21:43

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen
> "vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
>
> Vi er helt enige, jeg morer mig blot over din ed.

Jeps.. Jeg tænkte godt over det, men ville ikke ændre den da det "er noget
man siger" troende eller ej.

vv

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 28-10-08 18:22

Lyrik <lyrik@heaven.dk> declared in:
ge2d1t$dj6$1@newsbin.cybercity.dk :

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Jesus er vejen, sandheden og livet.

Anders er vejen, sandheden og livet.

Fra : Lyrik

Dato : 29-10-08 13:34

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i meddelelsen
> Lyrik <lyrik@heaven.dk> declared in:
> ge2d1t$dj6$1@newsbin.cybercity.dk :

> Anders er vejen, sandheden og livet.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Dejligt at se en ateistisk trosbekendelse!

"Forbandet den der holder kød for sin arm!"GT.

Hilsen
Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-08 19:47

> "Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i meddelelsen

Occultisme er anti-videnskabelighed
Ligesom satanisme kan ismen defineres som respekt for mangfoldighed og så er
der både retfærdighed og anti-løgn i det.

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Dejligt at se en ateistisk trosbekendelse!
> "Forbandet den der holder kød for sin arm!"GT.

Paulus har lagt GT-kødforbud langt væk fra europæiske sind
Min ateistiske trosbekendelse om størst mulig lykke for flest mulig
forhindrer mig ikke i at være katolilk

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 31-10-08 17:26

> [...]
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Dejligt at se en ateistisk trosbekendelse!
>
> "Forbandet den der holder kød for sin arm!"GT.

Velsignet den, der holder kød for sin arm.

Kan du flere argumentations-tomme floskler, der lige så let kunne
formuleres som et argument for noget helt andet?

Ateistisk eller ej, det er ikke sandheder du udspyr.
Det er argumentations-løse meninger. Personlige holdninger.

Fra : Lyrik

Dato : 02-11-08 12:53

> Lyrik <lyrik@heaven.dk> declared in:
> ge9l88$1e7f$1@newsbin.cybercity.dk :

> Velsignet den, der holder kød for sin arm.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Til ære for Bo så ville en moderne oversættelse lyde:
Forbandet den hvis eneste håb er håbet til et menneske-(hint Glistrup, for
eksempel)

For mennesket er ikke en evig størrelse, mennesket dør og forsvinder. Hans
betydning glemmes efterhånden. Og i tiden bliver al visdom til tåbelighed
når det udsættes for kommende generationers viden.

Derimod er Gud en evig eksistens man kan håbe på og hvis ord man kan støtte
sig til i et længere perspektiv.

Man kan også anskue Gud ateistisk. Det ville presten i Tårnby have sat en
debat igang med. Men det druknede i at han blev fyret.
Men jeg kan tage det op!

Anskuer man Gud ateistisk så kunne man sige at når vi som menneskehed finder
noget der kan vejes på en guldvægt og det står som en sandhed vi kan være
fælles om, så kalder vi det "Guds lov!" Det er en skuffe i mindernes fælles
kommode.

Først fandt vi at vi som menneskehed var nødt til at have en fælles
referanceramme:"Der er kun én Gud!" For de sandheder vi fandt i Hans navn
skulle være fælles for hele menneskeheden. Ingen måtte stå uden for loven.
Udenfor fællesskabet.

En stor sandhed vi fandt var:"Du må ikke myrde!"
En anden var:"Du må ikke stjæle!"

Det er defor vigtigt, selv for en ateist at være med i "Guds lov!" At være
med i fællesskabet.
Vi kan skrive en ny version af det ordsprog vi startede med:

"Forbandet den der kun støtter sig til nulevende mennesker!"

Hilsen
jens

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 02-11-08 18:17

Lyrik <lyrik@heaven.dk> declared in:
gek4ae$2j6l$1@newsbin.cybercity.dk :
> [...]
>
> Til ære for Bo så ville en moderne oversættelse lyde:
> Forbandet den hvis eneste håb er håbet til et menneske-(hint

Velsignet er den, hvis største håb er håbet til menneskeheden.

> For mennesket er ikke en evig størrelse, mennesket dør og forsvinder.
> Hans betydning glemmes efterhånden. Og i tiden bliver al visdom til
> tåbelighed når det udsættes for kommende generationers viden.

For gennem håbet skabes tillid og samhørighed, og nye generationer
vil for evigt opvokse og trives i en evig og positiv stemning.
Og med tiden vil visdom akkumuleres, eftersom nye generationers
viden bygger på tidligere generationers erfaring.

> Derimod er Gud en evig eksistens man kan håbe på og hvis ord man kan
> støtte sig til i et længere perspektiv.

Derimod er det flyvende spaghetti monster en evig eksistens man kan
> [...]

> finder noget der kan vejes på en guldvægt og det står som en sandhed
> vi kan være fælles om, så kalder vi det "Guds lov!" Det er en skuffe

Nu kom det flyvende spaghetti monster jo altså før gud.
Så hvis noget skal vejes, og bliver fundet sandt, så er det hans ære.

> [...]
> referanceramme:"Der er kun én Gud!" For de sandheder vi fandt i Hans
> navn skulle være fælles for hele menneskeheden. Ingen måtte stå uden

Der er kun ét flyvende spaghetti monster.
De sandheder hans guddommelighed giver, er fælles for hele menneskeheden.
Ingen må stå uden for loven. Udenfor fællesskabet.
(Undtagen naturligvis de som ikke tror på ham. De er fortabte. Sådan
er det jo i alle trosretninger.)

> En stor sandhed vi fandt var:"Du må ikke myrde!"
> En anden var:"Du må ikke stjæle!"

Det er så hverken gud, eller DFSM's lov.
Det er love vi helt selv har fundet ud af, er smarte når flere mennesker
er samlet på mindre områder.

> [...]
> Vi kan skrive en ny version af det ordsprog vi startede med:
>
> "Forbandet den der kun støtter sig til nulevende mennesker!"

Velsignet være den der kun støtter sig til nulevende mennesker.
Thi de døde er ingen hjælp.

Flere meningsløse floskler, der ikke er mere sande end deres modsætninger.

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-10-08 19:52

"/Peter" <qwery@qwert.qw> skrev i en meddelelse

/Peter: Nu har det slået klik...

Hmmm... Ja det /har/ vi fornemmet...

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger

Fra : /Peter

Dato : 26-10-08 20:02

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "/Peter" <qwery@qwert.qw> skrev i en meddelelse
>
> /Peter: Nu har det slået klik...
>
> Hmmm... Ja det /har/ vi fornemmet...

Ja, i har fornemmelser i stedet for tankevirksomhed
- som de skizofrene personer i er, Kim.