Ophold
Fra : /Peter

Dato : 25-10-08 18:44

Personer der er ikke kan udvises til HJEMLANDET pga. af dødsstarf og
tortur skal sikres på eller anden måde.

Hvr ringe må en person med "tålt ophold" stilles
f.eks. er, og andre sjove ting

Men har de ret til selv, efter eget ønkse at forlade landet, til et
hvilket
som helst land der måtte ønske at modtage?

Kan vi tvangsudvise dem til et andet land, der måtte ønske at
modtage dem, blot det sikres at de ikke bliver usat for
dødstraf eller tortur?

Og endelig kan de betingelser under "tålt ophold" herhjemme
værre ringere der.
Altså kan de der stilles ringere end i danmark?

Fra : Lyrik

Dato : 25-10-08 20:47

"/Peter" <qwery@qwert.qw> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Og endelig kan de betingelser under "tålt ophold" herhjemme
> værre ringere der.
> Altså kan de der stilles ringere end i danmark?
Altså hvis en kinesisk forbryder kommer rejsende fra Kina og myrder en eller
anden, så kan vi ikke udlevere ham til Kina fordi Kina har dødsstraf?
Men han kan godt være kineser og bo i Kina, selvom Kina har dødsstraf! Men
kommer han forbi Danmark og laver forbrydelser så skal vi beskytte ham mod
at komme tilbage til Kina!?

Det er sgu da ebberød bank eller en molbohistorie de regler Danmark har fået
kneppet sammen på det område! Det er til grin!))

Vi burde ikke bekymre os om folk der kommer frit tilrejsende som turister og
begår forbrydelser her! De skal bare retur uden at vi snager i hvilket land
de kommer fra! De er jo borgere i det land de kommer fra og det er de også
når de bliver sendt hjem!

Hvis vi skal bremse alle de østforbrydere der kommer her så gør vi det bedst
med en returbillet!
Drop hele terminologien "Tålt ophold!"

MvH
Jens

Fra : /Peter

Dato : 25-10-08 21:05

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> "/Peter" <qwery@qwert.qw> skrev i meddelelsen
> Hvis vi skal bremse alle de østforbrydere der kommer her så gør vi det
> bedst med en returbillet!
> Drop hele terminologien "Tålt ophold!"

Jeg er delvis enig, men det var nu ikke det jeg spurgte om...

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-10-08 21:44

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> også når de bliver sendt hjem!
>
> Hvis vi skal bremse alle de østforbrydere der kommer her så gør vi det

Amen

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 25-10-08 21:49

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen

Heldigvis er der ingen straf for at blæse på konventioner>

Fra : Michael Weber

Dato : 25-10-08 22:49

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message

> [...]
> også når de bliver sendt hjem!
>
> Hvis vi skal bremse alle de østforbrydere der kommer her så gør vi det

Hvilke østforbrydere er her på tålt ophold ?

Fra : Lyrik

Dato : 26-10-08 19:52

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i meddelelsen

> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message

> Hvilke østforbrydere er her på tålt ophold ?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hvorfor vil du pindehugge om det? Det er et eksempel. Jeg ville ikke bruge
de sædvanlige ord om muslimer og det mellemste østen og Nordafrika, men i al
almindelighed sætte det op som eksempel.

Men jeg er uenig i at hvis en marokaner er eftersøgt i Marokko og har lavet
svære terrorplaner her, at vi så ikke bare smider ham hjem til Marokko!
"Fordi Marokko har dødsstraf!?" Og hvad så? Hvad rager det os? Han tilhører
Marokko og der skal han hjem til! De havde også dødsstraf inden han kom
hertil. Hvad de gør med ham er et fremtidigt, uvidst mellemværende mellem
ham og de marokkanske myndigheder.

Hvis vi vil blande os og ikke sende ham hjem, så siger vi faktisk at intet
menneske kan leve i Marokko fordi Marokko har dødsstraf! De skal faktisk
alle sammen tage til Danmark og få tålt ophold! Det er det vores regler
fører med sig!

Den naturlige konsekvens af at intet menneske kan bo i Marokko, er faktisk
at vi skal føre krig imod Marokko og indføre danske tilstande! Ellers skal
alle marokkanere tage til Danmark og bo! For Marokko er et ulovligt og alt
for farligt land at opholde sig i, mener vi i DK.

Vi vil beskytte marokkanere imod Marokko! Vi vil især beskytte de ondeste og
værste marokkanere! De søde og rare marokkanere er vi ligeglade med. De
risikerer også dødsstraf. Jo sødere man er i et ondt land jo mere er man i
farezonen. Bare se de kristne i muslimske lande! De får intet tålt ophold
her, de får et spark bagi! Men morderne og terroristerne, dem fodrer vi på!

MvH
Jens

Fra : /Peter

Dato : 26-10-08 20:20

> [...]
> land jo mere er man i farezonen. Bare se de kristne i muslimske lande!
> De får intet tålt ophold her, de får et spark bagi! Men morderne og

Jeg kan sagten følge og være enig i dine betragtninger.

Nogle retfærdiggør, at man ikke kan hjemsendes folk,
fordi den forbrydelse de har begået herhjeme f.eks. vil
e blive straffet for i deres hjemland. (?)

Jeg ved ikke om der ligger noget i det, men for nogle
enkelte lande og visse forbrydelser måske, meeen den er sgu langt ude.

Jeg er nu enig -
hjem med dem og går de over for rødt i deres hjemland,
og henrettes for det, så ok med mig.

Fra : Michael Weber

Dato : 26-10-08 22:20

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message
> "Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i meddelelsen

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Hvorfor vil du pindehugge om det?

Jeg forholder mig skam bare til det, du skriver.

>Det er et eksempel.

Som du ikke kan komme med eksempler på.
Eller kan du komme med et eksempel på en østforbryder, der har tålt ophold ?
Det m¨å du jo kunne, siden du nævner det som eksempel.
Kom frisk, taler du sandt eller lyver du ?

>Jeg ville ikke bruge de sædvanlige ord om muslimer og det mellemste østen
>og Nordafrika, men i al almindelighed sætte det op som eksempel.

Igen, som du ikke kan komme med eksempler på.

> Men jeg er uenig i at hvis en marokaner er eftersøgt i Marokko og har
> lavet svære terrorplaner her, at vi så ikke bare smider ham hjem til
> Marokko!

Er en marokaner en østforbryder ?

> [...]
>
> Hvis vi vil blande os og ikke sende ham hjem, så siger vi faktisk at intet
> menneske kan leve i Marokko fordi Marokko har dødsstraf!

Nej, det siger vi faktisk ikke.
Vi siger at _vi_ ikke vil sende folk hjem til en potentiel dødsdom eller
tortur.
Vi anerkender altså dermed de grundlæggende menneskerettigheder, der
har til formål at beskytte, ikke en borger, men et menneske mod overgreb fra
en stat.

> De skal faktisk alle sammen tage til Danmark og få tålt ophold! Det er det
> vores regler fører med sig!

Nej, det er det ikke.
Endnu en tynd kop the af en generalisering.
Sørgeligt.

> Den naturlige konsekvens af at intet menneske kan bo i Marokko, er faktisk
> at vi skal føre krig imod Marokko og indføre danske tilstande!

Nej, det er ikke den naturlige konsekvens idet det ikke er vor pligt at
dikterer,
hvordan man skal leve i andre lande.

>Ellers skal alle marokkanere tage til Danmark og bo! For Marokko er et
>ulovligt og alt for farligt land at opholde sig i, mener vi i DK.

Nej, det mener vi ikke her i Danmark.

> Vi vil beskytte marokkanere imod Marokko!

Nej, det vil vi ikke.
Vi vil beskytte et menneske mod overgreb og dermed Danmark mod
at være medvirkende til overgreb.

>Vi vil især beskytte de ondeste og værste marokkanere!

Nej, det vil vi ikke.
En udledning baseret på en tynd kop the af generaliseringer.

>De søde og rare marokkanere er vi ligeglade med. De risikerer også
>dødsstraf.

Gør de det ?
I dit eksempel er der kun én, der har begået noget kriminelt og kun én,
der er i Danmark.

>Jo sødere man er i et ondt land jo mere er man i farezonen. Bare se de
>kristne i muslimske lande! De får intet tålt ophold her, de får et spark
>bagi!

Så er det da sjovt at du vil indfører samme principper, altså at fjerne tålt
ophold,
præcis som man ikke har i de muslimske lande, præcis som du frembringer som
.....et godt eksempel ?!
Drømmer du om en fundamentalistisk Islamisk Stat ?

>Men morderne og terroristerne, dem fodrer vi på!
>
> MvH
> Jens

Skuffende.

Fra : Lyrik

Dato : 26-10-08 23:07

> [...]

> en stat.

> Nej, det er det ikke.
> Endnu en tynd kop the af en generalisering.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det kan godt være du er skuffet, men det krænker mange danskeres
retsbevidsthed, deriblandt min at vi har banditter på tålt ophold. Og endda
under bedre forhold end afviste asylsøgere.

Udlevering til "tortur og dødsstraf" er jo rene bøhmandsfantasier! For i
virkeligheden ved vi ikke hvad der venter dem i hjemlandene! Staten har ikke
meget at sige i islamiske lande men betragtes som folkefjende og fanden
hytter sine! Terrorister med mord og merit bliver modtaget som helte i
hjemlandet!

Med hensyn til østbanditter så vælter de ind over grenserne og røver og
plyndrer dagligt, fordi man ifølge EU-Schengelaftalen ikke kan holde dem
væk!

Det er skuffende for mig Michael!

Enten asyl eller også herut!

MvH
Jens

Fra : Michael Weber

Dato : 27-10-08 22:37

> [...]
> Det kan godt være du er skuffet, men det krænker mange danskeres
> retsbevidsthed, deriblandt min at vi har banditter på tålt ophold.

Det tror jeg du har ret i.

>Og endda under bedre forhold end afviste asylsøgere.
>
> Udlevering til "tortur og dødsstraf" er jo rene bøhmandsfantasier!

Tjae...hvis der findes bevis for tortur og dødsstraf er det ikke fantasier.
Du sidder måske inde med noget viden der kunne være relevant for staten ?

>For i virkeligheden ved vi ikke hvad der venter dem i hjemlandene!

Nej, og derfor vælger vi den defensive fremgang således vi dels
giver f.eks. Marokko et diplomatisk slag i ansigtet med en vognstang.

>Staten har ikke meget at sige i islamiske lande men betragtes som
>folkefjende og fanden hytter sine!

Præcis. Og derfor giver Danmark, Marokko et diplomatisk slag i ansigtet med
en vognstang
ved ikke at hjemsende kriminelle. Ja, selv kriminelle.

>Terrorister med mord og merit bliver modtaget som helte i hjemlandet!

De har nok deres støtter.

> Med hensyn til østbanditter så vælter de ind over grenserne og røver og
> plyndrer dagligt, fordi man ifølge EU-Schengelaftalen ikke kan holde dem
> væk!

Kan du kvantificerer "vælter de ind over grænsen..." ?
10 ?

> Det er skuffende for mig Michael!

Med den grøde af generaliseringer kan du kun blive skuffet.

Fra : N_B_DK

Dato : 28-10-08 11:44

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> wrote in message

> Nej, og derfor vælger vi den defensive fremgang således vi dels
> giver f.eks. Marokko et diplomatisk slag i ansigtet med en vognstang.

LOL skulle regeringer/stater virkelig ønske sig at få kriminelle retur ?
du mener ikke selv det lyder direkte tåbeligt det du skriver ?

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Egon Stich

Dato : 27-10-08 09:40

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Vi anerkender altså dermed de grundlæggende menneskerettigheder, der
> har til formål at beskytte, ikke en borger, men et menneske mod overgreb

De der "VI" som du taler om----
Hvem er det?

> Vi vil beskytte et menneske mod overgreb og dermed Danmark mod
> at være medvirkende til overgreb.

Atter disse ubestemmelige "Vi".

Kunne man få at vide, hvem der da skal beskytte os alle, inc. de nævnte
ubestemmelige "VI´er" mod overgreb?

"Biedermann og brandstifterne".
Kender du historien?

Tilsyneladende ikke.

Egon

Fra : Bo Warming

Dato : 27-10-08 14:23

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i meddelelsen
> "Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse

> "Biedermann og brandstifterne".
> Kender du historien?
>
> Tilsyneladende ikke.

Nogle musimer flytter ind hos en sød familie og vil beskytte dem mod ild og
antænder hjemmet og familien VIL IKKE INDSE at de inviterer til
selvdestruktion

Ulykkesfugle og tillært hjælpeløshed - det som kristndom og socialisme
programmerer os til

Fra : Michael Weber

Dato : 27-10-08 22:30

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> "Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse

> De der "VI" som du taler om----
> Hvem er det?

Det er den danske stat.

> Atter disse ubestemmelige "Vi".

Igen den danske stat.

> Kunne man få at vide, hvem der da skal beskytte os alle, inc. de nævnte
> ubestemmelige "VI´er" mod overgreb?

Det skal staten.

> "Biedermann og brandstifterne".
> Kender du historien?

Nej.

> Tilsyneladende ikke.

Den er tilsyneladende ikke relevant.

Fra : @

Dato : 27-10-08 22:45

On Mon, 27 Oct 2008 22:29:49 +0100, "Michael Weber"
<michael@michaelweber.invalid> wrote:

>"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

>Nej.

hvorfor undrer det ikke nogen

http://www.glostrupamatoerscene.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=174&Itemid=6

>Den er tilsyneladende ikke relevant.

Max Frisch's stykke er desværre altid relevant

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : N_B_DK

Dato : 28-10-08 11:46

> Nej.

Så burde du nok læse den historie, og med bare den mindste smule
virkelighedssans, så kan du se en stor lighed.

Fra : Egon Stich

Dato : 28-10-08 12:51

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Det er den danske stat.

Aha.
Ser man det.
Og hvem består de, efter din opfattelse "den danske stat" af?

Er vi virkelig nået dertil, hvor den hersklende akademiske overklasse
obenlyst taler om staten som Vi?

> Nej.

Aha.
Altså:Udannet.
Men kort fortalt:
En mand indbyder brandstiftere til at bo hos sig.
Overhører deres planer, for derefter at låne dem tændstikkerne, de skal
bruge til at brænde hans eget hus ned med.
En klassiker, som alle dannede mennesker kender.

> Den er tilsyneladende ikke relevant.

Hvilket du jo slet ikke kan udtale dig om, da du ikke kender stykket.

Egon

Fra : Michael Weber

Dato : 28-10-08 22:09

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message

> Aha.
> Ser man det.
> Og hvem består de, efter din opfattelse "den danske stat" af?

De tre magter.

> Er vi virkelig nået dertil, hvor den hersklende akademiske overklasse
> obenlyst taler om staten som Vi?

> Aha.
> Altså:Udannet.

*roflmao*
Lyder noget som den "herskende akademiske klasse".

> [...]
> bruge til at brænde hans eget hus ned med.
> En klassiker, som alle dannede mennesker kender.

Okay, hr. Smagsdommer.
*roflmao*
Stichs Kanon.

> Hvilket du jo slet ikke kan udtale dig om, da du ikke kender stykket.

jeg udtaler mig på baggrund af din manglende uddybning.