Muslimerne er tilsyneladende velintegrered~
Fra : Jens Bruun

Dato : 24-10-08 17:36

Det er de i hvert fald i følge forsideartiklen i nyeste udgave af
Weekendavisen, hvor tre "velintegrerede, amerikanske muslimer" har besøgt
Danmark. Den ene er så født af kristne, sorte forældre, og har som voksen
konverteret efter en kriminel løbebane, men lad nu det ligge.

Artiklen vender stedse tilbage til, at det er fraværet af stormoskéer, der
er et voldsomt problem for muslimernes integration i det danske samfund.
Artiklen nævner også, at USA - til forskel for Danmark - er et ikke-sekulært
samfund, hvorfor der ikke ses skævt til muslimer, der åbent demonstrerer
deres religiøse tilhørsforhold. Det sidste kan der være noget om. Vi bryder
os (heldigvis) ikke så meget om, at få andre menneskers religiøse
tilhørsforhold smidt demonstrativt i hovedet - det være sig muslimske
tørklæder, Jehovas Vidner, der ringer på gadedøren osv.

Artiklen nævner ikke, at der *er* kæmpeproblemer med muslimer i USA, og der
er store grupper af muslimer, der *ikke* er velintegrerede i USA. Prøv
f.eks. at google på "Sheikh Gilani Lane" for bare at nævne ét eksempel.

Artiklen nævner heller ikke noget om, at muslimer, der får opholdstilladelse
i USA, skal klare sig selv - i modsætning til i Danmark, hvor de fra dag ét
får det hele serveret på et sølvfad, og hvor der ikke stilles krav om, at
man klarer sig selv. Måske noget af forklaringen på muslimernes manglende
lyst til at deltage i det danske samfund skal søges netop dér?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 25-10-08 07:31

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
> man klarer sig selv. Måske noget af forklaringen på muslimernes manglende
> lyst til at deltage i det danske samfund skal søges netop dér?

Ja, artiklens forfatter har tydeligvis en ganske bestemt dagsorden. Det
er europæernes skyld at integration [assimilation] ikke går som smurt;
vi skal bare lave os om til bigotte amerikanere, der skifter kirke som
vi andre skifter bolig.

Men andelen af muslimer i USA er under 1%, og en god del af dem er
'Black Moslems' der er konverteret især i fængslet. Lige som i øvrigt
narkodømte danske René eller Abdul Wahid Pedersen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Weber

Dato : 25-10-08 21:54

> [...]
> 'Black Moslems' der er konverteret især i fængslet. Lige som i øvrigt
> narkodømte danske René eller Abdul Wahid Pedersen.

Undskyld, hvad der måske kan lyde som et naivt spørgsmål, men hvis man er
jøde, kan man så li´ muslimer ?

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-08 03:39

Michael Weber <michael@michaelweber.invalid> wrote:

> Undskyld, hvad der måske kan lyde som et naivt spørgsmål, men hvis man er
> jøde, kan man så li´ muslimer ?

Det kommer da vist an på hvem 'man' er; er ens 4-årige barn blevet
sprængt i luften af en palæstinensisk terrorist er man næppe lun på dem.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 26-10-08 05:31

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Det kommer da vist an på hvem 'man' er; er ens 4-årige barn blevet
> sprængt i luften af en palæstinensisk terrorist er man næppe lun på dem.

Forfærdigelig - og realistisk - tanke vedr DK-fremtid

Er det ikke værre hvis ens succes-dreng på 24 år eller 44 år (evt. 64 år)
sprænges og dør end en 4 årig som der ikke er investeret så meget kærlighed
i?

Og selvhadende aktivdødshjælpønskende er af særlig lidt værdi, så lægernes
sætten al liv til samme værdi er både friheds- og menneskehadende - men de
fleste læger udøver klog oplyst enevælde mod patienter når de er kaptajn på
skuden på et hospital

Kun er Etisk Råd vildledt og der bør være ærlighed og forståelige regler.med
respekt for selvestemmelse

Fra : Michael Weber

Dato : 27-10-08 22:40

> Det kommer da vist an på hvem 'man' er; er ens 4-årige barn blevet
> sprængt i luften af en palæstinensisk terrorist er man næppe lun på dem.

Ahhh.....offerrollen.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-10-08 06:08

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i meddelelsen

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Ahhh.....offerrollen.
ingen KAN LIDE MUSLIMER
Af gode grunde
Muslimer lyver for at vinde hellige krige og lyver for dem der foregiver
venskab med og de vil os intet godt.

Jo vi er ofre, men ikke tudefjæs - Fogh og Rønn Hornbæk er ved at lade op
til modtræk mod Islam

Fra : Per Rønne

Dato : 28-10-08 08:36

Michael Weber <michael@michaelweber.invalid> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Ahhh.....offerrollen.

Israel har skam tidligere oplevet en palæstinensisk selvmordsbomber som
opdagede, at der var vagter til det indkøbscenter han ville ind i, så
han gik i stedet ind i en gruppe børnehavebørn - og sprang sig selv i
luften. Hvorved han tog en bunke småbørn med sig i døden.

Men jeg ved skam da godt at antisemitismen er stigende her i Europa,
hyppigt under dæknavnet 'antizionisme'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Weber

Dato : 28-10-08 22:05

> [...]
> luften. Hvorved han tog en bunke småbørn med sig i døden.
>
> Men jeg ved skam da godt at antisemitismen er stigende her i Europa,

Ahhh......offerrollen.
:D

Fra : Per Rønne

Dato : 29-10-08 08:49

Michael Weber <michael@michaelweber.invalid> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Ahhh......offerrollen.

Åhhh .... en selverklæret 'anti-zionist'.

Da den tyske intellektuelle publicist Wilhelm Maar 1879 opfandt ordet
'antisemit' var han stolt over at kunne kalde sig selv for 'Antisemit'.
Jødehader. Den brug af ordet er så siden 1945 så forsvundet ... men så
har man jo ordet 'anti-zionist' ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 29-10-08 12:16

> [...]
> 'antisemit' var han stolt over at kunne kalde sig selv for 'Antisemit'.
> Jødehader. Den brug af ordet er så siden 1945 så forsvundet ... men så

I dag findes der skam også et andet ord for anti-zionister, specielt møntet
på de jødiske af slagsen, (ja, de eksisterer skam i bedste velgående), det
er post-zionister og i Israel er de personificerede ved den nuværende
regering, højesteretsdommere, journalister, forfattere, kunstner mfl.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-10-08 13:06

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> [...]

> er post-zionister og i Israel er de personificerede ved den nuværende
> regering, højesteretsdommere, journalister, forfattere, kunstner mfl.

Det er såmænd fordi de er nået til den opfattelse, at det jødiske folks
nationale befrielsesbevægelse, zionismen, har nået sit mål med
genoprettelsen af den jødiske stat Israel.

De ser nemlig ikke målet som at /hele/ det antikke Israel, inklusive
Transjordanien, skal være en del af det jødiske fædreland, og ser i
stedet at det for at beholde dette fædreland som jødisk vil være
nødvendigt at oprette en palæstinaarabisk stat ved siden af Israel.

Jeg er enig med dem.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-08 16:04

> [...]

> stedet at det for at beholde dette fædreland som jødisk vil være
> nødvendigt at oprette en palæstinaarabisk stat ved siden af Israel.

Smid dem ud med faldskærm på SAudi Ørken og de kan opdyrke jord der,hvis
saudierne af olierigdommen finder penge til et par vandpumper
Det er DERES trosfæller

For israelere er det hellige land helligt

Palæsinensere er tilfældige fårhyrder som udstødes af osmannerriget til
jødeland

Fra : Joakim

Dato : 30-10-08 10:23

> [...]
> nationale befrielsesbevægelse, zionismen, har nået sit mål med
> genoprettelsen af den jødiske stat Israel.

Og nu mener de i stedet, at Israel som jødisk stat skal være ateistisk og
multikulturel udfra en eller anden absurd illusion om at det vil give dem
fred og sikkerhed.

> [...]
> stedet at det for at beholde dette fædreland som jødisk vil være
> nødvendigt at oprette en palæstinaarabisk stat ved siden af Israel.

Den demografiske tidsbombe er ren fiktion og har kun et sigte; nemlig at
fortælle den jødiske befolkning at uanset hvad den gør, så er den
grundlæggende magtesløs.

Ræsonnementet lyder sådan her:

Man må vælge mellem to fremtidige scenarier. (1) Et Israel som forbliver
jødisk, men ikke demokratisk - med andre ord en jødisk minoritet som
kontrollerer et land med et flertal af pali'ere, (2) eller et Israel som er
demokratisk, men ikke jødisk, fordi pali'erne i så fald vil udgøre
majoriteten i landet.

Det er og bliver en omgang plat politisk propaganda. Israel er på ingen måde
truet af den demografiske udvikling, hvilket man kan læse mere om i AIDRG's
rapport, (American-Israeli Demographic Research Group).

> Jeg er enig med dem.

Ja, du tilhører jo også det bedre borgerskab.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-10-08 14:49

> [...]

> multikulturel udfra en eller anden absurd illusion om at det vil give dem

Næh, ved at etablere en palæstinaarabisk stat øst for Israel [og ved at
lade visse hovedsageligt arabisk-beboede områder i Israel indgå heri],
vil man jo netop sikre et klart jødisk Israel.

> [...]
> kontrollerer et land med et flertal af pali'ere, (2) eller et Israel som er
> demokratisk, men ikke jødisk, fordi pali'erne i så fald vil udgøre

Du glemmer det tredie scenarium: To-statsløsningen, hvor Israel vil
forblive demokratisk og jødisk, og de hovedsageligt arabisk befolkede
områder kommer til at udgøre en arabisk stat [jeg tvivler så på at den
vil blive 'demokratisk'].

> Det er og bliver en omgang plat politisk propaganda. Israel er på ingen måde
> truet af den demografiske udvikling, hvilket man kan læse mere om i AIDRG's
> rapport, (American-Israeli Demographic Research Group).

Arabernes fertilitet er større end jødernes. Hvad vil du gøre med folk
der i gennemsnit får 12 børn per kvinde, hvor selv de ortodokse jøder
'kun' får 8?

> Ja, du tilhører jo også det bedre borgerskab.

Ja, jeg har da i hvert fald hørt at min kultursmag svarer til den
bedsteborgerne havde for 100 år siden ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 30-10-08 16:21

> [...]
> 'kun' får 8?

> Ja, jeg har da i hvert fald hørt at min kultursmag svarer til den
> bedsteborgerne havde for 100 år siden ...

Holder man høns, så adskilles de fra ræve med trådnet

Engang byggede Israel tilsvarende en MUR mellem muslimer og jøder

Er det helt opgivet?

Fra : Joakim

Dato : 31-10-08 08:17

> [...]

> forblive demokratisk og jødisk, og de hovedsageligt arabisk befolkede
> områder kommer til at udgøre en arabisk stat [jeg tvivler så på at den

De to scenarier beskriver naturligvis hvad den jødiske befolkning kan se
frem til, hvis den går imod magthavernes anbefalinger om at afstå
Østjerusalem, Judea og Samaria til pali'erne.

> Arabernes fertilitet er større end jødernes. Hvad vil du gøre med folk
> der i gennemsnit får 12 børn per kvinde, hvor selv de ortodokse jøder
> 'kun' får 8?

Det er ganske enkelt ikke korrekt. I Judea og Samaria er jødernes fertilitet
højere end pali'ernes og jødernes fertilitet konvergerer med de israelske
arabers fertilitet. Læg dertil den jødiske indvandring og tallene viser at
jøderne i dag udgør 67 pct. af befolkningen i Israel, Judea og Samaria og
næsten 80 pct. af befolkningen i selve Israel.

> Ja, jeg har da i hvert fald hørt at min kultursmag svarer til den
> bedsteborgerne havde for 100 år siden .

Jeg har i hvert fald bidt mærke til, at nyfortolkninger af klassikere på det
kongelige teater ikke just falder i din smag.

Fra : Joakim

Dato : 31-10-08 08:20

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> det
> kongelige teater ikke just falder i din smag.

bidt mærke i...

Fra : Per Rønne

Dato : 31-10-08 09:37

> [...]

> frem til, hvis den går imod magthavernes anbefalinger om at afstå
> Østjerusalem, Judea og Samaria til pali'erne.

Hvorfor dog slang-ordet »pali'er«?

> [...]
> jøderne i dag udgør 67 pct. af befolkningen i Israel, Judea og Samaria og
> næsten 80 pct. af befolkningen i selve Israel.

Ja, har naturligvis kun set de tal, som jeg har set.

> Jeg har i hvert fald bidt mærke til, at nyfortolkninger af klassikere på det
> kongelige teater ikke just falder i din smag.

Ikke just. Holberg og Mozart i lange bukser er for vildt; da de levede
kunne ingen mand 'af ære' drømme om at gå sådant klædt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 31-10-08 10:06

> Hvorfor dog slang-ordet »pali'er«?

Det er ren og skær dovenskab, en sammentrækning af palæstinensere.

> Ja, har naturligvis kun set de tal, som jeg har set.

Men nu har du så set nogle nye tal, er det ikke herligt?

God weekend, når du når så langt.

Fra : Per Rønne

Dato : 31-10-08 14:12

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Det er ren og skær dovenskab, en sammentrækning af palæstinensere.

Det virker så bare som nedsættende udtryk.

> Men nu har du så set nogle nye tal, er det ikke herligt?

Ja, men det ville nu være bedre at se dem i en slags 'Israels
Statistiske Årbog'.

> God weekend, når du når så langt.

Ja, jeg skal snart igang med den. Weekendavisen .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Weber

Dato : 29-10-08 22:39

> Åhhh .... en selverklæret 'anti-zionist'.

Ahhh....stadig i offerrollen.

> [...]
> 'antisemit' var han stolt over at kunne kalde sig selv for 'Antisemit'.
> Jødehader. Den brug af ordet er så siden 1945 så forsvundet ... men så

Der skal der sikkert nok være nogen, for hvem det er interessant.
Folk med offerrolle-trang måske.

Fra : Bo Warming

Dato : 30-10-08 03:50

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Ahhh....stadig i offerrollen.

> Der skal der sikkert nok være nogen, for hvem det er interessant.
> Folk med offerrolle-trang måske.

Sådan en rolle kan få dig til at føle dig god.
God nok til at angribe angribe andre og dog have god samvitighed

At eje godhedsindusriens journalister hjælper til alskens ondskab, fx til at
importere muslimer

Godhedsindusrien vandt borgerkrigen i USA 1861-65
De startede med fusk (finanspapirnusserbedrag)så de stjal bomuldsindtægter
fra sydstaterne
For at øge bedraget måtte de opdigte at slaver skulle sættes fri - stakkels
sorte fra Afrika, hvis vinderkøn, kvinderne, havde opnået winwin situation
ved at slippe væk fra sult og kz kontinent og blive velfodrede og børnerige
i USA Hvad mere kan dyr ønske sig?

Brasilien afskaffede slaveri ca 1880 og det havde USA nok også gjort også
uden en borgerkrig, for slaveri havde Europas trælle jo også sluppet for
uden kristenpræk, men fordi selvejende husmandssteder var mere rentable for
herremanden og adelen og godsejeren , og jern redskaber havde gjort
plantagedrift en dårlig stil

"Slaveri forsvandt fordi arbejde udført af frie mænd i det lange løb er
billigere end det, der er udført af trælle, livegne og slaver i lænker".Adam
Smith

Godhedsindustriens præk er desværre god stil , og kan let vinde uden krig -
blot ved at true

Heste trællede ofte på gårde tidligere men nu har gårdejere biler så heste,
så slaveri er afskaffet - der er bomulslukkemaskiner idag isf "niggere"

"På et frit marked fører egoisme til dygtig kapitalisme , der skaber job
for andre og varer til endnu flere, så godhed skabes af en guddommelig
"usynlig hånd". Adam Smith

Virginiafolk fra Jefferson-præsident nr3 til Jefferson Davis Unionsboss nr 1
ønskede også slaverinedtrapning og Sydstaterne forbød international
slavehandel i 1861, men JohnBrown-puritanere kæmpede for utålmodige krav -
før tiden var moden - og at ny stater som Kansas skulle vise vejen

JD Dixies havde meldt sig ind i union som vi i EU i den tro at udmelding var
let som lovet
Der var enighed om frihedsidealer.....
Men Lincoln var erfaren indianerbekæmper dvs forstod at tale med to
tunger....
Helt som DK-godhedsindustri idag

Opnår vi noget ed sandheder om dhimmies ?

Fra : Per Rønne

Dato : 30-10-08 07:49

> [...]

> Ahhh....stadig i offerrollen.

> Der skal der sikkert nok være nogen, for hvem det er interessant.

Som ikke-jøde kan jeg altså ikke se mig selv i den 'offerrolle' som du
tilsyneladende gerne vil tildele mig. Jeg synes dog at lægge mærke til
at proislamiske synspunkter gerne forenes med antisemitiske.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-10-08 11:25

> Det er de i hvert fald i følge forsideartiklen i nyeste udgave af
> Weekendavisen, hvor tre "velintegrerede, amerikanske muslimer" har
> besøgt Danmark.

Rettelse: Der var tale om fire "velintegrerede, amerikanske muslimer".

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : David Konrad

Dato : 25-10-08 15:00

Jens Bruun wrote:

> Rettelse: Der var tale om fire "velintegrerede, amerikanske muslimer".

Der var for ca 1½ år siden en artikel i vistnok Nyhedsavisen om en stor
international undersøgelse, der havde social mobilitet i fokus. Det var ikke
en dansk undersøgelse. Det viste dig, at blandt de top-3 lande, hvor der var
den allerbedste chance for at bryde den sociale arv, dvs f.eks komme til
Danmark som analfabetisk flygtning, og så ens børn bliver f.eks
universitetsuddannede, lå Danmark. USA var på svjh en 38 plads.

Man skal også se på typen af indvandrere. Dem der emigrerer til USA, er jo -
som jeg kan tolke det - folk der i forvejen har en ballast med hjemmefra,
f.eks er uddannede læger (ellers ville du aldrig kunne emigrere) hvorimod vi
her i Danmark får materialet fra de mere nedre, behandlings og
opvartningsmæssige krævende grupper. Alligevel får de bedre muligheder.

Fra : John Carson

Dato : 25-10-08 22:02

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> emigrere) hvorimod vi her i Danmark får materialet fra de mere nedre,
> behandlings og opvartningsmæssige krævende grupper. Alligevel får de bedre

Nogen gange undrer det undertegnede hvorfor alle de her nazister og andre
højreradikale godtfolk betaler gode menneskepenge for at sende deres
udgydelser via giganews.com, når de kan sende anonymt fra en god gammel
Trollserver som Aioe.org, men hvem ved måske er sandheden at Aioe.org ikke
kan lide skumle fascistoide skribenter.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-10-08 22:17

"John Carson" <nde@hotmail.com> skrev i en meddelelse

men hvem ved måske er sandheden at Aioe.org ikke
> kan lide skumle fascistoide skribenter.
Spild ikke alles tid med skingre skældsord - gå efter bold og forklar præcis
hvad er skitzoidt

Ingen forstår hvad menes

Monologer er dialoger med sig selv. Heinrich Wiesner

Forregnelse i selskabslivet - Denne (person) ønsker at være interessant med
sine domme, hin ved sine synspunkter og antipatier, en tredie ved sine
bekendtskaber, en fjerde ved sin isolation - og de forregner sig alle. - Thi
den, for hvem skuespillet opføres, mener just selv at være det eneste
skuespil, der kommer i betragtning. Nietzsche

Der findes intet, som hedder konversation. Det er en illusion. Hvad der
findes, er afbrudte monologer. (Dialog er ofte to samtidige monologer
i hver sin retning) Rebecca West

Fra : Tony

Dato : 25-10-08 19:13

"Jens Bruun" skrev

> [...]
> stilles krav om, at man klarer sig selv. Måske noget af forklaringen på
> muslimernes manglende lyst til at deltage i det danske samfund skal søges

Det er jo ikke uden grund, at danskerne bliver kaldt : '' Die dumme Dänen ''

Tony