Truet til tavshed - er det dansk?
Fra : Zeki

Dato : 24-10-08 15:15

Jeg har gennem tiden debatteret på diverse fora og blogsider om alt mellem
himmel og jord, lige fra film til politik.

Nu har jeg så igen modtaget et anonymt trusselbrev med post - men til
forskel fra tidligere, så har jeg besluttet at det ikke denne gang hedder
"direkte i skraldespanden."

Så er det DIG der står bag - dine feje kujon som ikke tør stå frem og tage
debatten - så vid følgende: For hver(t) trussel(brev) jeg fremover modtager,
så svarer jeg tifoldigt igen i medielandskabet.

Dine trusler om tavshed får den modsatte effekt.

Modtaget med posten den 24.oktober (og overfrankeret i øvrigt):

"Til Zeki

Det er godt at en muslim fra et fremmed land (red: jeg er ikke muslim) skal
fortæl os hvordan vi i Danmark skal opføre os. Dansk folkeparti er det enest
parti der bekæmper den muslimske indvandring. Vi kan se i TV at muslimerne
opfører sig total sindsygt. De råber og skriger og ka kun lave børn. I alle
lande muslimer er invandret har de lavet ballade. Det værst er at I formerer
jer med op til 40-50 mil. ekstra hver år. Jeres overbefolkning vil få verden
til at kollapse. Det værste er et hver eneste muslim er en potientel
terrorist og mange af jer er dybt kriminelle. Vores fængsler er fulde af
muslimer.

Der er ingen tvivl om at jeres tilstedeværelse vil ende med krig. Jeg kan se
at mine børn og børnebørn får en besværlig fremtid med jer som gæster.
Derfor pas på når du går ud fra din dør, for man ved aldrig hva der kan ske.
Pas på og tænk dig om næste gang du kritiserer Dansk folkeparti"

(ej korrigeret for stavefejl)

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-10-08 15:24

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i meddelelsen
> [...]
> debatten - så vid følgende: For hver(t) trussel(brev) jeg fremover
> modtager, så svarer jeg tifoldigt igen i medielandskabet.

Jeg synes du skulle henvende dig til politiet eller din mor, i stedet for at
sende dine litterære udkast og vrangforestillinger her.

Mvh
Martin

Fra : Ralph

Dato : 24-10-08 15:25

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse
> Jeg har gennem tiden debatteret på diverse fora og blogsider om alt mellem
> himmel og jord, lige fra film til politik.

Jeg tror du rammer de(n) forkerte, jeg har også debatteret herinde i
årevis(med valid adresse), hvis jeg har fået 2 personlige mails (negative)
så er det maksimum.
Jeg ser at du også får optaget læserbreve, det er nok nærmere derfra du har
fået "respons", jeg fik mange anonyme breve da jeg skrev læserbreve.

--
Ralph

Fra : Zeki

Dato : 24-10-08 15:32

> "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse
>
> Jeg tror du rammer de(n) forkerte,

Det er jeg højest sandsynligt. Men jeg er jo nødt til at være tro mod det
jeg skriver/lover. Samme tekst optræder flere andre steder end dk.politik.

Fra : Joakim

Dato : 24-10-08 15:56

> [...]
> Derfor pas på når du går ud fra din dør, for man ved aldrig hva der kan
> ske. Pas på og tænk dig om næste gang du kritiserer Dansk folkeparti"

Jeg ville nok overdrage brevet til politiet. Også selv om de ikke kan gøre
hverken fra eller til.

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-10-08 17:07

> [...]

> gæster. Derfor pas på når du går ud fra din dør, for man ved aldrig
> hva der kan ske. Pas på og tænk dig om næste gang du kritiserer Dansk

Det er garanteret AHW, der vil lave lidt rav i den.

Og så går du lige nøjagtig svinets ærinde ved at reagere.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 24-10-08 17:33

Som de siger i Lasss Vegas ?

Fra : Johnny Andersen

Dato : 24-10-08 19:46

Bo M. Mogensen <usnet1*@gmail.com> wrote in

Jeg
Dansk

> Som de siger i Lasss Vegas ?

Hej lækre Mr.Larsen

Det er lang tid siden vi har set dig til orgierne i week enden hvor vi
slikker hinandens røv. Sidste week end slikkede jeg Ejvind Kruse i røven
mens Frank Leegaard slikkede mig i røven. Vi slikkede allesammen en
dejlig ung shemale vi havde hentet ude i Brøndby !!!

Kommer du med i denne week end ??? Vi savner din lækre tunge og dit
store røvhul hvor du altid har god plads !!!

Vi er allesammen meget karismatiske !!! ;-D

/Johnny

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 24-10-08 18:05

On Fri, 24 Oct 2008 18:45:56 +0200 (CEST), Johnny Andersen
<netsat_99@gmail.com> wrote:

> [...]
>store røvhul hvor du altid har god plads !!!
>
>Vi er allesammen meget karismatiske !!! ;-D

Niels Riis Flæbbesen - er det dig??

Leegaard slikkede hentet er hinandens røven. Vi slikker lang shemale
vi havde i Brøndby !!! Det dig tid sidens røv. Sidste week en men
dejlig ung til orgierne i røv. Sidste week end Kruse i røv. Sidste
week end sidens Frank Leegaard slikkede jeg Ejvind Kruse i røven. Vi
slikker lang shemale vi men vi havde mig ung shemale vi havde hentet
dig i røven. Vi slikker lang shemale vi havde hentet ude i week enden
dejlig ung shemale vi havde allesammens Frank Leegaard siden vi dejlig
til org

Fra : -=* NEiL DANELAW *=-

Dato : 24-10-08 15:22

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote in message
> [...]
> Derfor pas på når du går ud fra din dør, for man ved aldrig hva der kan
> ske. Pas på og tænk dig om næste gang du kritiserer Dansk folkeparti"

Tjoh, men er det ikke korrekt, hvad den anonyme brevskriver postulerer?

Fra : news.tele.dk

Dato : 25-10-08 02:50

> [...]
> Derfor pas på når du går ud fra din dør, for man ved aldrig hva der kan
> ske. Pas på og tænk dig om næste gang du kritiserer Dansk folkeparti"

Hmm,, Zeki... det lader til, at du har begået dig på eb.dk også... med dine
holdninger, afføder det altså reaktioner.

Du _er_ jo ikke helt normal, så du må altså forvente, at du får igen!

/Tim

Fra : Zeki

Dato : 25-10-08 08:45

"news.tele.dk" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du _er_ jo ikke helt normal, så du må altså forvente, at du får igen!

Så du insinuerer at jeg truer andre anonymt?

At du blåstempler den slags trusselbreve synes jeg siger en del om dig!

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 25-10-08 19:34

"Zeki" skrev i en meddelelse

> Så du insinuerer at jeg truer andre anonymt?
>
> At du blåstempler den slags trusselbreve synes jeg siger en >del om dig!

Se nu blot dit svar her til News , han hverken insinuerer at du truer andre
anonymt han blå stempler heller ikke den slags trusselsbreve.

Det News sikkert mener er at du er fantastisk god til at bringe "sind" i kog
, og syge sind er farlige at bringe i kog !.

Tænk på at mange af dine holdninger er ekstreme ! , blot på den diametralt
modsatte side af det du selv opfatter som værende ekstremt.
Og vi ved jo alle som bekendt hvad der er nord for Nordpolen.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-10-08 09:44

> [...]
> din dør, for man ved aldrig hva der kan ske. Pas på og tænk
> dig om næste gang du kritiserer Dansk folkeparti"

Sprogbrugen viser i øvrigt at han bidrager til det tidligere
informerede med at DFs vælgere generelt er både dårligt
begavede og dårligt uddannede.
Sådanne trusler er sjældent noget der følges op af samme
person, men er af samme kategori som jeg har været ude for hos
visse mennesker her på nettet, men derfor skal man naturligvis
tage dem alvorligt når de sendes til folks adresser.

Naturligvis skal du da blive ved med at ytre dig -uanset hvad.
Det manglede da bare.

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-08 11:07

Arne H. Wilstrup wrote:
> "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i meddelelsen

> Sprogbrugen viser i øvrigt at han bidrager til det tidligere
> informerede med at DFs vælgere generelt er både dårligt
> begavede og dårligt uddannede.

Ja, det er kun lidt bedre, end det man ser hos indvandrere født i DK, -
efter hvad jeg kan konstatere på bloggene. Jeg har set TO muslimer, som
skriver perfekt dansk, alle andre har masser af mærkelige fejl, uanset om de
er højt uddannede.

Hvad kan AHW mon udlede af det? Er de alle medlemmer af DF?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 25-10-08 19:10

"Knud Larsen" skrev i en meddelelse

> Hvad kan AHW mon udlede af det? Er de alle medlemmer af >DF?

Se det er jo netop pointen i Wilstrups skriblerier , de fremmede er ikke
dårligt begavet ! , nææ de er dårligt uddannede først når man stemmer DF
bliver men dårligt begavet ??.
Faktisk meget beskæmmende at en som han underviser børn.
Tænk hvis den arme dreng ved bordet på 3 række har forældre der stemme DF ,
knægten får ikke en chance , tro mig.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 25-10-08 19:04

"Arne H. Wilstrup" skrev i en meddelelse

> Sprogbrugen viser i øvrigt at han bidrager til det tidligere informerede
> med at DFs vælgere generelt er både dårligt begavede og dårligt uddannede.

Nu tager jeg som DF-vælger klart afstand fra at true nogen
på deres holdninger og synspunkter , eller deres race eller religion.

Men dit svar er dog det meste dobbelt moralske jeg længe her læst !

Wilstrup der aldrig generaliserer og beskylder over en kam , ja han dyrker
her sin egen lille brist.
De " Dårligt begavede" finder mindre run i Wilstrups hjerte og forstand end
en Muslim finder rum i en DF'es ditto .

Du afsløre her dig selv på en måde jeg kun kan foragte.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Michael Weber

Dato : 25-10-08 21:27

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote in message

> Nu tager jeg som DF-vælger klart afstand fra at true nogen
> på deres holdninger og synspunkter , eller deres race eller religion.
>
> Men dit svar er dog det meste dobbelt moralske jeg længe her læst !

Skal vi grave lidt og finde et enkelt eller to indlæg, hvor
du skriver at DFs vælgere er dårligt uddannede ?

Hva´?
Skal vi ?
Kooooooom nu......

*fnis*

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 26-10-08 19:34

"Michael Weber" skrev i en meddelelse

> Skal vi grave lidt og finde et enkelt eller to indlæg, hvor
> du skriver at DFs vælgere er dårligt uddannede ?

Du misforstår mit indlæg !

Ja Mange DF'er er blandt de dårligst uddannede i dette land , men det gør
dem ikke pr automatik til dårligt begavede .
Wilstrup sammenkæder dårligt uddannede med dårligt begavede som et faktum,
men kun når der er tale om DF.

Troede faktisk at du var lidt kvikker end det ! .

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Michael Weber

Dato : 26-10-08 22:41

> Du misforstår mit indlæg !
>
> Ja Mange DF'er er blandt de dårligst uddannede i dette land , ....

Tak, det var bare det, jeg gerne vil se dig skrive....igen.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 27-10-08 20:21

"Michael Weber" skrev i en meddelelse

> Tak, det var bare det, jeg gerne vil se dig skrive....igen.

Ja da , ved det ! , og så er resten jo ligemeget for dig .
Flot Weber flot !!

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Michael Weber

Dato : 27-10-08 22:27

> Ja da , ved det ! ,

Hvad fanden spørger du så for ?!

>og så er resten jo ligemeget for dig .

Ja.

> Flot Weber flot !!

Tak tak, alt for meget.

Fra : David Konrad

Dato : 25-10-08 19:36

Zeki wrote:
> [...]
> gæster. Derfor pas på når du går ud fra din dør, for man ved aldrig
> hva der kan ske. Pas på og tænk dig om næste gang du kritiserer Dansk

Tja, trist - mon alle "vi" der har skrevet med navn og adresses nævnelse i
pressen ikke har oplevet lignende? Jeg har også. Derfor har jeg i
lokalavisen også fået held til at optræde anonym, for hvis ikke jeg gjorde,
ville det være med hundelorte i postkassen til følge, næste dag.

Jeg tror det du har oplevet, er som følge af dine skriverer i dagspressen.
Ikke som følge af dine skriverier i dk.politik. Det kan så blive vildt nok i
sig selv, jeg har jo oplevet at blive ringet op på mit arbejde, med trusler
om at få alle mine tænder sparket ud, med "Heil
HItler"-afslutningsbemærkning, fordi jeg forsvarede Arne Wilstrup.

Du kan jo gøre det, som jeg hører andre gør, nemlig at massesprede dine
budskaber under falsk navn. Selvom debat-redaktionerne burde fact-tjekke,
sker det i de færreste tilfælde.

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-08 19:59

David Konrad wrote:
> [...]

> på mit arbejde, med trusler om at få alle mine tænder sparket ud, med
> "Heil HItler"-afslutningsbemærkning, fordi jeg forsvarede Arne

Utroligt, er det inden for det sidste år, eller længere tilbage?

Fra : David Konrad

Dato : 25-10-08 20:48

Knud Larsen wrote:

> Utroligt, er det inden for det sidste år, eller længere tilbage?

Nej, tilbage i 2000-2001, eller deromkring

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-10-08 21:16

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, tilbage i 2000-2001, eller deromkring

Jeg tror at de fleste begavede mennesker herinde kan indse at
den form for "debatteknik" er fuldstændig uhørt, primitiv og
ubegavet!
Jeg finder det fuldkommen forrykt at folk ikke kan holde deres
voldsfantasier på det skriftlige niveau og med navns nævnelse.
Det er svagt, ubegavet og primitivt.

Uanset hvad jeg anser dig for, David, ville jeg aldrig
forfalde eller nedværdige mig til at true dig på nogen som
helst måde ved telefonopringninger på din arbejdsplads eller
lignende. Det er simpelthen under lavmålet,og du har min fulde
sympati mod den slags fjolser.

Fra : David Konrad

Dato : 25-10-08 22:08

Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> helst måde ved telefonopringninger på din arbejdsplads eller
> lignende. Det er simpelthen under lavmålet,og du har min fulde

Ditto. Det er vel derfor vi tror, eller bilder os selv ind, at her har vi et
forum i fred. Tro mig, tag et vue ud på nettet - intet har overgået det gode
gamle dk.politik, og den form det fungerer på. Uanset hvor mange "nazister"
du mener det fyldes op med

Fra : Zeki

Dato : 26-10-08 09:06

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lokalavisen også fået held til at optræde anonym, for hvis ikke jeg
> gjorde, ville det være med hundelorte i postkassen til følge, næste dag.

Ikke at jeg ikke kan forstå dig, men det er da en falliterklæring for et
demokratisk samfund der angiveligt skulle hylde ytringsfriheden at man er
nødt til at være anonym eller under dække for at undgå repressalier.

> Du kan jo gøre det, som jeg hører andre gør, nemlig at massesprede dine
> budskaber under falsk navn.

Hvis det skulle komme dertil at jeg føler det nødvendigt (for at forsvare
mig og mine), er det tidspunktet jeg ikke længere har tillid til at der kan
føres en fri og åben debat i Danmark.

Fra : David Konrad

Dato : 26-10-08 09:19

Zeki wrote:
> [...]
> et demokratisk samfund der angiveligt skulle hylde ytringsfriheden at
> man er nødt til at være anonym eller under dække for at undgå

Tja. Man kan også kalde det, det "nære demokratiske samfund". Problemet er
vel mest af alt, at vores lille verden er begrænset til en telefonbog. Det
ser anderledes ud i England, eller USA.

> Hvis det skulle komme dertil at jeg føler det nødvendigt (for at
> forsvare mig og mine), er det tidspunktet jeg ikke længere har tillid
> til at der kan føres en fri og åben debat i Danmark.

Det er med risiko. Det har måske også noget med emne og medie at gøre? Jeg
har måske 10 gange haft læserbreve med navn og adresse i BT, måske 20 gange,
nogle gange endda med billede, og de har ringet til mig for at få det hele
bekræftet, og der har aldrig været problemer, så jeg tør godt.

Jeg har ingen anelse om hvad du har skrevet, men hvis nu du har skrevet
"alle DF'ere er dumme" eller "pædofili er OK" og sådan noget, så tror jeg
der der kommet en reaktion. Mht BT har de læserbreve jeg har fået optaget
handlet om BT's hykleri i sig selv, om hykleren Hirsi Ali, om
klimaforandringer osv - hvor jeg ikke har lagt fingre imellem.

Fra : Zeki

Dato : 26-10-08 09:37

> Jeg har ingen anelse om hvad du har skrevet, men hvis nu du har skrevet
> "alle DF'ere er dumme" eller "pædofili er OK" og sådan noget, så tror jeg
> der der kommet en reaktion.

Jeg har som sagt modtaget trusselbreve før. Det er ikke det første.

Men et eller andet sted er det jo rart at vide at man rammer en nerve som
får nogle (denne gang) til at sende mig udklip af artikler hvor passager er
understreget, udklip fra andre læserbreve samt en længere trusselssmøre. Og
derudover bruge penge på at sende det. Endda overfrankere så vedkommende er
HELT SIKKER på at jeg modtager det.

Det bekræfter vel kun at det man skriver ikke er ligegyldigt vås som ingen
tager seriøst.

Jeg tror i øvrigt ikke at avisernes debatspalter vil lægge plads til
holdningen "pædofili er OK." At de fleste DF'ere er "dumme" (dvs
lavtuddannede og udannede) sammenlignet med vælgere fra andre partier er
ingen hemmelighed. Det er bekræftet såvel som dokumenteret.

Fra : David Konrad

Dato : 26-10-08 09:50

Zeki wrote:
> [...]
> trusselssmøre. Og derudover bruge penge på at sende det. Endda
> overfrankere så vedkommende er HELT SIKKER på at jeg modtager det.

Ja, det er lige før du burde være smigret. Tænk at folk gider!

> Det bekræfter vel kun at det man skriver ikke er ligegyldigt vås som
> ingen tager seriøst.

Der er i hvert fald nogen, som er blevet påvirket af det du har skrevet

> [...]
> lavtuddannede og udannede) sammenlignet med vælgere fra andre partier
> er ingen hemmelighed. Det er bekræftet såvel som dokumenteret.

Jeg er selv blevet overrasket. Men det har jo naturligvis komplet været i
avisens kram, at præsentere ét bestemt synspunkt der var meget kritisk ift
f.eks Hirsi Ali, og så sikkert 10 hvor hun omtales positivt, antagelig
garneret med en leder af den gamle redaktør Arne "Gollum" Ullum, hvor han
kunne sige "godt gået", og tale til alle kakkelbordsfascisterne. Aviserne
bringer jo ikke læserbreve, der ikke bekræfter deres egen dagsorden. Bare
læs Politiken, som jeg gør - man skal efterhånden afkode læserbrevene
altefter hvilket had-niveau de er på, ift den nuværende regering, for at
kunne forstå hvad de overhovedet drejer sig om. Det er virkelig gået tilbage
for Politiken, også på indholdsfladen. Måske har det jeg har skrevet bare
været tilstrækkelig langt ude, så det kunne sættes op imod deres dagsorden.
Hvad ved jeg? Jeg læser ikke BT, og har kun en enkelt gang i den forbindelse
købt et eksemplar, fordi en anden ikke troede på jeg havde fået et læserbrev
i, og der var det alligevel. Men når de har ringet til mig, for at få
bekræftet navn og adresse og OM de måtte bringe det, OG om de måtte bringe
et billede (jeg så har skulle sende) måske 10 gange, måske mere, så går jeg
ud fra det har været i. Det er kun lykkes for mig én gang i Politiken, og så
har jeg engang i forbindelse med Y2K-debatten haft en helsides smøre i
Computerworld, hvor de i øvrigt tilbød mig arbejde bagefter.

Fra : @

Dato : 26-10-08 09:39

On Fri, 24 Oct 2008 16:15:22 +0200, "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?>
wrote:

>Jeg har gennem tiden debatteret på diverse fora og blogsider om alt mellem
>himmel og jord, lige fra film til politik.
>
>Nu har jeg så igen modtaget et anonymt trusselbrev med post

og da du er muhamedaner

er alt du skriver sikkert løgn fra ende til anden

og nu har du så opfundet et trusselsbrev

vi har jo både under muhamedanerkrisen og ved andre lejligheder set at
det er og bliver muhamedanere der er mestre i at true andre

Salman Rushdie

Kurt Westergaard

Ayan Hirshi Ali

osv.

har alle så alvorlige trusler hængende over hovedet at de må leve
skjult eller med bodyguards

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Zeki

Dato : 26-10-08 09:41

"@ " < 1.'@invalid.net> skrev i en meddelelse

> og da du er muhamedaner

Læse kan du heller ikke!

Fra : David Konrad

Dato : 26-10-08 09:53

Zeki wrote:
> "@ " < 1.'@invalid.net> skrev i en meddelelse

> Læse kan du heller ikke!

Og man kan jo faktisk ane hvad du mener.

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-08 10:41

David Konrad wrote:

> Og man kan jo faktisk ane hvad du mener.

A propos "muhamedaner" - læste lige om et par muslimer, som i US forklarer
indringere at Obama IKKE er muslim, - den ene af dem hedder endog selv
Husein, og han siger at han har lyst til at sige: "Jeg er selv muslim fra
Chicago, og ville vide det, hvis Obama var muslim", men den går ikke. 13% af
vælgerne mener at vide at Barack er muslim, - jeg begynder snart at blive
overtroisk, måske ER der noget med tallet 13
Jeg har jo flere gange set tallet 13%, i forbindelse med gakkede rabiate
muslimer som ønsker død og ødelæggelse over os vantro, - men så mange
idioter er der vel altid i en befolkning.

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-10-08 11:49

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> muslimer som ønsker død og ødelæggelse over os vantro, - men så mange
> idioter er der vel altid i en befolkning.

Somme tider kan det også være svært at afgøre om en mand er DF'er eller
EL'er

Mvh
Martin

Fra : David Konrad

Dato : 26-10-08 11:57

Knud Larsen wrote:

> [...]
> men den går ikke. 13% af vælgerne mener at vide at Barack er muslim,
> - jeg begynder snart at blive overtroisk, måske ER der noget med

Var det et slags hint?

> Jeg har jo flere gange set tallet 13%, i forbindelse med gakkede
> rabiate muslimer som ønsker død og ødelæggelse over os vantro, - men
> så mange idioter er der vel altid i en befolkning.

Ja, det tror jeg jeg. Der er en næsten stabil rabiat masse i et næsten
hvilket som helst samfund.

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-08 12:13

David Konrad wrote:

> Var det et slags hint?

Nej, - til hvad?

> Ja, det tror jeg jeg. Der er en næsten stabil rabiat masse i et næsten
> hvilket som helst samfund.

Og så må det væsentlige være om de har opbakning i et stort "bagland", og
der er det jo specielt svært for muslimer at tage afstand fra folk, som bare
bruger de hellige skrifter, som de blev brugt de første 1300 år af islams
historie.

"jihad er påbudt af Allah for alle muslimer" - som også kendte "lærde" siger
i nutiden, og den er svær at modbevise eller modsige.

Khaldun og al Ghazali siger det samme, og de er jo STORE inden for islam.
Ghazali mener dog kun man skal ud og smadre vantros hjerneskaller én gang om
året, - så han ER moderat og mild

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 26-10-08 12:21

> Ja, det tror jeg jeg. Der er en næsten stabil rabiat masse i
> et næsten hvilket som helst samfund.

Du er jo en af dem, David - du har truet mig med en anmeldelse
til undervisningsministeriet fordi jeg ikke har tænkt mig at
følge en skolelov fra 1958 om kristendomsundervisningen. Du
har taget dit udgangspunkt i en privat hjemmeside i stedet for
at gå til selve kilden, nemlig undervisningsministeriet og
læseplanerne for kristendomskundskab og har på den baggrund
fremført nogle trusler om at få mig fyret på den baggrund hvis
jeg ikke trækker det tilbage inden 24 timer eller har en god
forklaring. Jeg har bedt alle besindige lærere i grupperne om
at tilrettevise dig så du ikke kvajer dig selv unødigt. Jeg
håber at de reagerer med mindre de har lyst til at se dig gøre
dig uhjælpeligt til grin også i denne sag.

Og du skal - for en ordens skyld - også vide at det er
kommunerne der har ansvaret for folkeskolerne, så proceduren
er at man klager til den pågældende skoles leder som så kan gå
videre med det til kommunalbestyrelsen der evt. kan inddrage
ministeriet.
Det skete fx da Ålholm skole i København i sin tid ville kalde
faget for "religion". Daværende undervisningsminister Margrete
Vestager sagde nej, da dette ikke kunne tillades iflg. loven.
Det er sådan at en undervisningsminister ikke egenrådigt kan
handle på vegne af folketinget når det drejer sig om
kristendomsundervisningen. Folketingsflertallet skal være
enig.

Men du kan naturligvis ikke på det spinkle grundlag få nogen
som helst fyret. Alene det forhold at jeg har lavet en
aktivitetsplan og til enhver tid kan redegøre for hvad jeg har
undervist i, gør at du ikke har en kinamands chance for at få
udrettet noget på det niveau.
Den eneste måde man normalt kan få en lærer fyret på er at
vedkommende har forsyndet sig mod tre "kasser": at slå på
kassen, at gå i kassen og at tage af kassen" Altså: ikke tæve
ungerne, ikke gå i seng med dem og ikke stjæle.

For tjenestemænd anvendes undertiden
betegnelsen »diskretionær« om en afskedigelse. Ved
diskretionær afsked forstås en afskedigelse, som hviler på en
samlet bedømmelse af en sag.

En afskedigelse kan f.eks. skyldes, at arbejdsgiveren
vurderer, at tjenestemanden ikke evner eller magter at udføre
tjenesten tilfredsstillende. Den kan også skyldes problemer i
samarbejdet på et tjenestested. Under alle omstændigheder er
det karakteristisk for diskretionære afskedigelser, at
tjenestemanden ikke er skyld i den situation, som fører til
afsked.
Derfor er en diskretionær afsked altid en afsked med pension,
hvis man har været tjenestemand i mere end 10 år (på fuld
tid).
Og endelig kan man så afskediges p.g.a. sygdom.

Du vil få grumme svært at få sådanne ting igennem.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 26-10-08 12:32

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen

jeg skynder mig at svare mig selv om din anmeldelse - jeg
havde allerede afsendt mit indlæg da jeg så at du havde
trukket i land. Jeg skynder mig derfor at forklare at du HAR
trukket i land og jeg sådan set ikke har flere kommentarer til
dette andet end at jeg har forståelse for at man kan forløbe
sig og at det er ok. at beklage. I modsætning til
visse andre der reagerer med hånlige bemærkninger hvis jeg har
beklaget, så fremturer jeg ikke mere i denne sag -med mindre
jeg også kommer til at forløbe mig