Det er så let at låne til til ågerrenter
Fra : Lyrik

Dato : 23-10-08 10:47

Andre lande har indført loft over ÅOP. Den ligger generelt på 20%.

Ubemidlede unge havner i en gældsfælde de ikke kan komme ud af.

Men Danmark har som en af de få, måske den eneste intet renteloft! Partiet
venstre modsætter sig renteloft. Socialdemokraterne vil have et loft.

Vi har en lov om åger. Min barndoms nabo blev dømt efter den paragraf og kom
ind og ruske tremmer! Han havde lånt penge til bønder med spillegæld til en
rente på 25%!

Han var ugleset i hele sydvestkvarteret-ågerkarlen!

Men der var et smuthul i loven om åger. Gudskelov siger finansmanden og
gnider sig i hænderne! Så kan jeg slavebinde tosserne, tænker han. Ingen kan
røre mig!

For i ågerparagraffen står der at man med sit ublu forlangende skal udnytte
folks nød!
Så når et 18 årigt ubemidlet ægtepar må købe en vugge med et lån med en
omkostningsprocent på 45%, så er det IKKE åger!
for de kunne jo "bare" gå et andet sted hen og låne til en
omkostningsprocent på 25%-som bragte min nabo i fængsel, men som i dag er
"fine" lånebetingelser!
Så nej! långiveren bliver frikendt som ågerkarl!

De dumme og uskyldige skal udnyttes som slaver, er devisen i Danmark! Den
mindre kloge er et offer på et sølvfad for den udspekulerede psykopat! Har!
Har! Tag en kage til og lad Anne Mette danse Anders Fogh!

--
Hilsen
Jens "Lyrik" Bech

Fra : /Peter

Dato : 23-10-08 11:13

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "fine" lånebetingelser!
> Så nej! långiveren bliver frikendt som ågerkarl!

Kan du ikke bare konvertere til islam,
så står bankerne på spring for at yde dig rentefri lån?

Fra : Egon Stich

Dato : 23-10-08 11:13

"/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i en meddelelse
> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke bare konvertere til islam,
> så står bankerne på spring for at yde dig rentefri lån?

Du fatter virkelig ikke en brik?

Egon

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 23-10-08 12:19

On Thu, 23 Oct 2008 12:13:06 +0200, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>Du fatter virkelig ikke en brik?

Tydeligvis ikke...

Fra : /Peter

Dato : 23-10-08 14:10

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Tydeligvis ikke...

..... jeg tror slet iikke de må have % -tegnet i dere tastaturer!

Fra : Egon Stich

Dato : 26-10-08 12:12

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Tydeligvis ikke...

Selverkendelsens bitre stund?

Egon

Fra : vvv

Dato : 23-10-08 11:27

"/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i meddelelsen
> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke bare konvertere til islam,
> så står bankerne på spring for at yde dig rentefri lån?
Er du ikke en smule besat af islam? Der er andre problemer her i livet.. Du
burde måske se en psykolog om dine tvangstanker.

vv

Fra : /Peter

Dato : 23-10-08 14:24

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse news:4900517f$0$56775>>

> Er du ikke en smule besat af islam?

Jeg nok ligeså "besat" af islam som alle andre gode muhamedanere,
der støtter og vedigeholder traditioner som intet har med islam at gøre.

Fra : -=* NEiL DANELAW *=-

Dato : 23-10-08 12:27

"/Peter" <pgh@wer.nn> wrote in message

> Kan du ikke bare konvertere til islam,
> så står bankerne på spring for at yde dig rentefri lån?

I Islam hedder det bare omkostninger istedet.

Fra : Lyrik

Dato : 23-10-08 14:27

>"-=* NEiL DANELAW *=-"
><jegerdumoggrimogharingenvenner@islamisktrossamfund.dk> skrev i meddelelsen
> "/Peter" <pgh@wer.nn> wrote in message

> I Islam hedder det bare omkostninger istedet.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Kan du ikke bare et øjeblik abstrahere fra islam? Lige nu giver du udtryk
for at hvis islam ikke tillader rente på udlån, så skal vi for at kæmpe imod
islam have så høje renter som muligt!

Jeg prøver at forsætte debatten:
Den konservative ordfører Mike Legarth udtalte at han gik ind for fri
konkurrence på udlånsrenter. Folk kunne bare se sig om, ellers var det deres
egen skyld hvis de kom i uføret!
Rent en passant så er han ejer af et inkassofirma!
Socialdenmokraterne vil have et loft på 20%, som andre lande har, men nej de
borgerlige vil suge blodet fra de dumme dänen-lånere! Har! Har! De er selv
uden om at jeg gældsætter dem resten af livet fordi de har købt en bagatel!

Min xxxxx som er halvdement ringede til "Peter" som kom med en bærbar til en
værdi af 5000,-. Når den er betalt tilbage har han betalt 18000,- for den!
Jamen min demente xxxxx skulle jo være så "klog"(hvilket han ikke kan være
på grund af demensen) at han indså at renter var det med stort og ÅOP var
det med småt! Det er bare et eksempel.

Man har altid haft renteloft på udlån, undtagen i dagens Danmark. I
tidligere tider var der i hele Europa et loft på 7%-hvis det var jøder der
lånte pengene ud! Tog de mere blev de hårdt straffede. De kristne måtte i
hele Europa kun låne ud uden renter!

Derfor blev jøderne presset ind på lånemarkedet, hvor de sidder den dag i
dag! De kristne forbød jøderne at være håndværkere-de blev presset ind i
långivning! "Over 7% så skulle den unde lyneme, den vantro hund dingle i
galgen!"

Nu er det vores egne medkristne der udsuger de fattige! det er en skændsel!
der må sættes en stopper i form af en maksimal ÅOP!

Hilsen
Jens

Fra : /Peter

Dato : 24-10-08 08:32

> Nu er det vores egne medkristne der udsuger de fattige! det er en
> skændsel! der må sættes en stopper i form af en maksimal ÅOP!

Jamen, så foreslår jeg da,
at vi bruger "muhamedaner-modellen" her også.

Den viker tilsynelade fint for 1.4 mia. mennesker, og vi har allerede
accepteret
mange andre af værdier, så lad os også prøve den økonomiske model.

Fra : @

Dato : 23-10-08 20:48

On Thu, 23 Oct 2008 11:46:58 +0200, "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote:

>Andre lande har indført loft over ÅOP. Den ligger generelt på 20%.
>
>Ubemidlede unge havner i en gældsfælde de ikke kan komme ud af.

nej det gør de ikke

de optager helt bevist deres lån

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/