Problemer med lille netværk via HUB
Fra : Martin Kristensen

Dato : 25-07-01 09:09

Hej !

Jeg forsøger at få mine 2 PC'er og en laptop - alle kører WinME - og
en HP-Printerserver til at fungere sammen via en Hub. PC'erne kører
100 Mbit og Printerserveren 10 MBit - men det skulle Hub'en efter
sigende kunne finde ud af.
Kablerne er alm. patch-netværkskabler.

Jeg kan bare ikke få det til at spille.

Jeg har kørt Home Network Wizard på alle PC'er og de kan stadig ikke
få forbindelse til hinanden. På den ene PC installerede jeg
PrinterServeren via det medfølgende software og fik printet en
testside. Siden har jeg ikke kunnet printe til den. De to PC'er kører
den tyske version af WinME og den sidste kører den engelske (burde vel
være underordnet?).

Er der ikke et eller andet sted hvor man kan læse hvordan man manuelt
kan opsætte et netværk som beskrevet - altså uden at bruge de nævnte
wizards ?
- eller kan en eller anden beskrive for mig hvad jeg skal gøre ?

Jeg bor i tyskland - hvor man istedet for ADSL har et produkt der
hedder T-DSL (T=Telekom). Det består at et DSL-modem med en
ethernet-forbindelse til et LAN-kort på PC'en. Jeg burde vel kunne
koble dette "modem" direkte på Hub'en og anvende forbindelsen fra alle
3 PC'er - eller hva?

Hilsen,

Martin

Fra : Michael

Dato : 25-07-01 22:05

"Martin Kristensen" <martin.kristensen@skovkat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ethernet-forbindelse til et LAN-kort på PC'en. Jeg burde vel kunne
> koble dette "modem" direkte på Hub'en og anvende forbindelsen fra alle

Kan du pinge de forskellige ip adresser? Du burde kunne anvende alle 3
pc'ere via hub til dsl "modemet". Men du skal være opmærksom på
ip-adresserne (får du en pulje fra din udbyder f.eks 2 ip-adresser eller
skal du sætte dine pc'ere til at modtage fra "modemet". Det burde have fået
eller kan få oplyst af din udbyder.

Mich.

Fra : Kim Greve

Dato : 25-07-01 22:35

> [...]
> testside. Siden har jeg ikke kunnet printe til den. De to PC'er kører
> den tyske version af WinME og den sidste kører den engelske (burde vel

Hej Martin

Kender ikke det program du omtaler, men du må komme med nogle flere informationer om hvordan dine maskiner er sat om, så som IP, Netmaske, Workgroup osv. hvis du ikke ved hvor du kan se de oplysninge, kan du nok finde det her: http://www.net-faq.dk/

--
Kim Greve