Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Printerpapir
Fra : Søren Friberg

Dato : 05-11-08 22:39

Jeg har fundet ud af at Epson Archival Matte Paper virker utrolig godt
for mig. Mat papir der ser ud til at give en god holdbarhed med gode
naturlige farver. Hvad bruger I?

--
Venlig hilsen
Søren Friberg, http://fotofriberg.dk

Fra : Bo Hellum

Dato : 06-11-08 06:47

"Søren Friberg" <hushovmesterenfjern@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig. Mat papir der ser ud til at give en god holdbarhed med gode naturlige

Hej Søren

Jeg bruger udelukkende Ilford Gold Fibre Silk. Ellers udskriver min
print-guru på lærred for mig en gang i mellem.

Hygge

Bo

Fra : Søren Friberg

Dato : 06-11-08 16:36

Bo Hellum skrev:

> Jeg bruger udelukkende Ilford Gold Fibre Silk. Ellers udskriver min
> print-guru på lærred for mig en gang i mellem.

Hmh, jeg kan godt se, at det har fået gode anmelderse på:
http://www.pcworld.dk/blogs/Fokus/1011?a=newsletter&i=472

Men det virker lidt dyrt for mig. Jeg har fundet det til ... øh, det må
jeg ikke skrive om i denne gruppe. Nå, men tak for idé.

Fra : Bo Hellum

Dato : 07-11-08 06:44

> [...]
>
> Men det virker lidt dyrt for mig. Jeg har fundet det til ... øh, det må
> jeg ikke skrive om i denne gruppe. Nå, men tak for idé.

Ja det er dyrt, men det er også kvali. Jeg printer dog ikke så meget ud til
mig selv, det er for det meste på bestilling og så bliver udgifterne dækket
godt ind,

Go weeekend.

Bo

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-08 19:19

> Jeg bruger udelukkende Ilford Gold Fibre Silk. Ellers udskriver min
> print-guru på lærred for mig en gang i mellem.
>
> Hygge
>
> Bo

Hvilken printer bruger du det på.

Venlig hilsen Vibeke

Fra : Bo Hellum

Dato : 14-11-08 06:52

"Vibeke" <vibekevibesnabelamail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken printer bruger du det på.
>
> Venlig hilsen Vibeke

Hej Vibeke

Jeg bruger en Canon Pixma Pro9500. Den kombo er en fantastisk sammensætning.
Især SH billederne, wow.

Bo

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-08 14:03

> Hej Vibeke
>
> Jeg bruger en Canon Pixma Pro9500. Den kombo er en fantastisk
> sammensætning. Især SH billederne, wow.
>
> Bo

OK tak - jeg har adgang til Canon Pixma pro9500
og har også brugt Ilford Gold Fibre Silk.
Det er giver rigtig flotte SH billeder, men har du brugt andet papir til
farve som du kan anbefale ?

Jeg har printet fra Lightroom og fået gode billeder,
og har prøvet fra Photoshop men her er det aldrig rigtig lykkedes.
Har du prøvet fra PS, og har du evt. en god arbejdsgang du vil give videre.

Venlig hilsen Vibeke

Fra : Bo Hellum

Dato : 18-11-08 08:09

> [...]
> og har prøvet fra Photoshop men her er det aldrig rigtig lykkedes.
> Har du prøvet fra PS, og har du evt. en god arbejdsgang du vil give

Jeg har forsøgt mig med andet papir, men ikke fundet noget jeg er tilfreds
med.

Husk bare at når du udskriver fra PS, så vælg papir profilen, ellers går der
ged i det.

Bo

Fra : Karsten Jensen

Dato : 06-11-08 12:37

On Wed, 05 Nov 2008 22:39:23 +0100, Søren Friberg
<hushovmesterenfjern@msn.com> wrote:

>Hvad bruger I?

Silke-mat fra TPI-Danmark.dk

Fra : Søren Friberg

Dato : 06-11-08 16:36

Karsten Jensen skrev:

> Silke-mat fra TPI-Danmark.dk

Har du så fået en profil derfra også?

(noget tyder på, at det der med "silke" er interessant.)

Fra : Karsten Jensen

Dato : 11-11-08 13:25

On Thu, 06 Nov 2008 16:36:27 +0100, Søren Friberg

>Har du så fået en profil derfra også?

Yep - har også en profil på papiret/blækket.

Har også "originalt" blæk derfra til min printer, som TPI var billigst
med. Vi er en del fra Fotoklubbenmidtjylland.dk, der bruger TPI og
nogle bruger også deres uoriginale blæk med succes.

Fra : Per Z

Dato : 06-11-08 16:47

> Silke-mat fra TPI-Danmark.dk

Den bruger jeg også meget i 300gr udgaven. Rigtig godt papir til billige
penge. Til det lidt mere "fancy" bruger jeg Sihl Gallery Baryt, Hahnemülle
Torchon eller andet. Jeg køber alt ved www.tpi-danmark.dk hvor jeg også har
fået lavet profiler til papiret, så det spiller godt sammen.

Fra : Michael Brøsch

Dato : 06-11-08 20:25

Har I erfaring med deres uoriginale blæk (Epson R1800) ?
Ellers spændende udvalg af papir, må vist hellere bestille nogle af deres
prøvepakker...

Hilsen Michael

Fra : Per Z

Dato : 07-11-08 15:27

Prøv at kontakte Kaj hos tpi-danmark.dk jeg ved han kender en hel del del
Epson og uoriginalt blæk.