Foto
IBM760 5420
Teil 3020
PSE 7 ændrer optagetidspunkt?
Fra : Jan Strægaard

Dato : 03-11-08 16:59

Hej

Jeg har bemærket, at PSE 7 ændrer EXIF 'date/time original' og
'date/time digitized' med -1 time. Det er lidt irriterende.

Har andre observeret samme problem? Kan det afhjælpes? Jeg har ikke
kunnet finde passende options i programmet.

Jan Strægaard

Fra : Jan Strægaard

Dato : 03-11-08 20:27

Jan Strægaard wrote:
> Jeg har bemærket, at PSE 7 ændrer EXIF 'date/time original' og
> 'date/time digitized' med -1 time. Det er lidt irriterende.

Det er ikke PSE, der er problemet. PSE viser korrekt tid både for kopi
og orginal. Det er ACDSee, som åbenbart bliver forvirret, hvis billedet
er taget, mens der er sommertid. ACDSee viser rigtigt for orginalen, men
en time forkert for kopien, hvis billedet er taget, mens der er
sommertid. Er billedet taget på et tidspunkt med normaltid, er der ingen
problemer. Forvirret? Ja!

--
Mvh Jan