Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotografering af mønter
Fra : pindborg

Dato : 31-10-08 17:51

Hej

Jeg har et Canon 450D, og vil gerne tage billeder af mønter med den.
Linsen, der fulgte med kameraet, egner sig ikke så godt til det
formål, så jeg vil høre om der er nogen, der har forslag til et
velegnet objektiv?

Med venlig hilsen

Erik

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-08 01:03

"pindborg" <pindborg@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Et macroobjektiv vil være den optimale løsning.

EF-S 60/2,8 Macro kunne være et godt bud.
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=374036&searchArea=&Soegeord=ef-s+60
Eller EF 100/2,8 Macro
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=387671&searchArea=&Soegeord=ef+100

Sigma, Tamron og Tokina har alle billigere alternativer.
F.eks
Tamron SP 90/2,8 Macro
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=158716&searchArea=&Soegeord=

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-08 22:11

> [...]
> Linsen, der fulgte med kameraet, egner sig ikke så godt til det
> formål, så jeg vil høre om der er nogen, der har forslag til et

Canon TS-E 90 F2.8 ville nok være et udemærket objektiv til netop det
formål...

Som jeg forøvrigt har et til salg af da jeg er færdig med de opgaver jeg
skulle løse med det.

Mvh
Allan

Fra : Per Z

Dato : 01-11-08 22:25

> [...]
> formål...
>
> Som jeg forøvrigt har et til salg af da jeg er færdig med de opgaver jeg

LoL det er da den grummeste salgsforsøg jeg længe har set. Du skulle skamme
dig!

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-08 23:01

> LoL det er da den grummeste salgsforsøg jeg længe har set. Du skulle
> skamme dig!

he he ... Det gør jeg da også lidt... Men seriøst så er det faktisk et super
objektiv til netop det formål :p
Tjek det selv...

http://www.northlight-images.co.uk/article_pages/ts-e90_tilt-shift.html

Scroll lidt ned og tjek,,, Men jo .. Det er temmelig dyrt for en alm. hobby
entusiast,,

Mvh
Allan