Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 5D Mark II og 20D linser
Fra : Ukendt

Dato : 28-10-08 14:35

Hejsa,

Jeg har et Canon 20D kamera, og overvejer at udskifte den med 5D Mark II når
den snart kommer. Men kan jeg bruge mine gamle 20D linser på et 5D hus?

Mine linser er: Canon 100 mm 2.8 macro, Canon 17-85 mm, Canon 50 mm 1.8 og
Sigma 50-500 mm

Mvh. Bo Jørgensen

Fra : Mogens Hansen

Dato : 28-10-08 14:43

"Bo" <bosnabelpcdk> wrote in message

Canon EF kan bruges på 5D mkII, men EF-S kan ikke

[8<8<8<]
> Mine linser er: Canon 100 mm 2.8 macro,

Ja

> Canon 17-85 mm,

Nej

>Canon 50 mm 1.8 og

Ja

> Sigma 50-500 mm

Så vidt jeg ved: ja

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 28-10-08 18:37

Bo skrev:
> [...]
>
> Mine linser er: Canon 100 mm 2.8 macro, Canon 17-85 mm, Canon 50 mm 1.8 og

Ud over Mogens' svar vil jeg tilføje at objektiverne bliver 37½% kortere
ved overgang fra crop 1.6 til FF. Dvs. at din 100mm macro opfører sig
som en 160mm på 20D, men er tilbage som 100mm på 5D. Det er nok mest
mærkbart på 50-500mm'eren som opfører sig som 80-800mm på et 20D.

--
Vh Kurt

Fra : /Peter

Dato : 29-10-08 08:50

"Bo" <bosnabelpcdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hus?
>
> Mine linser er: Canon 100 mm 2.8 macro, Canon 17-85 mm, Canon 50 mm 1.8 og

Du kan ikke anvnede EF-S objektiver på 5D.