/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Canon garanti i DK på varer købt i Tyskla~
Fra : Niels Hejnfelt


Dato : 28-10-08 11:43

Hey til gruppen

Jeg har netop modtaget mit Canon 40D retur fra rep., og vil da lige dele
lidt info. med Jer ligesindede.

Kameraet er købt hos AC Foto i Tyskland, og døde helt og aldeles 1 år + 9
dage efter købet.
Hvad jeg ikke lige vidste var, at varer købt i Tyskland (eller bare inden
for EU men udenfor DK) kun har 1 års garanti hos den danske Canon afd.
Derefter overtages garantien/reklamationsretten i landet hvor udstyret er
købt.
Hos AC Foto var man nu imødekommende nok i telefonen, men med udsigten til
lang transportvej begge veje, og lang kommandovej osv, så henvendte jeg mig
til Canons kundeservice i DK, og forespurgte på at få det udført i DK per
kulance, pga den korte tid fra garanti-udløbet, og minsandten om ikke dette
ønske blev efterkommet efter et par opringninger samme dag, og jeg sørgede
selv for indlevering hos Visual Service i Valvy - ringede en ekelt gang og
forespurgte på situationen - og nu efter 18 dage sidder jeg med det i hånden
igen, glad og tilfreds

Se, sådan kan det også gå...

Mvh
Niels Hejnfelt




 
 
Leif (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Leif


Dato : 01-11-08 19:28

"Niels Hejnfelt" <niels@hejnfelt.dk> skrev i meddelelsen
news:4906ecc5$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hey til gruppen
>
> Jeg har netop modtaget mit Canon 40D retur fra rep., og vil da lige dele
> lidt info. med Jer ligesindede.
>
> Kameraet er købt hos AC Foto i Tyskland, og døde helt og aldeles 1 år + 9
> dage efter købet.
> Hvad jeg ikke lige vidste var, at varer købt i Tyskland (eller bare inden
> for EU men udenfor DK) kun har 1 års garanti hos den danske Canon afd.
> Derefter overtages garantien/reklamationsretten i landet hvor udstyret er
> købt.
> Hos AC Foto var man nu imødekommende nok i telefonen, men med udsigten til
> lang transportvej begge veje, og lang kommandovej osv, så henvendte jeg
> mig til Canons kundeservice i DK, og forespurgte på at få det udført i DK
> per kulance, pga den korte tid fra garanti-udløbet, og minsandten om ikke
> dette ønske blev efterkommet efter et par opringninger samme dag, og jeg
> sørgede selv for indlevering hos Visual Service i Valvy - ringede en ekelt
> gang og forespurgte på situationen - og nu efter 18 dage sidder jeg med
> det i hånden igen, glad og tilfreds
>
> Se, sådan kan det også gå...
>
> Mvh
> Niels Hejnfelt
>
>
Håber du sender en venlig tanke til alle de der har købt herhjemme og dermed
bidraget til at den danske service-afdeling består og vil lave dit uden
beregning.

Mvh, Leif
Der har sværget til Nikon siden 1972, og derfor ikke har haft brug for
reparation.


bgb (01-11-2008)
Kommentar
Fra : bgb


Dato : 01-11-08 20:55


"Leif" <Den fårduikke@her.dk> skrev i en meddelelse
news:490c9fbd$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Niels Hejnfelt" <niels@hejnfelt.dk> skrev i meddelelsen
> news:4906ecc5$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hey til gruppen
>>
>> Jeg har netop modtaget mit Canon 40D retur fra rep., og vil da lige dele
>> lidt info. med Jer ligesindede.
>>
>> Kameraet er købt hos AC Foto i Tyskland, og døde helt og aldeles 1 år + 9
>> dage efter købet.
>> Hvad jeg ikke lige vidste var, at varer købt i Tyskland (eller bare inden
>> for EU men udenfor DK) kun har 1 års garanti hos den danske Canon afd.
>> Derefter overtages garantien/reklamationsretten i landet hvor udstyret er
>> købt.
>> Hos AC Foto var man nu imødekommende nok i telefonen, men med udsigten
>> til lang transportvej begge veje, og lang kommandovej osv, så henvendte
>> jeg mig til Canons kundeservice i DK, og forespurgte på at få det udført
>> i DK per kulance, pga den korte tid fra garanti-udløbet, og minsandten om
>> ikke dette ønske blev efterkommet efter et par opringninger samme dag, og
>> jeg sørgede selv for indlevering hos Visual Service i Valvy - ringede en
>> ekelt gang og forespurgte på situationen - og nu efter 18 dage sidder jeg
>> med det i hånden igen, glad og tilfreds
>>
>> Se, sådan kan det også gå...
>>
>> Mvh
>> Niels Hejnfelt
>>
>>
> Håber du sender en venlig tanke til alle de der har købt herhjemme og
> dermed
> bidraget til at den danske service-afdeling består og vil lave dit uden
> beregning.
>
> Mvh, Leif
> Der har sværget til Nikon siden 1972, og derfor ikke har haft brug for
> reparation.

Lolllll sikke et svar , men du skriver du har Nikon , det er sg da også
noget bras
så jeg forstår godt at du kun TØR købe i DK

haha

Og det er FLOT af CANON tillykke med det ! Kvalitet har jo ingen grænser



Niels Hejnfelt (02-11-2008)
Kommentar
Fra : Niels Hejnfelt


Dato : 02-11-08 20:48

> Håber du sender en venlig tanke til alle de der har købt herhjemme og
> dermed
> bidraget til at den danske service-afdeling består og vil lave dit uden
> beregning.
>
> Mvh, Leif
> Der har sværget til Nikon siden 1972, og derfor ikke har haft brug for
> reparation.

Gab......fotoimportørerne i DK var dem i branchen der var længst tid om at
komme ind i kampen, da "globaliseringen" og internettet holdt sit indtog,
med det resultat at flere af de større danske fotohandlere idag selv
importerer for at kunne klare sig på et særdeles foranderligt marked. Især
Nikon/DFA , som jeg selv brugte frem til 2004, hang alt for længe i
bremsen...
Det er da fuldstændigt hen i vejret bevidst at forsøge at fastholde et højt
dansk prisniveau, bare for at beskytte "det lille ismejeri" henne på
hjørnet. Som i alle andre brancher må fotobranchen tilpasse sig sit marked
og få det bedste ud af det, på samme vilkår som i andre lande, og det opstød
du galper op her er en gang udokumenteret ordflom, som er en værre gang
vrøvl...
Så, nej, der er ikke venlige tanker specielt til dig og dine artsfæller, for
jeres sakken agterud i en åben verden...
Niels



Kurt Pedersen (16-11-2008)
Kommentar
Fra : Kurt Pedersen


Dato : 16-11-08 14:15

Hej NG
Købte for år tilbage en Canon IP 4000 printer og den har jeg været superglad
ved i de år den har kørt. Så hvorfor ikke prøve noget mere Canon. Det er så
endt med et videocamera HG21 fra Canon, som jeg er ved at afprøve.

Hos de andre videokameraer jeg har haft har førstehåndsindtrykket altid
været, at, her mangler noget eller det her kunne godt være bedre. Dette
"førstehåndsindtryk" har også ledsaget andre kameraer som jeg har haft lov
til at afprøve.

Nu vel der kan siges meget for og imod de enkelte fabrikater og det er nok
udfra øjnene der ser. Men Canon HG21 har ikke skuffet og fornemmelsen af at
der mangler noget eller at der er noget der godt kunne værre bedre ja den
fornemmelse er aldrig dukket op på noget tidspunkt i de tre uger jeg har
haft kameraet.

Sandt nok, alt er relativt men skal det være bedre så skal vi ikke over i et
andet fabrikat men op i en langt højere prisklasse.

Hvad så når jeg skal ud og købe nyt? Canon, Sony, Nikon eller hvad de nu
ellers hedder. Jeg ville aldrig lægge mig fast på et bestemt mærke, det
ville jo være som at skyde sig selv i foden. Der skal et helt andet
forarbejde til før valget falder men sjovt er det da at valget for anden
gang falder på Canon.
Yes, lige nu er jeg Canon fan men det betyder ikke at jeg også er det næste
gang jeg køber nyt. Indrømmet, sansynligheden er stor.

Bare lige fordi der er så mange der sværger til et bestemt mærke og har
gjort det i årevis
mvh
Kurt




"Niels Hejnfelt" <niels@hejnfelt.dk> skrev i en meddelelse
news:490e03d4$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Håber du sender en venlig tanke til alle de der har købt herhjemme og
>> dermed
>> bidraget til at den danske service-afdeling består og vil lave dit uden
>> beregning.
>>
>> Mvh, Leif
>> Der har sværget til Nikon siden 1972, og derfor ikke har haft brug for
>> reparation.
>
> Gab......fotoimportørerne i DK var dem i branchen der var længst tid om at
> komme ind i kampen, da "globaliseringen" og internettet holdt sit indtog,
> med det resultat at flere af de større danske fotohandlere idag selv
> importerer for at kunne klare sig på et særdeles foranderligt marked. Især
> Nikon/DFA , som jeg selv brugte frem til 2004, hang alt for længe i
> bremsen...
> Det er da fuldstændigt hen i vejret bevidst at forsøge at fastholde et
> højt dansk prisniveau, bare for at beskytte "det lille ismejeri" henne på
> hjørnet. Som i alle andre brancher må fotobranchen tilpasse sig sit marked
> og få det bedste ud af det, på samme vilkår som i andre lande, og det
> opstød du galper op her er en gang udokumenteret ordflom, som er en værre
> gang vrøvl...
> Så, nej, der er ikke venlige tanker specielt til dig og dine artsfæller,
> for jeres sakken agterud i en åben verden...
> Niels
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408518
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste