Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
EOS-1Ds Mark III 21Mp
Fra : mas2dont

Dato : 26-10-08 22:25

Er der nogen kendte fejl når man køber et sådant brugt??

mvh
bsv

Fra : Mogens Hansen

Dato : 26-10-08 23:17

"mas2dont" <mas2dont@gmail.com> wrote in message
> Er der nogen kendte fejl når man køber et sådant brugt??

Jeg er ikke bekendt med nogen.

Så vidt jeg har forstået er alle 1Ds mkIII produceret med det opdaterede
spejlhus.
Hvis det var en 1D mkIII, var det nok værd at checke om den var blevet
opdateret eller var produceret med det opdaterede spejlhus.

Ellers er det vel bare at checke om den ser fornuftig ud, at prisen er
rimelig og sælger virker troværdig.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : mas2dont

Dato : 26-10-08 23:57

Jeg glemte helt at spørge hvad et sådant er værd med 14 mdr. restgaranti og
meget lidt brugt og totalt uden brugsspor.

MVH
BSV

Fra : Mogens Hansen

Dato : 27-10-08 07:16

> Jeg glemte helt at spørge hvad et sådant er værd med 14 mdr. restgaranti
> og meget lidt brugt og totalt uden brugsspor.

Umiddelbart ville jeg sige 35-40kkr.
Det har de fleste jeg har set stået til. Man kan være heldig at finde een
billigere, men det er atypisk.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Michaelbs

Dato : 27-10-08 10:54

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Umiddelbart ville jeg sige 35-40kkr.
> Det har de fleste jeg har set stået til. Man kan være heldig at finde een

Nu kan man få på DBA 1Ds MkII til mellem 12 og 14kkr.
Hvor meget bedre er mkIII? 30%? (ved godt det er absurd at gøre op i % men
alligevel) Men den koster 300% mere brugt.
Bare lige en tanke der er værd at have med.
1ds MkII falder i pris med en hastighed, der er helt ude af proportion med
kameraets kvalitet.

mvh Michaelbs

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-10-08 12:07

"Michaelbs"

> [...]
> Bare lige en tanke der er værd at have med.
> 1ds MkII falder i pris med en hastighed, der er helt ude af proportion med kameraets

Der er jeg så ikke enig - 1ds2 falder som den skal i forhold til det der
dukker op af nye modeller, eksempelvis en sony a900, canon 5d2 og
nikon d700. En sony 24mp ff kan købes for omkring 18k kr, canon5d2
16k kr, nikon d700 15k kr. Den japanske yen stiger viildt meget, så de
priser blir muligvis justeret. Men pointen er at canon 1ds2 og 1ds3 var
prissat i forhold til at der ikke var konkurrence i det segment. Det er
heller ingen hjælp på prisen at mange folks opsparing lige er blevet
halveret, at renten og dagli udgifterne stiger med mange procent.
Det er købers marked, og den fornuftige venter lidt og ser tiden an.
Jeg ville ikke røre ved en 1ds3 med en ildtang til de priser og med
de mangler kameraet har. De bør medføre at canon snart kommer
med en opgraderet "n" model. Bare en simpel opgradering af Lcd
skærmen ville hjælpe gevaldigt. Jeg studser lidt over du nævner at
1ds2 sælger for 12-14k kr, hvilket egentligt er rimeligt nok, men at
du så forlanger 8,5k kr for en 5d.. De ekstra kroner til 1ds2 er da
så givet fantastisk godt ud - batterier er ikke noget argument, dem
kan man finde billigt på ebay. Jeg kan forstå man opgraderer fra 5d
til 1ds3, men en opgradering til 1ds2 havde måske været uhm klogere,
forskellen mellem de to kameraer er ikke 300% værd (hvis jeg læser
dine tal korrekt)..

Jeg sprang 1ds3 over da den kom frem, syns slet ikke den leverede
en opgradering i forhold til 1ds2 der kunne retfærdiggøre den høje
pris. Og nu med sony a900 og de andre modeller, ser specs endda
ret ynkelige ud (prisen taget i betragtning). Enten var Canon for hurtige
på optrækkeren eller også har de været for nærrige med features og
specs, men den gang var der jo ikke meget konkurrence, så de kunne
slippe afsted med det.

Jeg håber nikon ser lyset og indbygger VR i deres næste d3x 24mp,
og sefølig bruger en sensor der er på højde med den de har i d3 og
d700, eller hvis de bruger sony sensoren, kan hive lidt mere jævnt
resultat ud af den, specielt ved højere iso indstillinger, uhmm..

Men generalt tror jeg godt man kan konkludere at dslr markedet
er meget mere lige end det var for bare 2 år siden, kameraer i
40-50k klassen skinner ikke ligså klart i landskabet. En mellem-
format Leica eller en Leaf Aptus, uuh - men ak ak.. -max-

Fra : Michaelbs

Dato : 27-10-08 12:56

"-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i meddelelsen

> Det er købers marked, og den fornuftige venter lidt og ser tiden an.

Ja. Fuldstændigt enig. Desværre er vi mange, der ikke er fornuftige.

> [...]
> skærmen ville hjælpe gevaldigt. Jeg studser lidt over du nævner at
> 1ds2 sælger for 12-14k kr, hvilket egentligt er rimeligt nok, men at

Med batterigreb og diverse.
Det er stadig et fantastisk kamera.
Men det er da klart at hvis prisen fortsætter nedad for brugt, så er der
nere fidus i at beholde det som hus nr 2.

> [...]
> kan man finde billigt på ebay. Jeg kan forstå man opgraderer fra 5d
> til 1ds3, men en opgradering til 1ds2 havde måske været uhm klogere,

Enig. Og igen.. jeg er desværrre ikke fornuftig.

> forskellen mellem de to kameraer er ikke 300% værd (hvis jeg læser
> dine tal korrekt)..

Nej, jeg skrev at det var 30% bedre men 300% dyrere. (3 gange dyrere) Det er
her proportionerne går skævt.

> [...]
> på optrækkeren eller også har de været for nærrige med features og
> specs, men den gang var der jo ikke meget konkurrence, så de kunne

De billeder jeg har set fra a900 har absolut ikke været noget at råbe hurra
for. Grimme støjfyldte høj ISO billeder.
Men det er spækket med lækre features. Billedkvaliteten er dig vigtigst,
ellers kan det være lige meget.
Desuden er der så problematikken med objektiverne.

> [...]
> d700, eller hvis de bruger sony sensoren, kan hive lidt mere jævnt
> resultat ud af den, specielt ved højere iso indstillinger, uhmm..

Enig.

> [...]
> 40-50k klassen skinner ikke ligså klart i landskabet. En mellem-
> format Leica eller en Leaf Aptus, uuh - men ak ak.. -max-
Og enig igen.

mvh Michaelbs

Fra : Mogens Hansen

Dato : 27-10-08 13:23

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> [...]
> Bare lige en tanke der er værd at have med.
> 1ds MkII falder i pris med en hastighed, der er helt ude af proportion med

Jep - jeg havde egentlig også skrevet noget om 1Ds mkII priserne falder
meget hurtigt for tiden.

Ingen tvivl om at der er mere value-for-money med en mkII, og at mkIII er
bedre - Choose your poison.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen