Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony Lens info
Fra : Skovsgaard

Dato : 25-10-08 07:07

Hej

Jeg har et Sony A100 og kan se at hvis jeg kigger på Metadata i
Windows Stifinder, så kan jeg se hvilket objektiv jeg har target
billedet med, men i Lightroom 2.1 vises Lens info som Unknown Lens.
Efter at søgt lidt mere omkring dette på nettet kan jeg se at det ser
ud til at Adobe har valgt ikke at læse Sony EXIF data på dette
område.

Alternativt tænkte jeg derfor at ligge informationen ind som keywords.
Er der nogle der har en ide til hvordan dette evt. kunne automatiseres
eller gøres smartest.

Dernæst har jeg et Tamron 17-50 2.8 objektiv og det vises også i
Windows Stifinder som "Unknown lens". Mit andet Tamron 90mm makro
vises dog fint nok i EXIT data. Er der noget jeg kan gøre for at
kameraet genkender mit Tamron 17-50 og skriver det i EXIF data?

Mvh

Søren