Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mov kontra avi fil
Fra : Mama´s kitchen

Dato : 25-10-08 12:31

Hej
Jeg har et Fuji kamera, som jeg kan optage video klip i vistnok avi format,
disse kan jeg bruge i Windows moviemaker. Fra 2 Nikon kameraer har jeg nogle
få video klip i mov format, disse kan jeg kun se i Apple Quicktime, og jeg
kan ikke bruge dem i Moviemaker. Er det muligt at konvertere disse Nikon
filer til et format som kan bruges og ses i moviemaker.
Mvh
Anders

Fra : Anders Houmark

Dato : 25-10-08 13:28

"Mama´s kitchen" <bengtsons@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Quicktime, og jeg kan ikke bruge dem i Moviemaker. Er det muligt at
> konvertere disse Nikon filer til et format som kan bruges og ses i

Ja det kan man:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=mov+to+wmv&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Mvh Anders

Fra : Flemming Bruus Jakob~

Dato : 25-10-08 16:54

> [...]
> Quicktime, og jeg kan ikke bruge dem i Moviemaker. Er det muligt at
> konvertere disse Nikon filer til et format som kan bruges og ses i

Hej "Mama"

Jeg havde "problemet" med mit konica/minolta z1. Det optog også i *.mov
Jeg brugte Windåses Explorer til at omdøbe filerne til *.mpg
Det kan muligvis også bruges i dit tilfælde, det er temmelig meget hurtigere
end at konvertere.

Håber det kan hjælpe.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra : Mama´s kitchen

Dato : 25-10-08 18:53

Hej
På min gamle køkken komputer, funker det. Men det gør det ikke på min firma
pc - møstisk !!
Tak for tippene
Mvh
Anders

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-10-08 13:45

Flemming Bruus Jakobsen skrev bl.a.:

> Jeg brugte Windåses Explorer til at omdøbe filerne til *.mpg
> Det kan muligvis også bruges i dit tilfælde, det er temmelig meget
> hurtigere end at konvertere.

Men det kan kun lade sig gøre i måske eet ud af 200 tilfælde. MOV er et
container format akkurat som AVI, der kan indeholde en million forskellige
formater og codec, så kun når det er ren standard mpeg-2 kan man lave det
nummer. Og det er ret sjældent, at MOV er mpeg.

Claus