Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony Lens info
Fra : Skovsgaard

Dato : 25-10-08 04:28

Hej

Jeg kan se at Lightroom i metadata på alle mine raw filer siger at
Lens is unknown. Efter at have søgt lidt mere ser det ud til at det
bare er Adobe som ikke har gjort det muligt at bruge den information
for Sony kameraer i Lightroom. Informationen kan ses i f.eks Windows
stifinder.

1) Er der nogle af jer Sony ejere der har fundet en workaround på at
få den information med i Lightroom, evt. et mindre program udenfor LR
der kan skrive lens info som keyword i EXIF filen.

En anden udfordring i denne sammenhæng. Jeg har købt et Tamron 17-50
2.8 objektiv, men EXIF data for denne vises også i Window som Unknown
Lens. Hvorimod den fint skriver data på mit Tamron 90 2,8 Makro
objektiv.

2) Er der en måde man kan få kameraet til at finde ud af at det er et
Tamron 17-50 billedet var taget med?

Mvh

Søren