Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan ikke åbne .jpg filer?
Fra : ___P.Sir

Dato : 25-10-08 10:13

Min nabo har fået tilsendt nogle *jpg filer fra fjern familie - men hendes
computer nægter at åbne dem. Hun bruger Vista, og der er ellers mange andre
JPG filer, som kan ses uden problemer.
Men her siger den, at den ikke kender filformatet. Hun har så sendt
billederne over til mig, jeg bruger XP, og jeg kan åbne dem uden problermer!
Men hvorfor i alverden kan hun så ikke? Har lagt billederne på nettet, så I
kan se, om der er noget Hokus pokus med disse filer, som kan forklare dette?
Ligger her:
www.granvista.dk/birgitte

Har det med Vista at gøre, eller der det noget i hendes computer mon?
Hvordan kan jeg hjælpe hende?
Preben

Fra : Ole Larsen

Dato : 25-10-08 10:21

___P.Sir skrev:
> [...]
> Ligger her:
> www.granvista.dk/birgitte
>
> Har det med Vista at gøre, eller der det noget i hendes computer mon?

Der er flere ting i Vista, jeg ikke forstår/kan få til at virke, hvorfor
jeg opgraderede min nyanskaffede laptop til XP. På "chefens" tilsvarende
laptop med Vista kan jeg eks ikke komme ind via igoogle på usenet som
jeg kan på XP.

Prøv at gemme dem som ukomprimerede tiff og se om de så ikke kan åbnes..
(jeg kan på XP fint åbne billederne)

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Leif Frandsen

Dato : 25-10-08 10:30

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> wrote in

Prøv at omdøbe billedet (fjern IMG i titlen).

Hilsen
Leif

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 25-10-08 10:33

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Men hvorfor i alverden kan hun så ikke? Har lagt billederne på nettet, så
> I kan se, om der er noget Hokus pokus med disse filer, som kan forklare

Jeg kan se billederne med Vista,det første ihvertfald.

Steen.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-10-08 10:48

"___P.Sir" skrev i en meddelelse
> Men hvorfor i alverden kan hun så ikke? Har lagt billederne på nettet,
> så I kan se, om der er noget Hokus pokus med disse filer, som kan
> forklare dette? Ligger her:
> www.granvista.dk/birgitte

Ingen problemer her - hverken på vores "normale" PC'er, der kører XP
eller en enkelt, der stadig kører Vista efter en test af Vista og som vi
ikke har fåret opgraderet tilbage til XP endu

Jan

Fra : Erik Olsen

Dato : 25-10-08 10:59

___P.Sir wrote:

> www.granvista.dk/birgitte
>
> Har det med Vista at gøre, eller der det noget i hendes computer mon?

Jeg har Vista Og IE7, og kan åbne dem alle, de åbner i IE7.

Hvis hun får dem vedhæftet en e-mail, hvilket program er PC'en sat op
til at åbne grafikfiler med?

Prøv at checke mailprogrammets opsætning vedr. vedhæftede filer.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : ___P.Sir

Dato : 25-10-08 13:04

> Hvis hun får dem vedhæftet en e-mail, hvilket program er PC'en sat op til
> at åbne grafikfiler med?

Det er det program, som er standard i Vista, formoder jeg. Hedder noget med
"photo editor" el.lign.
Men har ogås prøvet at få Windows media player til at åbne dem, med samme
negative resultat.

> Prøv at checke mailprogrammets opsætning vedr. vedhæftede filer.

Ja ok - det skal jeg se på. Men hun har jo altså modtaget andre vedhæftede
filer, som godt kunne åbnes..?

Fra : Erik Olsen

Dato : 25-10-08 13:50

___P.Sir wrote:

> Ja ok - det skal jeg se på. Men hun har jo altså modtaget andre
> vedhæftede filer, som godt kunne åbnes..?

Jeg kan desværre ikke fortælle dig hvad løsningen er, kun foreslå nogle
ting som kan kontrolleres. Prøv i øvrigt at gemme filerne fra e-mailen
på PC'en først, og åben dem så derfra. Så burde e-mailprogrammets
indstillinger ikke have indflydelse.

Kunne vedkommende åbne de filer du havde linket til i et tidligere
indlæg?

Fra : ___P.Sir

Dato : 25-10-08 17:11

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indstillinger ikke have indflydelse.
>
> Kunne vedkommende åbne de filer du havde linket til i et tidligere indlæg?

Ja. Flyttede iøvrigt de aktuelle vedhæftninger idag over til mandens
bærbare - som har XP. Ingen problemer - åbnede fint. Så meget tyder på at
det er et Vista problem.
Har foreslået at rulle tilbage til XP..
preben

Fra : Erik Olsen

Dato : 25-10-08 17:15

___P.Sir wrote:

> Ja. Flyttede iøvrigt de aktuelle vedhæftninger idag over til mandens
> bærbare - som har XP. Ingen problemer - åbnede fint. Så meget tyder
> på at det er et Vista problem.
> Har foreslået at rulle tilbage til XP..

Jeg tror ikke det er et Vista-problem når filerne kunne åbnes fra dine
links.

Har du prøvet de andre ting jeg har foreslået?

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-08 17:18

> Det er det program, som er standard i Vista, formoder jeg. Hedder noget
> med "photo editor" el.lign.

Standard på min pc er "Windows Billedgalleri"

Højreklik og vælg åben med.

--
mvh kajo

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-10-08 21:02

Nej, det er ikke standard. Med Photo Editor mener du formentlig Office
Photo Editor der følger med nogle versioner af Office.
Man skal passe på med at tro at det var det at man nedgraderede til en
ældre version af Windows der løste et problem, I dette og sikkert også
i andre tilfælde skyldtes det at man kom tilbage til det der var det
oprindelige program til at håndtere en filtype. At ændre tilbage til
Windows Billedgalleri vil utvivlsomt løse problemet.
Mediaplayer er ikke beregnet på at åbne jpg filer så det er klart det
ikke virkede.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Sat, 25 Oct 2008 14:03:52 +0200, "___P.Sir"

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-10-08 09:09

Jens Peter Karlsen skrev:

> Man skal passe på med at tro at det var det at man nedgraderede til en
> ældre version af Windows der løste et problem,

Selvom vi er OT her, så alligevel: Du har naturligvis ret i ovenstående.
Oplever man imidlertid flere nye problemer, der ikke let findes
løsninger på, kan det være en god ide at benytte velfungerende og
gennemprøvede metoder. Aktuelt: Efter ca 1 md. med Vista og adskillige
uoverskuelige problemer på den nyanskaffede laptop, var det nærliggende
at spole tilbage til en velfungerende XP.

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Søren Friberg

Dato : 26-10-08 09:15

Ole Larsen skrev:
> Aktuelt: Efter ca 1 md. med Vista og adskillige
> uoverskuelige problemer på den nyanskaffede laptop, var det nærliggende
> at spole tilbage til en velfungerende XP.

Ja, det gjorde jeg også

--
Venlig hilsen
Søren Friberg, http://fotofriberg.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 26-10-08 10:00

Søren Friberg wrote:

> Ja, det gjorde jeg også

Det er nok den løsning nogle vælger når de ikke orker at sætte sig ind i
hvad der er af nyt i Windows Vista.

Historien gentager sig, for det var det samme med Windows XP i
begyndelsen. Man ved hvad man har, og gider ikke besværet med noget nyt.

Fra : Søren Friberg

Dato : 26-10-08 10:06

Erik Olsen skrev:

> [...]
>
> Historien gentager sig, for det var det samme med Windows XP i
> begyndelsen. Man ved hvad man har, og gider ikke besværet med noget nyt.

Jeg ved nu godt noget om den, og det er nu også "kun" på min bærbare,
jeg er gået baglæns, men jeg gider altså ikke bruge for meget tid på at
fjerne sikkerhedslåse og alt muligt for at få adgang til min egen
harddisk o.lign.

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-10-08 10:10

Erik Olsen skrev:

> [...]
>
> Historien gentager sig, for det var det samme med Windows XP i
> begyndelsen. Man ved hvad man har, og gider ikke besværet med noget nyt.

Nej, sådan erindrer jeg slet ikke overgangen fra W98 til XP -det var
fra et ustabilt system til noget rimeligt velfungerende. Men jeg er ikke
i tvivl om, at havde jeg gidet tilstrækkeligt længe, så måske....og
måske ikke. Det er nok ikke tilfældigt, at der florerer rygter om en
helt ny W., så man får let indtryk af, at Vista blot er et indspark for
at holde hjulene igang for MSoft

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Erik Olsen

Dato : 26-10-08 10:25

Ole Larsen wrote:

> Nej, sådan erindrer jeg slet ikke overgangen fra W98 til XP -det var
> fra et ustabilt system til noget rimeligt velfungerende.

Mener du at Windows 98SE var ustabilt? Det var ikke tilfældet hos mig,
jeg har haft en PC med Windows 98SE, og jeg har stadig en PC med Windows
98. Windows 98SE var den bedste af de to.

Windows XP kom først op på et rimeligt niveau med SP2. I firmaet havde
vi brugt Windows NT og Windows 2000 indtil da.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-10-08 12:29

Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> skrev :

>Det er nok ikke tilfældigt, at der florerer rygter om en
>helt ny W., så man får let indtryk af, at Vista blot er et indspark for
>at holde hjulene igang for MSoft

Der vil altid komme en ny Windows (og diverse programmer) med et
antal års mellemrum.
--
Kerim

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-10-08 23:48

Ja, præcis ligesom Windows XP var et "indspark" før Vista.
Der er altid en ny OS version på vej til at udnytte nye processorer,
bundkort og andet hardware.
Det samme gælder for anden software.

Fra : emj

Dato : 26-10-08 21:55

Jens Peter Karlsen skrev:

>Mediaplayer er ikke beregnet på at åbne jpg filer så det er klart det
>ikke virkede.

Øhh, Windows Mediaplayer kan da fint vise jpg.
Hilsen emj

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-10-08 11:02

"___P.Sir"
> [...]
> www.granvista.dk/birgitte
>
> Har det med Vista at gøre, eller der det noget i hendes computer mon? Hvordan kan jeg

Det er nok ingen hjælp - havde tidligere problemer med
jpg sendt fra de familie medlemmer der bruger mac, så
prøver man lidt af det ene o lidt noget andet og så
lykkes det til sidst. Idag er der ikke de problemer, jeg
bruper XP. Men hvad der var problemet tidligere er
stadig et mysterium.. -max-

Fra : emj

Dato : 25-10-08 11:38

-max- skrev:

>Det er nok ingen hjælp - havde tidligere problemer med
>jpg sendt fra de familie medlemmer der bruger mac, så
>prøver man lidt af det ene o lidt noget andet og så
>lykkes det til sidst.

Det plejer altid at være muligt at åbne disse problem-jpgér i MSIE.
Jeg synes at have erfaret at jpg - der har passeret en ældre PS og som
er gemt som progressive jpg kan drille nogen.

Hilsen emj