/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Kan ikke åbne .jpg filer?
Fra : ___P.Sir


Dato : 25-10-08 10:13

Min nabo har fået tilsendt nogle *jpg filer fra fjern familie - men hendes
computer nægter at åbne dem. Hun bruger Vista, og der er ellers mange andre
JPG filer, som kan ses uden problemer.
Men her siger den, at den ikke kender filformatet. Hun har så sendt
billederne over til mig, jeg bruger XP, og jeg kan åbne dem uden problermer!
Men hvorfor i alverden kan hun så ikke? Har lagt billederne på nettet, så I
kan se, om der er noget Hokus pokus med disse filer, som kan forklare dette?
Ligger her:
www.granvista.dk/birgitte

Har det med Vista at gøre, eller der det noget i hendes computer mon?
Hvordan kan jeg hjælpe hende?
Preben



 
 
Ole Larsen (25-10-2008)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 25-10-08 10:21

___P.Sir skrev:
> Min nabo har fået tilsendt nogle *jpg filer fra fjern familie - men hendes
> computer nægter at åbne dem. Hun bruger Vista, og der er ellers mange andre
> JPG filer, som kan ses uden problemer.
> Men her siger den, at den ikke kender filformatet. Hun har så sendt
> billederne over til mig, jeg bruger XP, og jeg kan åbne dem uden problermer!
> Men hvorfor i alverden kan hun så ikke? Har lagt billederne på nettet, så I
> kan se, om der er noget Hokus pokus med disse filer, som kan forklare dette?
> Ligger her:
> www.granvista.dk/birgitte
>
> Har det med Vista at gøre, eller der det noget i hendes computer mon?
> Hvordan kan jeg hjælpe hende?
> Preben
>
>
Der er flere ting i Vista, jeg ikke forstår/kan få til at virke, hvorfor
jeg opgraderede min nyanskaffede laptop til XP. På "chefens" tilsvarende
laptop med Vista kan jeg eks ikke komme ind via igoogle på usenet som
jeg kan på XP.

Prøv at gemme dem som ukomprimerede tiff og se om de så ikke kan åbnes..
(jeg kan på XP fint åbne billederne)

--
-and gallantly handed her my very last piece of gum-
---------------------------------------------
http://olelarsen.eu/84/index.html

Leif Frandsen (25-10-2008)
Kommentar
Fra : Leif Frandsen


Dato : 25-10-08 10:30

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> wrote in
news:4902e2e6$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

Prøv at omdøbe billedet (fjern IMG i titlen).

Hilsen
Leif

Steen Jakobsen (25-10-2008)
Kommentar
Fra : Steen Jakobsen


Dato : 25-10-08 10:33


"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
news:4902e2e6$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Min nabo har fået tilsendt nogle *jpg filer fra fjern familie - men hendes
> computer nægter at åbne dem. Hun bruger Vista, og der er ellers mange
> andre JPG filer, som kan ses uden problemer.
> Men her siger den, at den ikke kender filformatet. Hun har så sendt
> billederne over til mig, jeg bruger XP, og jeg kan åbne dem uden
> problermer!
> Men hvorfor i alverden kan hun så ikke? Har lagt billederne på nettet, så
> I kan se, om der er noget Hokus pokus med disse filer, som kan forklare
> dette? Ligger her:
> www.granvista.dk/birgitte

Jeg kan se billederne med Vista,det første ihvertfald.

Steen.


Jan Vestergaard (25-10-2008)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 25-10-08 10:48

"___P.Sir" skrev i en meddelelse
> Men hvorfor i alverden kan hun så ikke? Har lagt billederne på nettet,
> så I kan se, om der er noget Hokus pokus med disse filer, som kan
> forklare dette? Ligger her:
> www.granvista.dk/birgitte

Ingen problemer her - hverken på vores "normale" PC'er, der kører XP
eller en enkelt, der stadig kører Vista efter en test af Vista og som vi
ikke har fåret opgraderet tilbage til XP endu

Jan




Erik Olsen (25-10-2008)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 25-10-08 10:59

___P.Sir wrote:

> www.granvista.dk/birgitte
>
> Har det med Vista at gøre, eller der det noget i hendes computer mon?

Jeg har Vista Og IE7, og kan åbne dem alle, de åbner i IE7.

Hvis hun får dem vedhæftet en e-mail, hvilket program er PC'en sat op
til at åbne grafikfiler med?

Prøv at checke mailprogrammets opsætning vedr. vedhæftede filer.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


___P.Sir (25-10-2008)
Kommentar
Fra : ___P.Sir


Dato : 25-10-08 13:04

> Hvis hun får dem vedhæftet en e-mail, hvilket program er PC'en sat op til
> at åbne grafikfiler med?

Det er det program, som er standard i Vista, formoder jeg. Hedder noget med
"photo editor" el.lign.
Men har ogås prøvet at få Windows media player til at åbne dem, med samme
negative resultat.

> Prøv at checke mailprogrammets opsætning vedr. vedhæftede filer.

Ja ok - det skal jeg se på. Men hun har jo altså modtaget andre vedhæftede
filer, som godt kunne åbnes..?
>




Erik Olsen (25-10-2008)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 25-10-08 13:50

___P.Sir wrote:

> Ja ok - det skal jeg se på. Men hun har jo altså modtaget andre
> vedhæftede filer, som godt kunne åbnes..?

Jeg kan desværre ikke fortælle dig hvad løsningen er, kun foreslå nogle
ting som kan kontrolleres. Prøv i øvrigt at gemme filerne fra e-mailen
på PC'en først, og åben dem så derfra. Så burde e-mailprogrammets
indstillinger ikke have indflydelse.

Kunne vedkommende åbne de filer du havde linket til i et tidligere
indlæg?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


___P.Sir (25-10-2008)
Kommentar
Fra : ___P.Sir


Dato : 25-10-08 17:11


"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:490315e5$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> ___P.Sir wrote:
>
>> Ja ok - det skal jeg se på. Men hun har jo altså modtaget andre
>> vedhæftede filer, som godt kunne åbnes..?
>
> Jeg kan desværre ikke fortælle dig hvad løsningen er, kun foreslå nogle
> ting som kan kontrolleres. Prøv i øvrigt at gemme filerne fra e-mailen på
> PC'en først, og åben dem så derfra. Så burde e-mailprogrammets
> indstillinger ikke have indflydelse.
>
> Kunne vedkommende åbne de filer du havde linket til i et tidligere indlæg?

Ja. Flyttede iøvrigt de aktuelle vedhæftninger idag over til mandens
bærbare - som har XP. Ingen problemer - åbnede fint. Så meget tyder på at
det er et Vista problem.
Har foreslået at rulle tilbage til XP..
preben
>



Erik Olsen (25-10-2008)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 25-10-08 17:15

___P.Sir wrote:

>> Kunne vedkommende åbne de filer du havde linket til i et tidligere
>> indlæg?
>
> Ja. Flyttede iøvrigt de aktuelle vedhæftninger idag over til mandens
> bærbare - som har XP. Ingen problemer - åbnede fint. Så meget tyder
> på at det er et Vista problem.
> Har foreslået at rulle tilbage til XP..

Jeg tror ikke det er et Vista-problem når filerne kunne åbnes fra dine
links.

Har du prøvet de andre ting jeg har foreslået?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Ukendt (25-10-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-10-08 17:18


"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
news:49030b0e$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Hvis hun får dem vedhæftet en e-mail, hvilket program er PC'en sat op til
>> at åbne grafikfiler med?
>
> Det er det program, som er standard i Vista, formoder jeg. Hedder noget
> med "photo editor" el.lign.


Standard på min pc er "Windows Billedgalleri"

Højreklik og vælg åben med.



--
mvh kajo


Jens Peter Karlsen (25-10-2008)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 25-10-08 21:02

Nej, det er ikke standard. Med Photo Editor mener du formentlig Office
Photo Editor der følger med nogle versioner af Office.
Man skal passe på med at tro at det var det at man nedgraderede til en
ældre version af Windows der løste et problem, I dette og sikkert også
i andre tilfælde skyldtes det at man kom tilbage til det der var det
oprindelige program til at håndtere en filtype. At ændre tilbage til
Windows Billedgalleri vil utvivlsomt løse problemet.
Mediaplayer er ikke beregnet på at åbne jpg filer så det er klart det
ikke virkede.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Sat, 25 Oct 2008 14:03:52 +0200, "___P.Sir"
<remove_pbs@adslhome.dk> wrote:

>Det er det program, som er standard i Vista, formoder jeg. Hedder noget med
>"photo editor" el.lign.
>Men har ogås prøvet at få Windows media player til at åbne dem, med samme
>negative resultat.
>

Ole Larsen (26-10-2008)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 26-10-08 09:09

Jens Peter Karlsen skrev:

> Man skal passe på med at tro at det var det at man nedgraderede til en
> ældre version af Windows der løste et problem,

Selvom vi er OT her, så alligevel: Du har naturligvis ret i ovenstående.
Oplever man imidlertid flere nye problemer, der ikke let findes
løsninger på, kan det være en god ide at benytte velfungerende og
gennemprøvede metoder. Aktuelt: Efter ca 1 md. med Vista og adskillige
uoverskuelige problemer på den nyanskaffede laptop, var det nærliggende
at spole tilbage til en velfungerende XP.

--
-and gallantly handed her my very last piece of gum-
---------------------------------------------
http://olelarsen.eu/84/index.html

Søren Friberg (26-10-2008)
Kommentar
Fra : Søren Friberg


Dato : 26-10-08 09:15

Ole Larsen skrev:
> Aktuelt: Efter ca 1 md. med Vista og adskillige
> uoverskuelige problemer på den nyanskaffede laptop, var det nærliggende
> at spole tilbage til en velfungerende XP.
>

Ja, det gjorde jeg også

--
Venlig hilsen
Søren Friberg, http://fotofriberg.dk

Erik Olsen (26-10-2008)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 26-10-08 10:00

Søren Friberg wrote:
> Ole Larsen skrev:
>> Aktuelt: Efter ca 1 md. med Vista og adskillige
>> uoverskuelige problemer på den nyanskaffede laptop, var det
>> nærliggende at spole tilbage til en velfungerende XP.
>
> Ja, det gjorde jeg også

Det er nok den løsning nogle vælger når de ikke orker at sætte sig ind i
hvad der er af nyt i Windows Vista.

Historien gentager sig, for det var det samme med Windows XP i
begyndelsen. Man ved hvad man har, og gider ikke besværet med noget nyt.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Søren Friberg (26-10-2008)
Kommentar
Fra : Søren Friberg


Dato : 26-10-08 10:06

Erik Olsen skrev:
> Søren Friberg wrote:
>> Ole Larsen skrev:
>>> Aktuelt: Efter ca 1 md. med Vista og adskillige
>>> uoverskuelige problemer på den nyanskaffede laptop, var det
>>> nærliggende at spole tilbage til en velfungerende XP.
>>
>> Ja, det gjorde jeg også
>
> Det er nok den løsning nogle vælger når de ikke orker at sætte sig ind i
> hvad der er af nyt i Windows Vista.
>
> Historien gentager sig, for det var det samme med Windows XP i
> begyndelsen. Man ved hvad man har, og gider ikke besværet med noget nyt.
>

Jeg ved nu godt noget om den, og det er nu også "kun" på min bærbare,
jeg er gået baglæns, men jeg gider altså ikke bruge for meget tid på at
fjerne sikkerhedslåse og alt muligt for at få adgang til min egen
harddisk o.lign.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg, http://fotofriberg.dk

Ole Larsen (26-10-2008)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 26-10-08 10:10

Erik Olsen skrev:

>> Ole Larsen skrev:
>>> Aktuelt: Efter ca 1 md. med Vista og adskillige
>>> uoverskuelige problemer på den nyanskaffede laptop, var det
>>> nærliggende at spole tilbage til en velfungerende XP.
>>
>> Ja, det gjorde jeg også
>
> Det er nok den løsning nogle vælger når de ikke orker at sætte sig ind i
> hvad der er af nyt i Windows Vista.
>
> Historien gentager sig, for det var det samme med Windows XP i
> begyndelsen. Man ved hvad man har, og gider ikke besværet med noget nyt.
>

Nej, sådan erindrer jeg slet ikke overgangen fra W98 til XP -det var
fra et ustabilt system til noget rimeligt velfungerende. Men jeg er ikke
i tvivl om, at havde jeg gidet tilstrækkeligt længe, så måske....og
måske ikke. Det er nok ikke tilfældigt, at der florerer rygter om en
helt ny W., så man får let indtryk af, at Vista blot er et indspark for
at holde hjulene igang for MSoft

--
-and gallantly handed her my very last piece of gum-
---------------------------------------------
http://olelarsen.eu/84/index.html

Erik Olsen (26-10-2008)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 26-10-08 10:25

Ole Larsen wrote:

> Nej, sådan erindrer jeg slet ikke overgangen fra W98 til XP -det var
> fra et ustabilt system til noget rimeligt velfungerende.

Mener du at Windows 98SE var ustabilt? Det var ikke tilfældet hos mig,
jeg har haft en PC med Windows 98SE, og jeg har stadig en PC med Windows
98. Windows 98SE var den bedste af de to.

Windows XP kom først op på et rimeligt niveau med SP2. I firmaet havde
vi brugt Windows NT og Windows 2000 indtil da.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Kerim Ellentoft (26-10-2008)
Kommentar
Fra : Kerim Ellentoft


Dato : 26-10-08 12:29

Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> skrev :

>Det er nok ikke tilfældigt, at der florerer rygter om en
>helt ny W., så man får let indtryk af, at Vista blot er et indspark for
>at holde hjulene igang for MSoft

Der vil altid komme en ny Windows (og diverse programmer) med et
antal års mellemrum.
--
Kerim

Jens Peter Karlsen (26-10-2008)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 26-10-08 23:48

Ja, præcis ligesom Windows XP var et "indspark" før Vista.
Der er altid en ny OS version på vej til at udnytte nye processorer,
bundkort og andet hardware.
Det samme gælder for anden software.

On Sun, 26 Oct 2008 10:10:20 +0100, Ole Larsen <olenospam@nospam.dk>
wrote:

>måske ikke. Det er nok ikke tilfældigt, at der florerer rygter om en
>helt ny W., så man får let indtryk af, at Vista blot er et indspark for
>at holde hjulene igang for MSoft

emj (26-10-2008)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 26-10-08 21:55

Jens Peter Karlsen skrev:

>Mediaplayer er ikke beregnet på at åbne jpg filer så det er klart det
>ikke virkede.

Øhh, Windows Mediaplayer kan da fint vise jpg.
Hilsen emj

;o\)-max- (25-10-2008)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 25-10-08 11:02


"___P.Sir"
> Min nabo har fået tilsendt nogle *jpg filer fra fjern familie - men hendes computer
> nægter at åbne dem. Hun bruger Vista, og der er ellers mange andre JPG filer, som kan
> ses uden problemer.
> Men her siger den, at den ikke kender filformatet. Hun har så sendt billederne over til
> mig, jeg bruger XP, og jeg kan åbne dem uden problermer!
> Men hvorfor i alverden kan hun så ikke? Har lagt billederne på nettet, så I kan se, om
> der er noget Hokus pokus med disse filer, som kan forklare dette? Ligger her:
> www.granvista.dk/birgitte
>
> Har det med Vista at gøre, eller der det noget i hendes computer mon? Hvordan kan jeg
> hjælpe hende?
> Preben

Det er nok ingen hjælp - havde tidligere problemer med
jpg sendt fra de familie medlemmer der bruger mac, så
prøver man lidt af det ene o lidt noget andet og så
lykkes det til sidst. Idag er der ikke de problemer, jeg
bruper XP. Men hvad der var problemet tidligere er
stadig et mysterium.. -max-



emj (25-10-2008)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 25-10-08 11:38

-max- skrev:

>Det er nok ingen hjælp - havde tidligere problemer med
>jpg sendt fra de familie medlemmer der bruger mac, så
>prøver man lidt af det ene o lidt noget andet og så
>lykkes det til sidst.

Det plejer altid at være muligt at åbne disse problem-jpgér i MSIE.
Jeg synes at have erfaret at jpg - der har passeret en ældre PS og som
er gemt som progressive jpg kan drille nogen.

Hilsen emj

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste