Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Adobe: Camera RAW 5.1 i Lightroom 2.1
Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-10-08 11:01

Burde den nye Camera RAW 5.1 ikke skulle køre under Ligthroom 2.1?

Har installeret den nye RAW i den rette sti, som angivet i
hjælpeteksten. Men når jeg går op i Help | About Phot.... Lightroom 2
står der LR 2.1 - men Camera RAW 4.6.

Fra : Søren Friberg

Dato : 23-10-08 11:40

Karsten Jensen skrev:
> [...]
>
> Har installeret den nye RAW i den rette sti, som angivet i
> hjælpeteksten. Men når jeg går op i Help | About Phot.... Lightroom 2

This new version of the Camera Raw plug-in replaces the original Camera
Raw plug-in that was installed with Adobe Creative Suite 4, Adobe
Photoshop CS4, Adobe Photoshop Elements 6.0 or 7.0 and Premiere Elements
4.0 or 7.0 software.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg, http://fotofriberg.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-10-08 17:13

On Thu, 23 Oct 2008 12:40:22 +0200, Søren Friberg
<hushovmesterenfjern@msn.com> wrote:

> [...]
>Raw plug-in that was installed with Adobe Creative Suite 4, Adobe
>Photoshop CS4, Adobe Photoshop Elements 6.0 or 7.0 and Premiere Elements

Det har jeg også læst, men det vil jo så betyde at Adobe har to
versionsnumre af RAW - én for LR og en for de øvrige programmer. Ikke?

Fra : Søren Friberg

Dato : 23-10-08 17:48

Karsten Jensen skrev:

> Det har jeg også læst, men det vil jo så betyde at Adobe har to
> versionsnumre af RAW - én for LR og en for de øvrige programmer. Ikke?

Ja og nej. Camera Raw.8bi anvendes kun af PS og ikke af LightRoom.
Camera Raw 4.6 er indbygget i LR og LR anvender ikke PS´s plugins. Som
regel bliver de opdateret samtidig, men det er LR, så vidt jeg ved, ikke
endnu.

Fra : Søren Friberg

Dato : 23-10-08 17:50

Søren Friberg skrev:

> [...]
> Camera Raw 4.6 er indbygget i LR og LR anvender ikke PS´s plugins. Som
> regel bliver de opdateret samtidig, men det er LR, så vidt jeg ved, ikke

Som du skriver er v. 4.6 indbygget i LR 2.1 og v 4.5 i LR 2.0, så jeg
formoder vi må vente på en version 2.2 af LR.

Mvh. Søren

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-10-08 22:02

On Thu, 23 Oct 2008 18:49:48 +0200, Søren Friberg
<hushovmesterenfjern@msn.com> wrote:

>Som du skriver er v. 4.6 indbygget i LR 2.1 og v 4.5 i LR 2.0, så jeg
>formoder vi må vente på en version 2.2 af LR.

I såfald har de bøffet grundigt i det - for 2.1 udkom kortvarigt i går
- og varigt i dag.

Fra : Søren Friberg

Dato : 24-10-08 04:34

Karsten Jensen skrev:

> I såfald har de bøffet grundigt i det - for 2.1 udkom kortvarigt i går
> - og varigt i dag.

2.1 har i et stykke tid været fremme som RC og nu som endelig version.
De har vel ikke bøffet anderledes end, at de er bagud.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 24-10-08 09:13

On Fri, 24 Oct 2008 05:34:16 +0200, Søren Friberg
<hushovmesterenfjern@msn.com> wrote:

>2.1 har i et stykke tid været fremme som RC og nu som endelig version.
>De har vel ikke bøffet anderledes end, at de er bagud.

Jeg mente bøffet i det hvis der kom en ver. 2.2 når nu 2.1 har ligget
som RC.

2.1 RC har også known issues - men har ikke tjekket om der er rettet
fejl i 2.1 Final Release, der jo også har known issues.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 24-10-08 09:09

On Thu, 23 Oct 2008 23:01:33 +0200, Karsten Jensen
<k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

Svaret kom her:
http://lightroom-news.com/2008/10/23/lightroom-21-released-along-with-new-dng-profiles/