Re.: Killing som indekat?
Fra : Ern Yoka

Dato : 25-07-01 07:18

Hej

Jeg går ud fra at I bor et sted hvor det er TOTALT udelukket at snakke for
tilladelse til at have en "ekstra" kat? Ellers var det måske et forsøg værd.

Vi har selv boet et sted hvor man kun måtte have én kat (men gerne 50
kaniner.....) og da vi flyttede derfra (frivilligt) havde vi 3. Vi startede
med at købe 2 katte, fordi det netop er svært (men ikke umuligt) at
beskæftige én kat i en lejlighed, sammenholdt med alt det sociale som to
katte kan have sammen.

Omvendt kender jeg et par stykker som kun har én kat, som indekat, uden at
der har været nogen problemer med dét, så selvfølgelig kan man have én kat
som indekat. Den kan måske endda blive endnu mere knyttet til jer.

Men jeg ville ikke anbefale at lukke den ud når I engang flytter, det er alt
for farligt efter min mening og katten savner ikke noget ved ikke at komme
ud. Den ved jo ikke hvad den "går glip af". Sandsynligvis VIL katten slet
ikke ud efter 2 år som indekat. Da vi flyttede i vores hus og forsøgsvis tog
vores katte ud (i sele altså) krøb de omgående under den nærmeste havestol.
Der var sandelig ALT ALT for højt til "loftet" herude. Derefter miauede de
MEGET ynkeligt til de kom ind igen, og da det havde gentaget sig nogle gange
blev vi enige med os selv og misserne om at "ude er godt men inde er bedst".

Venlige hilsner

Lisbeth

Posted from [195.97.164.98] by way of f212.law11.hotmail.com [64.4.17.212]

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 25-07-01 16:31

hmmm af denne tråd kan jeg forstå to ting

1. Henrik Vejhe udtaler sig om noget han vist ikke helt har tjek på...
2. At jeg er dyreplager fordi jeg bor et sted, hvor jeg kun må bo sammen med
èn kat. Og at jeg derfor når Melissa en dag (om forhåbentlig mange mange år)
ikke er mere så skal jeg ikke regne med at få lov til at bo sammen med en
misser igen...;(((

Som før nævnt i denne gruppe vil jeg bo sammen med en voksen misser, altså
vil jeg ikke fare ud og hente en miver som nødvendigvis må/vil kede sig
fordi nogen af os må tjene til føden uden for hjemmet

surt opstød JA!!!!!!!! men der generaliseres lige lovlig meget her......
--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Henrik Vejhe

Dato : 25-07-01 16:52

"Henrik Pedersen" <misbams-miauu@edb.dk> wrote in

> hmmm af denne tråd kan jeg forstå to ting
>
> 1. Henrik Vejhe udtaler sig om noget han vist ikke helt har tjek på...
Øhhh, Hvor?

> Som før nævnt i denne gruppe vil jeg bo sammen med en voksen misser,
> altså vil jeg ikke fare ud og hente en miver som nødvendigvis må/vil
> kede sig fordi nogen af os må tjene til føden uden for hjemmet

Gør det dig til dyreplager?

> surt opstød JA!!!!!!!! men der generaliseres lige lovlig meget
> her...... --

Hvordan, fordi der ikke henvises til enkeltpersoner eller grupper af disse,
for mig at se, følte du dig bare truffet.

MvH
Henrik

Fra : Helle Andersen

Dato : 25-07-01 17:13

"Henrik Pedersen" <misbams-miauu@edb.dk> skrev i en meddelelse news:9jmonb$2v2m$1@news.cybercity.dk...
> hmmm af denne tråd kan jeg forstå to ting
>
> 1. Henrik Vejhe udtaler sig om noget han vist ikke helt har tjek på...

Det kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke
kender ham, men derfor må man vel have lov at
være uenig

> [...]
> ikke er mere så skal jeg ikke regne med at få lov til at bo sammen med en

Visse-vasse Der er da en del af os, der netop
har givet udtryk for, at hvis man tænker sig om, kan
det altså godt fungere. Og nogle katte foretrækker
det jo faktisk også sådan.

> Som før nævnt i denne gruppe vil jeg bo sammen med en voksen misser, altså
> vil jeg ikke fare ud og hente en miver som nødvendigvis må/vil kede sig
> fordi nogen af os må tjene til føden uden for hjemmet

Hvilket, der i mine øjne ikke er noget som helst
galt i.

> surt opstød JA!!!!!!!! men der generaliseres lige lovlig meget her......

Og det skal der da også være plads til. Personligt
synes jeg nu, at der har været en del forskellige
synspunkter på bordet.

--
Hilsen Helle
How does a thermos know whether a drink should