|
| V-Power diesel Fra : Mogens |
Dato : 04-11-08 21:05 |
|
Dette brændstof markedsføres som en performancediesel i Tyskland. Hvis du
har prøvet at anvende det, hvorledes oplever du så det? Jég synes, den
virker "for vildt" - men er dyr at indkøbe. Bilen opnåede iøvrigt en bedre
brændstoføkonomi vha brændstoffet :)
| |
Leif Langgaard (04-11-2008)
| Kommentar Fra : Leif Langgaard |
Dato : 04-11-08 21:12 |
|
"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:rV1Qk.3859$U5.24209@newsb.telia.net...
> Dette brændstof markedsføres som en performancediesel i Tyskland. Hvis du
> har prøvet at anvende det, hvorledes oplever du så det? Jég synes, den
> virker "for vildt" - men er dyr at indkøbe. Bilen opnåede iøvrigt en bedre
> brændstoføkonomi vha brændstoffet :)
Det er vel ikke fordi du har været en tur på en rigtig motorvej, så maskinen
er blæst godt i gennem?
--
Langgaard
www.megapixels.dk
Windows låses op hvis du har glemt koden, uden tab af data, send en mail!
| |
HB (04-11-2008)
| Kommentar Fra : HB |
Dato : 04-11-08 21:19 |
|
"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i meddelelsen
news:4910ad24$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> news:rV1Qk.3859$U5.24209@newsb.telia.net...
>> Dette brændstof markedsføres som en performancediesel i Tyskland. Hvis du
>> har prøvet at anvende det, hvorledes oplever du så det? Jég synes, den
>> virker "for vildt" - men er dyr at indkøbe. Bilen opnåede iøvrigt en
>> bedre brændstoføkonomi vha brændstoffet :)
>
> Det er vel ikke fordi du har været en tur på en rigtig motorvej, så
> maskinen er blæst godt i gennem?
Jeg tror Mogens mangler at fortælle os andre om den tur! :)
--
/HB
| |
Mogens (05-11-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 05-11-08 05:51 |
|
"HB" <HB@@nomail.dk> skrev i en meddelelse
news:4910a306$0$11595$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Jeg tror Mogens mangler at fortælle os andre om den tur! :)
Jamen det foregik da stille og roligt - der var ik' så meget dér. Som
vanligt ville alle TDI og HDI'erne prøve kræfterne af mod mig, men det fik
de ik' meget succes med. Det største scoop havde jeg, da jeg fuldte en
Passat W8 helt til dørs. Jeg tror ikke, han fattede hvad der skete
| |
HB (05-11-2008)
| Kommentar Fra : HB |
Dato : 05-11-08 20:33 |
|
"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
news:bD9Qk.3869$U5.24327@newsb.telia.net...
> "HB" <HB@@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4910a306$0$11595$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>
>> Jeg tror Mogens mangler at fortælle os andre om den tur! :)
>
> Jamen det foregik da stille og roligt - der var ik' så meget dér. Som
> vanligt ville alle TDI og HDI'erne prøve kræfterne af mod mig, men det fik
> de ik' meget succes med. Det største scoop havde jeg, da jeg fuldte en
> Passat W8 helt til dørs. Jeg tror ikke, han fattede hvad der skete
275 hk i en Pishat og du følger den helt til dørs med 170 Tdi hk? Var det
mellem acc. eller topfart?
Jeg ved godt at Pishatten er tungere... Har du allerede "pillet" ved Seat'n?
--
/HB
| |
Mogens (05-11-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 05-11-08 23:20 |
|
"HB" <HB@@nomail.dk> skrev i en meddelelse
news:4911f4e7$0$24418$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> 275 hk i en Pishat og du følger den helt til dørs med 170 Tdi hk? Var det
> mellem acc. eller topfart?
Det var fra 110 km/t og op - den klassiske motorvejsdisciplin. Jeg gjorde
det flere gange og ikke bare eet lucky punch.
> Jeg ved godt at Pishatten er tungere...
Prøv at læse om W8'erens drejningsmoment
> Har du allerede "pillet" ved Seat'n?
Nej nej - den skal ikke tunes. Den har svært nok ved at få kræfterne i
jorden som den er.
| |
Lars Bisgaard (06-11-2008)
| Kommentar Fra : Lars Bisgaard |
Dato : 06-11-08 00:27 |
|
Mogens:
> "HB" <HB@@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4911f4e7$0$24418$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>> 275 hk i en Pishat og du følger den helt til dørs med 170 Tdi hk? Var det
>> mellem acc. eller topfart?
>
> Det var fra 110 km/t og op - den klassiske motorvejsdisciplin. Jeg gjorde det
> flere gange og ikke bare eet lucky punch.
>
>> Jeg ved godt at Pishatten er tungere...
>
> Prøv at læse om W8'erens drejningsmoment
>
370 Nm er til stede ved 2.750 omdrejninger......
din har vel 350 men mangler stadig 80 hk, og W8'ern er der sat stop
klods ved 250 km/t
Hvis du har taget den vogn i disiplinen 110 og op så er jeg bange for
at den passat skal have skiftet en eller anden dims der er i stykker :
Mvh
Lars Bisgaard
| |
Mogens (06-11-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 06-11-08 06:14 |
|
"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> skrev i en meddelelse
news:49122bf3$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvis du har taget den vogn i disiplinen 110 og op...
Skriver jeg ikke noget om - jeg fulgte med op.
| |
Folmer Rasmussen (06-11-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 06-11-08 11:41 |
|
On Wed, 05 Nov 2008 22:19:55 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:
>"HB" <HB@@nomail.dk> skrev i en meddelelse
>news:4911f4e7$0$24418$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>> 275 hk i en Pishat og du følger den helt til dørs med 170 Tdi hk? Var det
>> mellem acc. eller topfart?
>
>Det var fra 110 km/t og op - den klassiske motorvejsdisciplin. Jeg gjorde
>det flere gange og ikke bare eet lucky punch.
>--
Er du sikker på at de andre var klar over at du ville køre om kap?
>--
>> Jeg ved godt at Pishatten er tungere...
>
>Prøv at læse om W8'erens drejningsmoment
>
>> Har du allerede "pillet" ved Seat'n?
>
>Nej nej - den skal ikke tunes. Den har svært nok ved at få kræfterne i
>jorden som den er.
>--
Har sådan en spanjak ikke ASR?
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Mogens (06-11-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 06-11-08 16:22 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:6ai5h41qb9merlllemhb0t74i2sol20712@4ax.com...
> Er du sikker på at de andre var klar over at du ville køre om kap?
Nu er det jo nærmest indbygget i enhver tysker, at man bør lægge arm med de
interessante biler, man måtte møde på /sin den tyske motorvej ik'
> Har sådan en spanjak ikke ASR?
En Leon har ganske rigtigt antispin, og den lyser lifligt fra tid til anden
:)
| |
Klaus D. Mikkelsen (06-11-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 06-11-08 16:25 |
|
Mogens skriver:
>
> Nu er det jo nærmest indbygget i enhver tysker, at man bør lægge arm med de
> interessante biler, man måtte møde på /sin den tyske motorvej ik'
Måske en Saet ike var interessant nok til at han lagde mærke til den,
når han kørte med speederen halvt nede ????
> En Leon har ganske rigtigt antispin, og den lyser lifligt fra tid til anden
> :)
Ja, ja, det gør den sku også i Touran'en. Regnvejr og Continental dæk er
ikke 2 ting der hænger sammen.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Mogens (06-11-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 06-11-08 16:38 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:49130C3F.DC5AB9E6@du.kan.finde.den...
> Måske en Seat ikke var interessant nok til, at han lagde mærke til den,
> når han kørte med speederen halvt nede ?
Efter udstødningslugten at dømme var der ikke meget "halv gas" at spore ved
W8'eren. Det er sikkert ikke alle, der forstår, hvad der menes
| |
Alex (07-11-2008)
| Kommentar Fra : Alex |
Dato : 07-11-08 12:43 |
|
"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in message
news:qbEQk.3888$U5.25058@newsb.telia.net...
> Efter udstødningslugten at dømme var der ikke meget "halv gas" at spore
> ved W8'eren. Det er sikkert ikke alle, der forstår, hvad der menes
Hvordan så det så ud, når du lå foran Passat'en og skulle trække fra den?
Hvis du kunne "dufte" udstødningen, må man jo formode, du har lagt bagved
passat W8'eren og ikke foran eller ved siden af i et andet spor. Og så har
vindmodstanden jo altså en hel del at sige ved de hastigheder...
Ellers må jeg give dig ret Seat'en er en lækker bil med en fed motor og den
er kvik Har haft en prøvetur i sådan en slæde.
--
Alex
| |
Mogens (07-11-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 07-11-08 18:19 |
|
"Alex" <jan_guess_again@schumi.dk> skrev i en meddelelse
news:491429e8$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Ellers må jeg give dig ret Seat'en er en lækker bil med en fed motor og
> den er kvik Har haft en prøvetur i sådan en slæde.
OK
| |
HB (06-11-2008)
| Kommentar Fra : HB |
Dato : 06-11-08 16:50 |
|
"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
news:f_oQk.3882$U5.24259@newsb.telia.net...
> "HB" <HB@@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4911f4e7$0$24418$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>> 275 hk i en Pishat og du følger den helt til dørs med 170 Tdi hk? Var det
>> mellem acc. eller topfart?
>
> Det var fra 110 km/t og op - den klassiske motorvejsdisciplin. Jeg gjorde
> det flere gange og ikke bare eet lucky punch.
Der må da være noget krudt i den Seat..
>
>> Jeg ved godt at Pishatten er tungere...
>
> Prøv at læse om W8'erens drejningsmoment
I know
>> Har du allerede "pillet" ved Seat'n?
>
> Nej nej - den skal ikke tunes. Den har svært nok ved at få kræfterne i
> jorden som den er.
Nuværende kræfter bliver en vane en dag, så mon ikke fristelsen bliver for
stor for dig en dag? ;)
--
/HB
| |
Henning (04-11-2008)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 04-11-08 21:21 |
|
On Tue, 04 Nov 2008 20:04:39 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:
>Dette brændstof markedsføres som en performancediesel i Tyskland. Hvis du
>har prøvet at anvende det, hvorledes oplever du så det? Jég synes, den
>virker "for vildt" - men er dyr at indkøbe. Bilen opnåede iøvrigt en bedre
>brændstoføkonomi vha brændstoffet :)
Vi hældte det på vores Mazda6 et par gange i sommer da vi var i
Østrig. Jeg kunne ærlig talt ikke mærke forskel, hverken på ydelse
eller økonomi!
| |
Mogens (05-11-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 05-11-08 05:49 |
|
"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:ikb1h4doge2n3q7r34eppfef3hi0s332qd@4ax.com...
> Vi hældte det på vores Mazda6 et par gange i sommer da vi var i
> Østrig. Jeg kunne ærlig talt ikke mærke forskel, hverken på ydelse
> eller økonomi!
OK, så er jeg nok ramt mentalt af fænomenet. Jeg synes nemlig, der var
markant forskel, hvorfor jeg måtte læse lidt om brændstof på Shells web. Jeg
tror ikke, brændstoffet er særligt udbredt - så det faktisk kun eet sted på
turen (tanker kun Shell)
| |
Per Henneberg Kriste~ (05-11-2008)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 05-11-08 07:39 |
|
"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen
news:ikb1h4doge2n3q7r34eppfef3hi0s332qd@4ax.com...
> On Tue, 04 Nov 2008 20:04:39 GMT, "Mogens"
> <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:
>
>>Dette brændstof markedsføres som en performancediesel i Tyskland. Hvis du
>>har prøvet at anvende det, hvorledes oplever du så det? Jég synes, den
>>virker "for vildt" - men er dyr at indkøbe. Bilen opnåede iøvrigt en bedre
>>brændstoføkonomi vha brændstoffet :)
>
> Vi hældte det på vores Mazda6 et par gange i sommer da vi var i
> Østrig. Jeg kunne ærlig talt ikke mærke forskel, hverken på ydelse
> eller økonomi!
Jeg kunne kun mærke forskel på min tegnebogs størrelse, da jeg prøvede det.
--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte
| |
Kim (05-11-2008)
| Kommentar Fra : Kim |
Dato : 05-11-08 10:25 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse
news:49113f87$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
> fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte
Er du ikke kommet af med det solsejl endnu ?
Mvh, Kim
| |
Per Henneberg Kriste~ (05-11-2008)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 05-11-08 10:37 |
|
"Kim" <No@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:4911667b$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> news:49113f87$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
>> fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte
> Er du ikke kommet af med det solsejl endnu ?
>
Niks :)
--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte
| |
Fly Christensen (05-11-2008)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 05-11-08 14:07 |
|
On Tue, 04 Nov 2008 20:04:39 GMT, "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk>
wrote:
>Dette brændstof markedsføres som en performancediesel i Tyskland. Hvis du
>har prøvet at anvende det, hvorledes oplever du så det? Jég synes, den
>virker "for vildt" - men er dyr at indkøbe. Bilen opnåede iøvrigt en bedre
>brændstoføkonomi vha brændstoffet :)
Nu kører du jo også Folkevogn, og de har jo fået en tendens til, at de
gerne vil have de dyreste drikkevarer, hvis de skal yde optimalt.
Fly
| |
jens (05-11-2008)
| Kommentar Fra : jens |
Dato : 05-11-08 14:41 |
| | |
Mogens (05-11-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 05-11-08 23:22 |
| | |
Ebbe Kristensen (05-11-2008)
| Kommentar Fra : Ebbe Kristensen |
Dato : 05-11-08 15:07 |
|
Mogens wrote:
> Bilen opnåede iøvrigt en bedre brændstoføkonomi vha brændstoffet :)
Men næppe så meget at det udligner merprisen, vel?
Ebbe
| |
winddiesel (06-11-2008)
| Kommentar Fra : winddiesel |
Dato : 06-11-08 01:25 |
|
On Nov 4, 9:04 pm, "Mogens" <nyhedsgrupperS...@jubii.dk> wrote:
> Dette brændstof markedsføres som en performancediesel i Tyskland. Hvis du
> har prøvet at anvende det, hvorledes oplever du så det? Jég synes, den
> virker "for vildt" - men er dyr at indkøbe. Bilen opnåede iøvrigt en bedre
> brændstoføkonomi vha brændstoffet :)
Nå, vil forsøge at genoprette topic igen.
Grundet det bilmærke jeg kører i, snakker jeg med en del englændere og
de erfarer betydeligt blødere motorgang o gmere velvillig motor, samt
lidt flere kilometer pr. liter, men omregner jeg deres erfaringer for
forøgelsen pr. kilometer, er det proportionel stigenden med den
merpris de betaler for V-Power dieslen.
BP har Diesel Ultimate "Den sælges også ved Aral i Tyskland" - den
skulle være en snert bedre end V-Power dieslen "ifølge englænderne" -
Jeg forsøgte mig selv i sommers at tanke BP på vores tur i tyskland og
holland, og på turen kunne jeg ikke erfare en forbedring på min, men
derimod de efterfølgende MANGE tanke har bilen kørt længere på
literen.
Med det resultat kontaktede jeg i april måned - Shell i danmark - for
at efterlyse hvornår vi kunne forvente at V-power diesel kunne
erhverves i danmark
Fik følgende svar :
Når der ikke findes V-power diesel - altså en differentieret diesel
tilsvarende V-power benzin - skyldes det dieselbilernes fortsatte
begrænsede udbredelse, i det kun ca. 10-12% af bilparken i Danmark er
diesel biler. Et andet element er logistikken på servicestationerne,
der simpelthen ikke har tankkapasitet til at håndtere et ekstra
produkt. Umiddelbart er der ikke udsigt til vi får produktet til
Danmark, men når andelen af dieselbiler nærmer sig "diesel landenes"
vil vi naturligvis overveje det.
| |
|
|