Der har lige været indbrud i min nye bil..~
Fra : Mogens

Dato : 03-11-08 22:37

....men der er intet at se på den. Jeg låser den altid (!), ligesom den låser
automatisk efter et stykke tid. Det er et mysterium, og jeg hælder mere og
mere til den teori, at man har tricket lås- eller vinduessystem
(komfortlukning). Pisseirriterende - jeg måtte lige ha' det ud :-/

Fra : oz3bto

Dato : 03-11-08 22:53

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mere og mere til den teori, at man har tricket lås- eller vinduessystem
> (komfortlukning). Pisseirriterende - jeg måtte lige ha' det ud :-/

Hvad bil har du ?

Mindes at bla. passat havde de problemer og det kunne løses på værkstedet

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-11-08 22:59

oz3bto skriver:

> Hvad bil har du ?

Jeg gætter..... bop, bop, bop - Seat Leon ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-11-08 23:40

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Hvad bil har du ?
>
> Mindes at bla. passat havde de problemer og det kunne løses på værkstedet

Hvis man kan sætte nøglen i låsen og holde den i "lås op" og ruderne kører
ned. Så er man skrewed :)

http://www.i-s.dk/Guides/polishkey/polishkey.htm

--
/Dennis
Diverse hardware sælges

Fra : Mogens

Dato : 04-11-08 05:15

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.i-s.dk/Guides/polishkey/polishkey.htm

Interessant. Ruderne var ikke nede, da jeg kom tilbage, men det fortæller nu
ingenting, fordi tyven var "gennemført" prof. Han havde åbnet min
computertaske og taget PC'en, men lukket den igen (lynet til). Desuden havde
han åbnet tasken forrum og blot taget 220 v netkablet - lukket rummer igen.
Så måske han havde lukket ruderne igen?

Fra : Fly Christensen

Dato : 04-11-08 05:47

On Tue, 04 Nov 2008 04:14:44 GMT, "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk>
wrote:

> [...]
>han åbnet tasken forrum og blot taget 220 v netkablet - lukket rummer igen.

Fusk. Så kan det jo tage rigtig langt tid før, at man opdager, at der
vitterlig har været indbrud i bilen. Den kan være svær at forklare
politi og især forsikringen.

Fly

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-11-08 06:04

Mogens skriver:

> [...]
> han åbnet tasken forrum og blot taget 220 v netkablet - lukket rummer igen.

Eller du har glemt computeren på arbejde ?

Fra : Tau

Dato : 04-11-08 07:36

> Mogens skriver:

> Eller du har glemt computeren på arbejde ?
>
> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

Hvis jeg var tyveknægt ville jeg tage hele tasken og ikke kun dele fra den.
Jeg kunne også godt se for mig at computreren står på skrivebordet, fordi
mogens har glemt at tage den med hjem.
Jeg håben næsten det er tilfældet, for det ander er uholdbart.

Vh
Poul

Fra : KASO

Dato : 04-11-08 10:00

> Mogens skriver:

> Eller du har glemt computeren på arbejde ?
>
> Klaus
> --

Jeg tror, at vi har identificeret tyven. For en gangs skyld er det ikke en
polak - men derimod en tysker....

(Han går under navnet "Alzheimer"..... )

Fra : Mogens

Dato : 04-11-08 19:45

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg tror, at vi har identificeret tyven. For en gangs skyld er det ikke en
> polak - men derimod en tysker.... (Han går under navnet "Alzheimer".....

Ja det er sgu godt med jer, men det hænger ik' sån sammen.
Nuvel, imorgen er jeg åp kontoret igen, så ser vi
(kollegerne har altså set efter dér !)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-11-08 20:08

"Mogens" skrev

> Ja det er sgu godt med jer, men det hænger ik' sån sammen.
> Nuvel, imorgen er jeg åp kontoret igen, så ser vi
> (kollegerne har altså set efter dér !)
Og de har sikkert også fundet og venter med spænding til i morgen - hehe

- Peter

Fra : Mogens

Dato : 04-11-08 20:13

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Og de har sikkert også fundet og venter med spænding til i morgen - hehe

A trower det æ' - på mailen at dømme har IT sat en masse igang :)

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 04-11-08 10:47

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Eller du har glemt computeren på arbejde ?

Njaeh, man plejer nu at kunne mærke om der er en PC i tasken eller ej

Ebbe

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-11-08 10:29

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in

> [...]
> åbnet min computertaske og taget PC'en, men lukket den igen (lynet
> til). Desuden havde han åbnet tasken forrum og blot taget 220 v

Det giver absolut ingen mening. Tasken er jo genial til at bortskaffe
byttet i. Ville jeg undre mig over nogen der gik forbi med en bærbar i en
taske? Næ. Ville jeg undre mig over en der gik forbi med en løs bærbar og
en løs lader ovenpå? Måske.

Alzheimer Light, Mogens... den blærbare står og snurrer på kontoret
Eller måske har nogen lavet en practical joke med dig?

Vi gjorde det engang med en kollega... vi kaldte ham "Systemet" fordi
alting foregik efter en nøje plan og alting havde deres faste plads.

I en hel uge drev vi ham til vanvid ved at flytte hans nøgler over i en
anden lomme, og vende hanken på hans kaffekop når han var uopmærksom.

Fra : ShutEye

Dato : 04-11-08 11:13

> Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.

MEGET OT: Sidder lige og slås med Debian (Etch). Hvad bruger du?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-11-08 11:45

"ShutEye" <no@no.no> wrote in news:49102008$0$90273$14726298
@news.sunsite.dk:

> MEGET OT: Sidder lige og slås med Debian (Etch). Hvad bruger du?

For tiden kun DSL (Debian baseret) på et par små bærbare.

Fra : ShutEye

Dato : 04-11-08 11:54

> For tiden kun DSL (Debian baseret) på et par små bærbare.

Ok. Er totalt nybegynder med Linux; blev træt af Windoze 2008 Server og vil
prøve noget andet.
Nogen anbefalinger? Skal bruge hovedsageligt bruges som webserver (MySQL,
PHP), men der må gerne være bare LIDT GUI med :)

Til jer andre: Beklager tyveri af tråden ... (men det er da i det mindste
LIDT ON-topic hehe)

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-11-08 12:59

"ShutEye" <no@no.no> wrote in

> Ok. Er totalt nybegynder med Linux; blev træt af Windoze 2008 Server
> og vil prøve noget andet.
> Nogen anbefalinger?

Nybegynder? Vælg en af de større, populære distroer. Det vigtigste er god
support når du er ny. Alle de store distroer opfylder dine krav.

Jeg ville vælge Ubuntu.

Når du har fået smag for Linux og lidt basal viden/erfaring, har du meget
bedre forudsætninger for at vælge præcis den løsning der passer dig bedst.

Men start med en distro der har masser af support og brugere. Så er du
allerede godt på vej.

Fra : ShutEye

Dato : 04-11-08 13:28

> Men start med en distro der har masser af support og brugere. Så er du
> allerede godt på vej.

Tjek. Takker :)

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 04-11-08 13:45

ShutEye wrote:
> MEGET OT: Sidder lige og slås med Debian (Etch). Hvad bruger du?

Jeg har brugt Debian de sidste knap 10 år.
Bare spørg løs (pr. email).

Fra : ShutEye

Dato : 04-11-08 16:52

> Jeg har brugt Debian de sidste knap 10 år.
> Bare spørg løs (pr. email).

Meget gerne men din mailadresse er noget kryptisk.
Noget siger sig selv men skal "invalid" skiftes med "dk"?

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 04-11-08 23:35

ShutEye wrote:
> men skal "invalid" skiftes med "dk"?

Hmm, ved nærmere eftertanke kan jeg godt se at landekode .dk måske ikke
er helt så selvindlysende, da der findes en del andre
vip.cybercity.[landekode], bl.a. .se, .no, .nl, og .de.
Men ja, .invalid skal udskiftes med .dk for at få min korrekte emailadresse.

Fra : Mogens

Dato : 04-11-08 20:11

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Alzheimer Light, Mogens... den blærbare står og snurrer på kontoret
> Eller måske har nogen lavet en practical joke med dig?

Det er værre endnu. Taskens stropper med velcrolukning er pænt lukkede
omkring de papirer, jeg har i tasken. Gør jeg ALDRIG, så han har været meget
dygtig til at kamuflere tyveriet. Jeg kan dog kun give dig ret i, at det
havde været langt nemmere at stjæle hele tasken, men så ville jeg jo have
råbt vagt i gevær med det samme. På hans listige måde har han kunnet gå væk
uden bange anelser for at blive opdaget IMO :-/

Tør de sgu ik' gøre med mig

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-11-08 00:57

On Nov 4, 6:04 am, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Mogens skriver:

> Eller du har glemt computeren på arbejde ?

Sjovt, samme tanke har strejfet mig

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Mogens

Dato : 07-11-08 19:21

> [...]

> mere og mere til den teori, at man har tricket lås- eller vinduessystem
> (komfortlukning). Pisseirriterende - jeg måtte lige ha' det ud :-/

Nå, det er åbenbart en offentlig ting, at man kan åbne VAG'er, uden det kan
ses. Politiet bekræfter ligeledes, at det er de tit ude for. VAG har iøvrigt
ikke svaret på min henvendelse - typisk :-/

Fra : Mikael

Dato : 07-11-08 17:13

On 7 Nov., 19:20, "Mogens" <nyhedsgrupperS...@jubii.dk> wrote:

> Nå, det er åbenbart en offentlig ting, at man kan åbne VAG'er, uden det kan
> ses. Politiet bekræfter ligeledes, at det er de tit ude for. VAG har iøvrigt
> ikke svaret på min henvendelse - typisk :-/

Har det ikke været kendt i flere år?

Mikael

Fra : KASO

Dato : 08-11-08 07:48

"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

> iøvrigt
> ikke svaret på min henvendelse - typisk :-/

Jo-da - men nogle er hurtigere opfattende end andre - det er derfor der
stadig sælges VW

Fra : Mogens

Dato : 08-11-08 07:56

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Jo-da - men nogle er hurtigere opfattende end andre - det er derfor der
> stadig sælges VW

Inden du svømmer helt over i dit selvglade trip, kunne man forestille sig,
at fabrikkerne med tiden lærte af fejlene og ændrede funktion af systemet -
hvorfor folk med ro i sjælen køber produktet. Dét er tilsyneladende ikke
sket hos VAG

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-08 09:07

> [...]
>hvorfor folk med ro i sjælen køber produktet. Dét er tilsyneladende ikke

Deri har du nok ret - men jeg forstår ikke helt missionen i dette
indlæg ......

Hvis du forestiller dig at en fabrik som denne er lydhør overfor hvad
brugerne mener , tror jeg du er op mod fakta - den, om nogen har jo
været ret pænt repræsenteret i kategorien hovskisnovski

Jeg griner stadig over deres kommentar til visse modellers mangelde
bremseevne - en kommentar, der sagtens kunne oversættes til :

"Hvem tager brugerne i det lille latterlige land, med deres latterlige
fartgrænser seriøse"

typisk tysk herrementalitet !

Well - det var vist først da en fra Semmlergruppen fik oplevet
problemet på egen krop , der skete noget i den sag.

Nu er 6 generation Glof kommet på banen - hvor er det innovative henne
hvor er det ihh og åehh .... som vi så med den første ?

dødtriste madkasser ................

at det er ret typisk tysk - så vi jo også med væltepeteren, og dem
uden bremser ;) - du ved, dem med stjernen

Seat derimod har da leveret nogle behændige overraskelser ;) Man må
håbe for Seat, at de ikke bliver alt for omklamret.

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-11-08 12:23

jan_stevns skriver:

> Nu er 6 generation Glof kommet på banen - hvor er det innovative henne
> hvor er det ihh og åehh .... som vi så med den første ?

Det "innovative" i 6'eren er arvet fra 5'eren: Undervogn, TSI motorer og
DSG (7 trins kasse). Det vil sige at støjdæmpningen af bilen er det
innovative i en 6'er.......

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-08 13:46

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Det "innovative" i 6'eren er arvet fra 5'eren: Undervogn, TSI motorer og
>DSG (7 trins kasse). Det vil sige at støjdæmpningen af bilen er det
>innovative i en 6'er.......

Så venter vi vel bare på de påstår de har opfundet støjdæmpning ;)

gentager mig selv :
............ dødtriste madkasser ................

--
Jan_stevns

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-11-08 13:52

On Sat, 08 Nov 2008 13:46:19 +0100, jan_stevns wrote:

>Så venter vi vel bare på de påstår de har opfundet støjdæmpning ;)
>
>gentager mig selv :
>........... dødtriste madkasser ................

>--

Du har helt ret.

For dig og broderen er det jo nærmest en national katastrofe.

Skidtet er jo så inficeret med alskens elektronik, at det snart ikke
er muligt at anvende laden til noget fornuftigt.

Det er ikke kun møntet på Glaf, men nyere biler i det hele taget.

Perlegrus er også kriseramt. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-08 14:00

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Du har helt ret.

tak

>For dig og broderen er det jo nærmest en national katastrofe.

ikke helt - min nye bil, er desværre også forventet spækket med
tingeltangel

>Skidtet er jo så inficeret med alskens elektronik, at det snart ikke
>er muligt at anvende laden til noget fornuftigt.

Så kaster vi os da bare over de andre laster / lyster

>Perlegrus er også kriseramt. )

Jep - det skal snart brolægges istedet for

men indtil videre har et elelr andet fjols stillet en bil på højkant,
der er lidt svær at skubbe rundt med

--
Jan_stevns

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-11-08 14:32

On Sat, 08 Nov 2008 14:00:10 +0100, jan_stevns wrote:

>tak

>ikke helt - min nye bil, er desværre også forventet spækket med
>tingeltangel

>--

Hvad er der på bedding?

>--

>Så kaster vi os da bare over de andre laster / lyster

>--

Er det sådan noget gruppe-noget som man kan melde sig til?

> [...]

>Jep - det skal snart brolægges istedet for
>
>men indtil videre har et elelr andet fjols stillet en bil på højkant,

Lad mig gætte. Det skulle vel ikke være Hawaii-teltet?

Problematikken er vel den samme, hvis det er ham der har stillet noget
på højkant, eller om det er ham der skal skubbes rundt med?

Han må godt hilses.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-08 15:06

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Hvad er der på bedding?

Noget kunne tyde i retningen af den ny Mazda 6 St.car med
dieselmaskinen - de er ved at hitte rede i leveringstid, da jeg
ønsker den med både den store maskine og pløreturbinen

men øffer da om noget der ligner 5 måned 09

>Er det sådan noget gruppe-noget som man kan melde sig til?

hvis du har 10 tommeltotter , er det nok en skidt ide ;)

>Lad mig gætte. Det skulle vel ikke være Hawaii-teltet?

Nøehhh - og joehhhh

>Han må godt hilses.

Jamen - det gør jeg !

--
Jan_stevns

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-11-08 17:29

On Sat, 08 Nov 2008 15:05:44 +0100, jan_stevns wrote:

>Noget kunne tyde i retningen af den ny Mazda 6 St.car med
>dieselmaskinen - de er ved at hitte rede i leveringstid, da jeg
>ønsker den med både den store maskine og pløreturbinen

>--

That was alligevel satans!

Japaniseringen er over dig. OK, det smager jo lidt af Ford.

>--

>men øffer da om noget der ligner 5 måned 09

>--

Slige ventetider kan altid få mig til at overveje andre biler.

>--

>hvis du har 10 tommeltotter , er det nok en skidt ide ;)

>--

Tommeltotter??!! Nåååeeeehhhrrrr, hvis det er dem der skal bruges, så
er det alligevel ikke noget for mig.

>--

>Nøehhh - og joehhhh

>--

Er du begyndt at holde hånden over ham?

>--

>Jamen - det gør jeg !

>--

Af hjertet tak.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-08 18:33

>That was alligevel satans!

>Japaniseringen er over dig. OK, det smager jo lidt af Ford.

Det er jo et ? om hvad man kan få ?

Jeg mener ikke Mazda'en er nogen ringe bil - holdt op mod Deo'en

Passat'en er 60.000 for dyr hvis jeg ønsker samme udstyrsniveau

Ford Mondeo titanium st.car 2.0 TDci aut 140Hk    ~ 467.000

Passat 2.0 TSI aut             ~ 559.000

Mazda'en 2.0 har problemet med automaten men koster 389.000

Så jeg ved godtnok ikke ..............

--
Jan_stevns

Fra : TDN

Dato : 08-11-08 19:07

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> Det er jo et ? om hvad man kan få ?
>
> Passat 2.0 TSI aut ~ 559.000
>

> Så jeg ved godtnok ikke ..............
>

> --
> Jan_stevns

Passaten 2.0 TSI er jo en 200 hk turbo benziner, en Commonrail Diesel Passat
hedder 2.0 TDI med 170 hk fåes fra kr. 435.000 uden aut og stc. så mon ikke
du blander modellerne lidt sammen.... Men 2.0 TSI er nu fed alligevel.

Her lidt test:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/FC206E90-EB4F-4C50-825E-B549F88B95BA/0/9295.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/47AD4A4C-6D99-4A6A-90DD-1E61CF832976/0/3437.pdf

http://www.volkswagen.dk/vw/Volkswagen-service/Teknologi-og-viden/2077/Motorer/TFSI/

http://www.volkswagen.dk/upload/Personbiler/Passat/PDF%20dokumenter/passat-saertryk.pdf

Mazda 6:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/E475AD83-1E6D-4DB9-9B98-E784C591FC6E/0/1217.pdf

Mvh.
Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-11-08 19:36

jan_stevns skriver:

> Ford Mondeo titanium st.car 2.0 TDci aut 140Hk ~ 467.000
>
> Passat 2.0 TSI aut ~ 559.000
>
> Mazda'en 2.0 har problemet med automaten men koster 389.000

Hvorfor vil du have Passaten i benzin ?

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-08 19:48

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Hvorfor vil du have Passaten i benzin ?

det ville jeg heller ikke - jeg roder bare rundt i det

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-11-08 19:50

jan_stevns skriver:

> det ville jeg heller ikke - jeg roder bare rundt i det

Det tror jeg på........

Hvad med at smide 495kkr til en Touran "mit alles" ?
(170HK og DSG kasse i Highline varianten).

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-08 20:03

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Hvad med at smide 495kkr til en Touran "mit alles" ?
>(170HK og DSG kasse i Highline varianten).

det er jo en varevogn ;)

.... ok ... det er en Previa jo dybest set også

hva' er der så tilbage at bruge som undskyldning ?

kan jo ikke sige det er en VAG bil, uden at blive til grin ;)

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-11-08 20:41

jan_stevns skriver:

> det er jo en varevogn ;)

Jeg har nu rullet 85.000 i min, den er der nu ikek meget varvogn over,
til tords or at den er på gule plader.

> ... ok ... det er en Previa jo dybest set også

Endnu mere end en Touran....

> hva' er der så tilbage at bruge som undskyldning ?

At du vil have en lavere bil ?

Fra : Ivan Madsen

Dato : 08-11-08 20:43

On Sat, 08 Nov 2008 20:41:21 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>jan_stevns skriver:

>Jeg har nu rullet 85.000 i min, den er der nu ikek meget varvogn over,
>til tords or at den er på gule plader.

>Endnu mere end en Touran....

>At du vil have en lavere bil ?

Han smider bare Zetto ind bagi, så er den klaret - jvf. "sænkning af
Scorpio" på dfb siderne ))

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-08 21:10

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

>Han smider bare Zetto ind bagi, så er den klaret - jvf. "sænkning af
>Scorpio" på dfb siderne ))

Nu er Setto ikke helt i samme vægtklasse som den i eksemplerne på
siden anvendte ...... øehhh .... klump ?
--
Jan_stevns

Fra : Claus Frørup

Dato : 11-11-08 15:46

Isang tao pinangalanan, jan_stevns nagsulat:

Det så jeg godt, det der ! NÅ!

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-08 17:29

Claus Frørup <Claus@froerup.dk> skrev :

>Det så jeg godt, det der ! NÅ!

Hah !! Du kan ikke se en skid uden briller - og jeg ved tilfældigtvis
hvor de ligger ! Nå Såh ! ;)

--
Jan_stevns

Fra : Fly Christensen

Dato : 11-11-08 17:47

On Tue, 11 Nov 2008 17:28:58 +0100, jan_stevns wrote:

>Hah !! Du kan ikke se en skid uden briller - og jeg ved tilfældigtvis
>hvor de ligger ! Nå Såh ! ;)

Hmm, hvis han ikke kan læse det, hvordan / hvornår forventer du så et
eventuelt svar?

Fly

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-11-08 17:50

Fly Christensen skriver:

> Hmm, hvis han ikke kan læse det, hvordan / hvornår forventer du så et
> eventuelt svar?

Når han har fundet et sæt briller....

Fra : Fly Christensen

Dato : 11-11-08 18:23

On Tue, 11 Nov 2008 17:50:00 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Fly Christensen skriver:

>Når han har fundet et sæt briller....

Når han ikke kan se noget? Det kan komme til at tage langt tid...
Herhjemme er konen blind uden briller. Det kan udnyttes...

Fly

Fra : Claus Frørup

Dato : 12-11-08 11:14

Isang tao pinangalanan, Klaus D. Mikkelsen nagsulat:

>Fly Christensen skriver:

>Når han har fundet et sæt briller....

Klog af skade.... har man tanurligvis flere sæt briller strategisk
anbragt efter opgave
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Claus Frørup

Dato : 12-11-08 11:13

Isang tao pinangalanan, jan_stevns nagsulat:

>Hah !! Du kan ikke se en skid uden briller - og jeg ved tilfældigtvis
>hvor de ligger ! Nå Såh ! ;)

Gu´ka´jeg så og gu´gør du ej Nå!

Ps. Jan ævler om mine læsehaynesmanualbriller

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-08 19:47

>Gu´ka´jeg så og gu´gør du ej Nå!

>Ps. Jan ævler om mine læsehaynesmanualbriller

Du kan ikke se en skid uden briller - og du kan ikke finde brillerne
fordi der er mørkt - fordi du atter engang har aflivet en lysstofpære

- derfor :)

--
Jan_stevns

Fra : Claus Frørup

Dato : 14-11-08 20:29

> [...]

>Du kan ikke se en skid uden briller - og du kan ikke finde brillerne
>fordi der er mørkt - fordi du atter engang har aflivet en lysstofpære

Gu´ka´jeg så...De ligger på Fjernsynet under den lampe de altid er
tændt..... og det var ikke den pære der eksplumfanderede...

Nå!
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Fly Christensen

Dato : 08-11-08 18:57

On Sat, 08 Nov 2008 17:28:34 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>That was alligevel satans!
>
>Japaniseringen er over dig. OK, det smager jo lidt af Ford.

Det mest forunderlige er vel ikke, at det er en japser. Sådan en har han
allerede. Det mystiske er, at det lyder som en ny bil til rigtig mange
penge. Det ligner ikke folket fra Stevns.

Fly

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-08 19:30

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Det mest forunderlige er vel ikke, at det er en japser. Sådan en har han
>allerede. Det mystiske er, at det lyder som en ny bil til rigtig mange
>penge.......

Åehh - Scorpio'en var ikke just gratis dengang jeg købte den ;)

>.....Det ligner ikke folket fra Stevns.

korrekt ;) denne vil være firmabil - og kun anvendt dertil

Jeg har jo de andre endnu

--
Jan_stevns

Fra : Claus Frørup

Dato : 12-11-08 11:15

Isang tao pinangalanan, Fly Christensen nagsulat:

klip

>Det mest forunderlige er vel ikke, at det er en japser. Sådan en har han
>allerede. Det mystiske er, at det lyder som en ny bil til rigtig mange
>penge. Det ligner ikke folket fra Stevns.

Noget skal der vel ske.... vi sendte 6 biler til huggeren i går...
Så bliver der vel råd til lidt nyere mekanik?
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Fly Christensen

Dato : 13-11-08 06:10

On Wed, 12 Nov 2008 11:15:27 +0100, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

>Isang tao pinangalanan, Fly Christensen nagsulat:
>
>klip

>Noget skal der vel ske.... vi sendte 6 biler til huggeren i går...
>Så bliver der vel råd til lidt nyere mekanik?

Er prisen på blik steget så meget? Det havde jeg ikke lige forventet.
Eller kan I bare ikke holde ud at kigge på så meget gårdsplads?

Fly

Fra : Claus Frørup

Dato : 13-11-08 18:09

> [...]

>Er prisen på blik steget så meget? Det havde jeg ikke lige forventet.
>Eller kan I bare ikke holde ud at kigge på så meget gårdsplads?

Når sådan en bunke blik forsvinder, bliver der overraskende meget
plads til nedfaldende blade fra træerne...
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Claus Frørup

Dato : 11-11-08 15:43

Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen nagsulat:

>On Sat, 08 Nov 2008 14:00:10 +0100, jan_stevns wrote:
klip

>Lad mig gætte. Det skulle vel ikke være Hawaii-teltet?

Hov hov.... der er skam videobeviser for at det ikke var mig der
væltede Ymegaen
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-11-08 15:04

jan_stevns skriver:

> Så venter vi vel bare på de påstår de har opfundet støjdæmpning ;)

Det gør de ikke.

> gentager mig selv :
> ........... dødtriste madkasser ................

Det er netop meningen med en Golf.

Den første var en "revolution". Alle de efterfølgende må helst ikke være
alt for anderledes end den nummeret tidligere - tænk om man skræmte
nogle kunder væk ved at gå væk fra det stokkonservtive design.

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-08 15:15

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Det er netop meningen med en Golf.

At den skulel ende op som en småfed lille trist madkasse ?

Jeg nægter at tro at de der tegnede linierne til den kære ur-golf -
havde i tankerne at deres rimeligt genialt konstruktion skulle ende op
i det vi ser i dag - der er nok en gravsten eller 2 der har relokeret
sig dernede

>Den første var en "revolution". Alle de efterfølgende må helst ikke være
>alt for anderledes end den nummeret tidligere - tænk om man skræmte
>nogle kunder væk ved at gå væk fra det stokkonservtive design.

Hvis jeg havde købt en golf dengang - ville jeg - med det blik jeg
havde haft for bilen dengang ikke vælge en golf i dag

det er jo en kedelig urtrist madkasse

Dertil findes der bestemt andre bedre valg (i min verden)

Det må have været eddersurt for VAG at se deres bil udklassificeret -
den bilklasse de sådan set skabte- er jo i dag overtaget af langt
mere interessante biler .......

der i deres blotte fremtoning oser langt mere af innovation og
fremgang

> gentager mig selv :
> ........... dødtriste madkasser ................

og igen, ...........

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-11-08 15:32

jan_stevns skriver:

> At den skulel ende op som en småfed lille trist madkasse ?

I dine øje.

> [...]
> havde i tankerne at deres rimeligt genialt konstruktion skulle ende op
> i det vi ser i dag - der er nok en gravsten eller 2 der har relokeret

Det var en italiener der tegnede etteren, det er også en italiender der
har tegnet sekseren. Grundstøbeformen er den samme, den er blot blevet
klemt og truket lidt hist og pist.

> det er jo en kedelig urtrist madkasse

I dine øjne - ja. I andres nej. Jeg syntes faktis at det er en pæn bil,
men det syntes jeg også om min Golf V der ligner Vi'eren en del.

> Dertil findes der bestemt andre bedre valg (i min verden)

Så er det da godt at der er andre biler at vælge imellem

> [...]
> mere interessante biler .......
>
> der i deres blotte fremtoning oser langt mere af innovation og

Ja, nogen kan lide den nye Civic, andre kan ikke. Den oser af
innovation, men har den eksempelvis en 1,4TSI motor og 7 tris
automatgearkasse ?

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-08 15:52

>I dine øje.

jada - jeg taler ikke på andres vegne ;)

og er bilens egenvægt ikke sådan set næsten blevet fordoblet ?

>Det var en italiener der tegnede etteren, det er også en italiender der
>har tegnet sekseren. Grundstøbeformen er den samme, den er blot blevet
>klemt og truket lidt hist og pist.

og bulet temmeligt meget ud

>I dine øjne - ja. I andres nej. Jeg syntes faktis at det er en pæn bil,
>men det syntes jeg også om min Golf V der ligner Vi'eren en del.

Jeg har ikke hørt nogen omtale den som andet end ..... tjaehhhh endnu
en af mange

>Så er det da godt at der er andre biler at vælge imellem

Bestemt - Jeg ville f.eks have noget svært ved at vælge, hvis valget
skulle stå mellem Passat, Mondeo, Peugeot 40?, og Mazda 6 - ok -
egentligt skal Superb'en nok med i ligningen

De har hver deres aura - det har Golfen dælme ikke

>Ja, nogen kan lide den nye Civic, andre kan ikke. Den oser af
>innovation, men har den eksempelvis en 1,4TSI motor og 7 tris
>automatgearkasse ?

TSI motoren ....... skal de ikke fodres med specialbensin for at yde
det de påstår ?

men tosset ide - nej - innovativ ? nej ? deres egen ide ? det
er jeg ikke helt siker på , der er jo ikke noget banebrydende i den
måde de gør det på

Nogen havde opfundet orbital motoren - synd den ikke kom videre -
*det* er innovation

At udtænke andre måder at tvangsforde en motor på - er kun gammel vin
på nye flasker - grundtanken er gammel - urgammel

Jeg kan sagtens forstå folk der synes om bilen - men derfra og til at
lade den fremstå som guds gave til folket er der længere vej

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-11-08 16:48

jan_stevns skriver:

> og er bilens egenvægt ikke sådan set næsten blevet fordoblet ?

Den oprindelige vejede 750 kg i 1,1 liters versionen. Min 5'er vejer en
del mere, en 5'er i "tøseudgaven (1,4l 75HK) vejer 1150 kg, det er kun
400 kg mere. Der er også blevet endel mere plads i den....

> og bulet temmeligt meget ud

Det må være tidens trend, for det er jeg også

> Jeg har ikke hørt nogen omtale den som andet end ..... tjaehhhh endnu
> en af mange

Sådan er den. Det er meningen.

> [...]
> egentligt skal Superb'en nok med i ligningen
>
> De har hver deres aura - det har Golfen dælme ikke

Du mener da ikke seriøst at en Passat har aura?
For det første er den ikke særligt pæn (hvis du spørger mig), for det
andet er den ikke voldsomt udstikkende i designet, men nærmest ganske
ordinær, for det tredje er det ikke en specielt oplevelse at køre en
sådan.
Jeg vilel ikke vælge en Passat på noget tidspunkt - den er for kedelig
og indretningen for underlig.

> TSI motoren ....... skal de ikke fodres med specialbensin for at yde
> det de påstår ?

Nope, det skulle FSI motoren. Som jeg læser det er der ikke krav om
højoktan til TSI'en.

> men tosset ide - nej - innovativ ? nej ? deres egen ide ? det
> er jeg ikke helt siker på , der er jo ikke noget banebrydende i den
> måde de gør det på

Ikke ud over at de sætter det i masseprouktion.

> At udtænke andre måder at tvangsforde en motor på - er kun gammel vin
> på nye flasker - grundtanken er gammel - urgammel

Jeps.

> Jeg kan sagtens forstå folk der synes om bilen - men derfra og til at
> lade den fremstå som guds gave til folket er der længere vej

Hvem gør da det?

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-08 17:05

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Det må være tidens trend, for det er jeg også

me too ;)

>Du mener da ikke seriøst at en Passat har aura?

Jo - faktisk - den oser i mine øjne af kvalivare, sammen med Mondeo'en

Superb'en er jeg lidt lunken på - og sjovt nok, har jeg efter at have
skrevet det jeg skrev , lige læst det nye AutoBild - der den onde
lyneme kårer Superb'en som the one to choose arghhhhhhhh!!!!!

> [...]
>andet er den ikke voldsomt udstikkende i designet, men nærmest ganske
>ordinær, for det tredje er det ikke en specielt oplevelse at køre en

Jamen igen - og det er vi nok ret enige om - det hænger på hvad man
skal med den - jeg befinder mig afskyeligt mange timer i en bil hver
dag, og er da klar over at min nuværende behagelige bil, ikke bliver
ved med at køre evigt - og når muligheden for et skifte opstår, vil
jeg da kigge efter en der igen minder mig om hvorfor jeg valgte
Scorpio'en.

Mondeo'en er jeg temmeligt sulten på - passat'en kan bestemt gå an,
bortst fra jeg synes maskinen er et dumt valg -

Jeg har brug for det meget store bagagerum - jeg har brug for en bil,
jeg ikke føler omklamre mig.

>Jeg vilel ikke vælge en Passat på noget tidspunkt - den er for kedelig
>og indretningen for underlig.

>Nope, det skulle FSI motoren. Som jeg læser det er der ikke krav om
>højoktan til TSI'en.

ok - jeg kan sgu'tte hitte rundt i alle de forkortelser ;)

>Ikke ud over at de sætter det i masseprouktion.

godt så - vi er nok enige der også ;)

>Jeps.

>Hvem gør da det?

Golf ejere ! ;)

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-11-08 17:12

jan_stevns skriver:

> Jo - faktisk - den oser i mine øjne af kvalivare, sammen med Mondeo'en

Sådan er vi så forskellige

Jeg har kørt i 1½ uge i en. Det er nok til at jeg ikke vil vælge en
sådan.

> Superb'en er jeg lidt lunken på - og sjovt nok, har jeg efter at have
> skrevet det jeg skrev , lige læst det nye AutoBild - der den onde
> lyneme kårer Superb'en som the one to choose arghhhhhhhh!!!!!

Det er såmænd også en fin slæde....

> [...]
> ved med at køre evigt - og når muligheden for et skifte opstår, vil
> jeg da kigge efter en der igen minder mig om hvorfor jeg valgte

Så skal du da have en C5....

> Mondeo'en er jeg temmeligt sulten på - passat'en kan bestemt gå an,
> bortst fra jeg synes maskinen er et dumt valg -

Hvilken maskine ?

> Jeg har brug for det meget store bagagerum - jeg har brug for en bil,
> jeg ikke føler omklamre mig.

Så har jeg ordet til dig "Rønå Møgane Zenik"

> Golf ejere ! ;)

Næh - ellers er jeg bare en usædvanelig golfejer????

Fra : Ivan Madsen

Dato : 08-11-08 17:15

On Sat, 08 Nov 2008 17:12:29 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]

>Hvilken maskine ?

>Så har jeg ordet til dig "Rønå Møgane Zenik"

>Næh - ellers er jeg bare en usædvanelig golfejer????

Han lyder da som en C5-køber, der bare ikke vil være ved det ) Kan
sådan en ikke fås med V6 og pløreturbine? Ellers så er der rimeligt
gode tilbud på de sidste Saab 9-5'ere, 415 k for en 2.0 t med
automatic. Den kan chippes vistnok indenfor garantien til 195 HK.

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-08 17:19

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

>Han lyder da som en C5-køber, der bare ikke vil være ved det )

Setto er godt opdraget - han nægter at sætte sig ind i en fransk bil !

>Kan sådan en ikke fås med V6 og pløreturbine? Ellers så er der rimeligt
>gode tilbud på de sidste Saab 9-5'ere, 415 k for en 2.0 t med
>automatic. Den kan chippes vistnok indenfor garantien til 195 HK.

Ej heller er manden her dyrlæge !

--
Jan_stevns

Fra : Ivan Madsen

Dato : 08-11-08 17:27

On Sat, 08 Nov 2008 17:19:23 +0100, jan_stevns wrote:

>Setto er godt opdraget - han nægter at sætte sig ind i en fransk bil !

Der er ellers plads nok, skal jeg hilse og sige.

>Ej heller er manden her dyrlæge !

Næh, men en Saab passer jo til mange typer ) Lurer lidt på om jeg
kan finde en ikke alt for misbehandlet Omega 3.0 til luksusdyrene. Så
må der sq være maskine nok til fruen )

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-11-08 17:33

On Sat, 08 Nov 2008 17:27:22 +0100, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

>Der er ellers plads nok, skal jeg hilse og sige.

>--

Den nyeste aftapning ser meget fin ud, gennem min optik.

> [...]

>Næh, men en Saab passer jo til mange typer ) Lurer lidt på om jeg
>kan finde en ikke alt for misbehandlet Omega 3.0 til luksusdyrene. Så

Har stålormene ikke ædt dem? Maskinen er ellers creme de la creme.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-08 17:17

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Så skal du da have en C5....

uff da !

>Hvilken maskine ?

2.0 tdi

den bil fortjener en kraftigere maskine

'deo'ens diesel virker mere potent - uden jeg egentligt har noget at
have det i

den nye Mazda ........ wauwwww ok, den har også mere muller at
give af

>Så har jeg ordet til dig "Rønå Møgane Zenik"

Dohhhh .... Jeg har lige skiftet min skærm ud !

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-11-08 19:43

jan_stevns skriver:

> uff da !

Har du prøvet den siden du udaler dig sådan ?

> 2.0 tdi
>
> den bil fortjener en kraftigere maskine

140 eller 170 HK ?

Jeg syntes nu at 170HK'en rykker pænt, men med DSG og Highline udstyr
ender du også i de 555kkr

> den nye Mazda ........ wauwwww ok, den har også mere muller at
> give af

Hvor ?
Den har kun 140 HK, det har den lille passat også hvorimod den store har
170.

> Dohhhh .... Jeg har lige skiftet min skærm ud !

Har du prøvet den ?

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-08 20:01

>Har du prøvet den siden du udaler dig sådan ?

Jep - jeg føler jeg kører på en svamp

> [...]
>ender du også i de 555kkr

>Hvor ?
>Den har kun 140 HK, det har den lille passat også hvorimod den store har

Mazda forhandleren taler om en 160 heste's version- der endnu ikke er
officiel - eller også er han autoforhandler ;)

>Har du prøvet den ?

Renaulten - nej

min sidste renault køretur var i en 30TS - fyfasan da

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-11-08 20:43

jan_stevns skriver:

> Mazda forhandleren taler om en 160 heste's version- der endnu ikke er
> officiel - eller også er han autoforhandler ;)

Jo, men mod Passatens 170 er den jo stadigvæk svagarm...

> Renaulten - nej
>
> min sidste renault køretur var i en 30TS - fyfasan da

Jeg vil mene at der er sket lidt siden da.

Klaus (der netop _har_ prøvet en Scenic)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ivan Madsen

Dato : 08-11-08 20:46

On Sat, 08 Nov 2008 20:42:50 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>jan_stevns skriver:

>Jo, men mod Passatens 170 er den jo stadigvæk svagarm...

Det afhænger jo en hel del af momentafviklingen

>Jeg vil mene at der er sket lidt siden da.

forhåbentlig meget, har også været søsyg bag i en 30 TilSalg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-11-08 21:25

Ivan Madsen skriver:

> Det afhænger jo en hel del af momentafviklingen

Tjah, med en 6 trins kasse der "klarer sig selv", er momentudviklingen
ikke så vigtig - det programmerer man sig ud af.....

Til gengæld kender vi jo så ikke lige data på den der 160 HK, men deres
140 HK har 330nM ved 200 RPM , hvor Passaten "kun" har 320 ved 1750RPM.
170 HK'en har 350 nM ved 1750 til 2500 RPM.

Fra : KASO

Dato : 09-11-08 10:14

> Renaulten - nej
>
> min sidste renault køretur var i en 30TS - fyfasan da

Jep - og en Ford Cortina var heller ikke noget spændende køretøj - men med
begge mærker er der da sket en del i mellemtiden....

Snup en tur i en Renault med 1.9dCi - og derefter en tur i en Ford 1.8TDCI -
bagefter vil du undre dig over, at Ford eksisterer endnu....
Ellers kan du bare prøve en tur med Renaults 2.0dCi - endnu bedre.....

Og bilerne - tjah - langt bedre rustbeskyttet end Ford/Mazda - og det kører
fremragende (men det gør Ford'erne nu også).

Jeg prøvede en tur i en S-max - den kørte fint - men indtrykket blev helt
ødelagt af den sølle 1.8TDCI-motor (der findes heldigvis andre valg til
bilen).

Man skal passe på med at dømme udfra fortiden - gamle fordomme passer
dårligt til nutidens biler.

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-08 11:22

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev :

>Man skal passe på med at dømme udfra fortiden - gamle fordomme passer
>dårligt til nutidens biler.

korrekt - derfor er jeg jo også åben overfor japsere, tjekker, mv -
men franske biler er nok noget jeg vil foretrække at gå i en kæmpebue
udenom

Jamen - jeg har kørt i det flyvende tæppe - temmeligt langt endda - og
som rejsevogn er en CX'er fænomenal - du ved bare ikke hvornår resten
af turen foregår på ladet at en falckbil - jeg har kørt C5 - fed bil
- men jeg føler jeg kører på en svamp

Jeg prøver sgu' meget seriøst på at opleve bilen, på godt og ondt

valget er idag snævret ind mellem Volvo V70, som tiltaler mig
voldsomt, men er for dyr ( sådan lige pt. ) - Ford Mondeo , Passat ,
og Mazda'en

Jeg vil gerne Forden - udelukkende fordi den rammer mig ret i hjertet
- og jeg føler mig hjemme i den -

Mazda'en er en forfriskning, Passat'en er bestemt et alternativ omend
prisen er dum - skal jeg derop - smider jeg altså merprisen og tager
Völlen - jeg er alligevel screewed ;)

jeg kunne også skide på tingene og finde en 100% iorden Scorpio stc. -
og lægge det resterende til side til løbende vedligehold + en
reservebil ?

Det er sgu'tte nemt det her

Møget skal overbevise mig om levetiden - da det vil blive min sidste
bil medens jeg arbejder (12 år tilbage, så stopper festen )

Völlen tror jeg på holder levetiden - de andre ?

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-11-08 11:23

jan_stevns skriver:

> Völlen tror jeg på holder levetiden - de andre ?

Deo og passat holder lige så langt/kort som V70.

Du skylder dig selv en tur i en Scenic

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-08 11:34

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Deo og passat holder lige så langt/kort som V70.

>Du skylder dig selv en tur i en Scenic

måske - men jeg har fravalgt "en fransk bil" - så det vil være spild
af tid

måske lidt uberettiget over for bilen - men nej , aldrig i livet en
fransk bil mere

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-11-08 11:42

jan_stevns skriver:

> måske - men jeg har fravalgt "en fransk bil" - så det vil være spild
> af tid

Tænk om du blev posititvt overrasket ?

> måske lidt uberettiget over for bilen - men nej , aldrig i livet en
> fransk bil mere

Forudindtagedet stivnaket holdning.....

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-08 12:48

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Tænk om du blev posititvt overrasket ?

det ka være ..........

>Forudindtagedet stivnaket holdning.....

ja - men det er heldigtvis mit valg ;)

--
Jan_stevns

Fra : KASO

Dato : 10-11-08 20:27

> det ka være ..........

> ja - men det er heldigtvis mit valg ;)

Jeps - det er altid godt med gode, saglige begrundelser....

Du ved ikke, hvad du går glip af - men på den anden side ville det jo også
være kedeligt, hvis vi alle kørte i det samme.

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-08 22:22

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev :

>Du ved ikke, hvad du går glip af - men på den anden side ville det jo også
>være kedeligt, hvis vi alle kørte i det samme.

deri har du ret - men jeg overlever nok i den fine ny ;)

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-11-08 22:24

jan_stevns skriver:

> deri har du ret - men jeg overlever nok i den fine ny ;)

Du er da ellers lige typen på en Sonata ?

En skam den ikke fås som stationswogn

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-08 22:31

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Du er da ellers lige typen på en Sonata ?

Harhhhhh....

>En skam den ikke fås som stationswogn

måske - ikek for mig ;)

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-11-08 22:46

jan_stevns skriver:

> måske - ikek for mig ;)

"Fordoms Jan"

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-08 22:57

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>"Fordoms Jan"

Måske ..... Jeg har haft mine franske biler, nogen af dem var jeg
glade for.

Jeg siger ikke, de ikke er værd at se på, men jeg kan da gudskelov
selv afgøre om jeg vil se på en franker eller ej

en 40x har været i tankerne - jeg kan ikke li' den - og renault har
ikke noget jeg gider kaste pengene efter - så det har nu ikke meget
med fordomme at skaffe

c5 har jeg for længe siden testet, og fundet ikke egnet til min smag

Og så glemte du vist i skyndingen at der nyligen er kommet en franker
forbi stalden , og videre i systemet ;)

Til tøsen er det sgu' en ok bil - opfylder præcis hendes behov - og
pengepung

fordomme ? Hah !

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-11-08 06:10

Fordoms jan_stevns skriver:

> Jeg siger ikke, de ikke er værd at se på, men jeg kan da gudskelov
> selv afgøre om jeg vil se på en franker eller ej

Korrekt

> en 40x har været i tankerne - jeg kan ikke li' den - og renault har
> ikke noget jeg gider kaste pengene efter - så det har nu ikke meget
> med fordomme at skaffe

Hvad fejler en Laguna i stc ?

> Og så glemte du vist i skyndingen at der nyligen er kommet en franker
> forbi stalden , og videre i systemet ;)

Hvad var det for en bil ?
(jeg har ikke lige fulgt med åbenbart)

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-08 17:35

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Hvad fejler en Laguna i stc ?

*jeg* sidder ad h.til i den

>Hvad var det for en bil ?

En Pøsjø 309

>(jeg har ikke lige fulgt med åbenbart)

Nemmerligen - derfor griner jeg lidt over at du mener jeg har fordomme
!

den pispotte kan jeg besyndeligt nok godt side godt i.

Ok - bilen var til min store af tøserne - men jeg kunne da selv holde
ud at køre i den - kvik lille .................... madkasse :)
--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-11-08 17:39

jan_stevns skriver:

> *jeg* sidder ad h.til i den

Okay, du nævnte ikke at du havde kørt i den. Men Megane Scenic ?

> En Pøsjø 309

Fy for fasan, sådan en har jeg kørt engang, nej tak.

> Nemmerligen - derfor griner jeg lidt over at du mener jeg har fordomme
> !

Det har du....

> den pispotte kan jeg besyndeligt nok godt side godt i.
>
> Ok - bilen var til min store af tøserne - men jeg kunne da selv holde
> ud at køre i den - kvik lille .................... madkasse :)

Ellers tak.

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-08 17:44

>Det har du....

Ja - biler jeg ikke kan lide, er jeg fordomsfulde over for - måske kan
jeg ikke lide dem, fordi jeg sidder ad helvede til i dem

eller synes de har elendigt lys - eller whayever ;)

--
Jan_stevns

Fra : Claus Frørup

Dato : 12-11-08 11:17

> [...]

>jeg ikke lide dem, fordi jeg sidder ad helvede til i dem
>
>eller synes de har elendigt lys - eller whayever ;)

Jeg plejer at bruge den med de franske atombomber smidt i stillehavet.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-08 19:49

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Okay, du nævnte ikke at du havde kørt i den. Men Megane Scenic ?

Og så skal jeg lige komme med et bidrag til debatten om Renault -

en kollega skal have sin æske til service - stor service, tandrem, og
vandpumpe : prisindikation fra Renault forhandleren 15.300.- !

Tak for kaffe ............

Han glemte helt at spørge om det var inclusive moms ;)

--
Jan_stevns

Fra : Fly Christensen

Dato : 14-11-08 06:22

On Thu, 13 Nov 2008 19:49:02 +0100, jan_stevns wrote:

>Og så skal jeg lige komme med et bidrag til debatten om Renault -
>
>en kollega skal have sin æske til service - stor service, tandrem, og
>vandpumpe : prisindikation fra Renault forhandleren 15.300.- !

De har vel taget ved lære af VAG?

> Tak for kaffe ............

Velbekomme

>Han glemte helt at spørge om det var inclusive moms ;)

Eller også er han bare lidt sadistisk indstillet og elsker de små
overraskelser. Det er først ved et forestående hjertetilfælde, at man
rigtig kan mærke, at man er i live

Fly

Fra : Brian

Dato : 10-11-08 22:34

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> jan_stevns skriver:

> Du er da ellers lige typen på en Sonata ?

Kalder du ham en prisbevidst nærig trucker ?

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-08 22:36

"Brian" <nej@tak.du> skrev :

>Kalder du ham en prisbevidst nærig trucker ?

Hvilken af vore 2 favoritprügelknaber tænker du på ?
--
Jan_stevns

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 11-11-08 10:17

jan_stevns wrote:

> Hvilken af vore 2 favoritprügelknaber tænker du på ?

Det er Folmer, der kører Sonata. Finn har SVJH ikke afsløret mærket på
privatslæden.

Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-08 17:35

Ebbe Kristensen <ebbe@ekologic.dk> skrev :

>Det er Folmer, der kører Sonata. Finn har SVJH ikke afsløret mærket på
>privatslæden.

Ork jo - det har han da - navnet begynder med A

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-11-08 17:39

jan_stevns skriver:

> Ork jo - det har han da - navnet begynder med A

Apel ?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-11-08 17:39

On Tue, 11 Nov 2008 17:35:17 +0100, jan_stevns wrote:

>Ork jo - det har han da - navnet begynder med A

Asfaltboble?

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-11-08 18:26

jan_stevns skrev:
> Ork jo - det har han da - navnet begynder med A

Du'bag'u!

Jeg har ikke haft legobil siden Ascona'en røg til skrot i januar.

Har klaret mit behov med FH12'er, og en enkelt tur i en Volvo S60.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Brian

Dato : 12-11-08 17:23

jan_stevns wrote:

> Hvilken af vore 2 favoritprügelknaber tænker du på ?

Den distingverede herre med førnævnte automobil... ham den fornuftige af de
2 onder

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-11-08 22:45

Brian skriver:

> Kalder du ham en prisbevidst nærig trucker ?

En eller anden form for bonderøv, når hans højeste ønske er en
skærgårdstraktor.

Konens famile kommer fra Thy, her er det ypperst køretøj, sådan en
"herregjårdsvoun".

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-11-08 23:21

On Mon, 10 Nov 2008 22:33:37 +0100, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Kalder du ham en prisbevidst nærig trucker ?

>--

Det så jeg godt..........alt sammen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-11-08 10:43

> [...]

> alt for anderledes end den nummeret tidligere - tænk om man skræmte
> nogle kunder væk ved at gå væk fra det stokkonservtive design.

Der er lidt Golf på vej med 270 HK ...

http://www.autobild.dk/Default.aspx?ID=2&M=News&NewsID=1773&PID=103

--
Per

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-08 11:22

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev :

>Der er lidt Golf på vej med 270 HK ...

>http://www.autobild.dk/Default.aspx?ID=2&M=News&NewsID=1773&PID=103

Ja - men helt ærligt ;)
--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-11-08 11:28

jan_stevns skriver:

> Ja - men helt ærligt ;)

Du mener at en Golf er kedelig og konservativ og så overvejer du at købe
en V70??

Vi tager lige historien baglæsn:
<http://image.trucktrend.com/f/wagons/first-look-all-new-volvo-v70/6223691+w700+cr1+re0+ar1/2007-volvo-v70-side-view.jpg>

<http://static.howstuffworks.com/gif/autoreview/400x266/1993-97-Volvo-850-96904071990214.jpg>

<http://www.volvoforums.com/models/740/images/1991-Volvo-740.jpg>

<http://k53.pbase.com/o4/62/628662/1/54525594.Volvo245andEmily.jpg>

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-08 11:36

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Du mener at en Golf er kedelig og konservativ og så overvejer du at købe
>en V70??

ja ....

jeg kunne gøre historien længere ....

golfen er for lille , til det jeg skal bruge en bil til

gu' er en völle en gammel traver med nye sko -

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-11-08 11:43

jan_stevns skriver:

> golfen er for lille , til det jeg skal bruge en bil til

Det er jeg helt klar over.

> gu' er en völle en gammel traver med nye sko -

Fuldstændigt som en Golfvogn.

Fra : KASO

Dato : 08-11-08 20:18

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> at fabrikkerne med tiden lærte af fejlene og ændrede funktion af
> systemet - hvorfor folk med ro i sjælen køber produktet. Dét er

Selvglade trip?!?!?!? - Så du slet ikke smiley'en?

Og for en god ordens skyld: Jeg har selv været så naiv at investere i en MB
2004 - i den tro, at rustproblemerne var slut. Det var de så ikke......

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-11-08 10:50

> [...]

> mere og mere til den teori, at man har tricket lås- eller vinduessystem
> (komfortlukning). Pisseirriterende - jeg måtte lige ha' det ud :-/

Der er råd imod "den polske nøgle" på nettet. Noget med at klippe en ledning
i dørene .. søg på nettet og du vil finde (ved ikke om der er noget for
nyere biler).

--
Per

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-11-08 11:16

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Der er råd imod "den polske nøgle" på nettet. Noget med at klippe en ledning
> i dørene .. søg på nettet og du vil finde (ved ikke om der er noget for
> nyere biler).

Var det ikke lettere at konfigurere komfortlukning fra i styringen ?

Fra : Mogens

Dato : 09-11-08 19:24

> Var det ikke lettere at konfigurere komfortlukning fra i styringen ?

Da bilen er spritny, har jeg "folk" til at undersøge sagen...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-11-08 19:40

Mogens skriver:

> Da bilen er spritny, har jeg "folk" til at undersøge sagen...

Se her:
http://dk.openobd.org/seat/altea_5p.htm

Specielt linjerne:

{Komfortsystem}

Kodning af styreenhed (12/13 Byte)

[46 - Central komfort] ->
[07 - Lang Kodning] ->

- cut -

Byte 03 Bit 1    Komfortbetjening af elruder/skydetag via førerdør dørlås
ikke aktiv
Byte 03 Bit 2    Komfortbetjening af elruder/skydetag via passagerdør
dørlås ikke aktiv
Byte 03 Bit 3    Komfortbetjening af elruder/ via bagklap dørlås ikke
aktiv

Sælger kan bare lette røven og komme i gang.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-11-08 21:53

> [...]
> aktiv
>
> Sælger kan bare lette røven og komme i gang.

Måske jeg misforstår noget her, men så fred være med det.
Har bare det indtryk at dit forslag medfører at ruderne ikke kører op ved
låsning,
hvorimod forslaget med at klippe en ledning forhindrer nedrulning af
ruderne.
I mine øjne en kæmpe forskel på komforten.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-11-08 22:18

"Uffe Bærentsen" skriver:

> [...]
> ruderne.
> I mine øjne en kæmpe forskel på komforten.

Det giver svjv, det samme om man klipper ledningen eller sætter bits.

Normalvis ruller runderne ikke op, når man låser bilen, men når man
holder "lås" knappen inde på fjernbetjeningen. Komforthaææøjet går ud på
at man stikker nøglen i døren og ruller runder ned/op, på samme vis som
med fjernbetjeningen.

Kiggede du nu lidt på siden ville du se at der var flere andre
valgmuligheder eksempelvis:
Byte 04 Bit 5    Komfortlåsning af elruder via fjernbetjening aktiv
Byte 05 Bit 2    Komfortåbning af skydetag via fjernbetjening aktiv

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-11-08 19:35

On Sun, 09 Nov 2008 11:16:17 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Per Henneberg Kristensen skriver:

>Var det ikke lettere at konfigurere komfortlukning fra i styringen ?

Det er mere skræmmende at noget der har været kendt i så mange år blot
ignoreres af VW.

Fjern da det lort ab fabrik så folk ikke står med håret i postkassen.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-11-08 19:43

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Det er mere skræmmende at noget der har været kendt i så mange år blot
> ignoreres af VW.

Tjek

> Fjern da det lort ab fabrik så folk ikke står med håret i postkassen.

Tjek.

Men nu er det jo WolkeFovn der bestemmer....

Noget andet er da nærmere, hvorfor forhandleren ikke fjerner det - som
de har gjort på min ?

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-08 19:56

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Noget andet er da nærmere, hvorfor forhandleren ikke fjerner det - som
>de har gjort på min ?

send en bunke med polske nøgler til Park alle i Brøndby - så løser det
sig nok ;)

--
Jan_stevns

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-11-08 20:05

>Men nu er det jo WolkeFovn der bestemmer....

Og hvad VW gør er altid det rigtige

>Noget andet er da nærmere, hvorfor forhandleren ikke fjerner det - som
>de har gjort på min ?

Måske tidligere ejer har bedt om det?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-11-08 22:19

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Måske tidligere ejer har bedt om det?

Måske, det er en sælger hos VW der har kørt i den.....

Fra : Mogens

Dato : 15-11-08 16:19

> [...]

> mere og mere til den teori, at man har tricket lås- eller vinduessystem
> (komfortlukning). Pisseirriterende - jeg måtte lige ha' det ud :-/

Og dét er problemet - den gjorde det igen idag, men i min aflåste garage.
Alle ruder nede da jeg kom derud - skod :-/

Fra : Fly Christensen

Dato : 15-11-08 16:46

On Sat, 15 Nov 2008 15:19:24 GMT, "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk>
wrote:

>"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

>Og dét er problemet - den gjorde det igen idag, men i min aflåste garage.
>Alle ruder nede da jeg kom derud - skod :-/

Prøv at låne naboernes mobiler. Måske sender de et signal, som din VAG
reagerer på. Kunne være et sjovt trick, når naboen er ved at spule bilen
- ring-ring og ned kører vinduerne.

Fly

Fra : Mogens

Dato : 15-11-08 16:49

> Prøv at låne naboernes mobiler. Måske sender de et signal, som din VAG
> reagerer på. Kunne være et sjovt trick, når naboen er ved at spule bilen
> - ring-ring og ned kører vinduerne.

Måske - det har jeg så ik' hørt om før

Fra : Fly Christensen

Dato : 15-11-08 17:01

On Sat, 15 Nov 2008 15:48:49 GMT, "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk>
wrote:

>"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse

>Måske - det har jeg så ik' hørt om før

Det er bare en teori. Et eller andet må jo tricke de vinduer, så de
kører ned. Mobiler eller ander trådløse sender jo en masse signaler.
Her i huset var der problemer med et WLAN. Nul eller kun sporadisk
forbindelse. Det viste sig så, at trådløse telefoner, højttalere, WLAN
etc. sendte på de samme frekvenser. Det resulterede i en masse underlige
firnurligheder.

Fly

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-11-08 16:57

> [...]

>Og dét er problemet - den gjorde det igen idag, men i min aflåste garage.
>Alle ruder nede da jeg kom derud - skod :-/

Er det på nuværende tidspunkt at man godt kan blive lidt ærgerlig
over, at der er så mange fine biler at købe, men SMC står bag som
importør?

Jeg synes ikke at høre om andet end bøvl med det firma.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 15-11-08 17:14

> [...]
> importør?
> Jeg synes ikke at høre om andet end bøvl med det firma.

Det er lidt øv at opleve - man mister tilliden til produktet. Jeg kan jo
ikke have noget liggende i bilen, indtil fænomenet er aflivet. Hvis de
kan...

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-08 17:35

> [...]

>Det er lidt øv at opleve - man mister tilliden til produktet. Jeg kan jo
>ikke have noget liggende i bilen, indtil fænomenet er aflivet. Hvis de

Selvfølgelig kan de da det .... det er nok mere om de vil ;(

Jeg var i min jagt på den næste bil ude og prøve Passat'en - og satme
om ikke (pardon my french) - ruderne lige rullede ned, medens den
potentielle sælger og jeg, stod og snakkede biler .. Huhhhh ?

min reaktion var nok lidt forventelig .... bye bye !

--
Jan_stevns

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-11-08 17:46

jan_stevns skrev:

> Jeg var i min jagt på den næste bil ude og prøve Passat'en - og satme
> om ikke (pardon my french) - ruderne lige rullede ned, medens den
> potentielle sælger og jeg, stod og snakkede biler .. Huhhhh ?

Lige til hjemmevideo!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens

Dato : 15-11-08 18:14

> Lige til hjemmevideo!

Uden tvivl - men hvad sagde sælgeren til sit forsvar, Jan Stevns?

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-08 18:20

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev :

>Uden tvivl - men hvad sagde sælgeren til sit forsvar, Jan Stevns?

intet - han sagde "huhhhh !"

Det er vist ikke lige i kategorien du efterspørger ;)

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-08 18:41

jan_stevns skriver:

> Jeg var i min jagt på den næste bil ude og prøve Passat'en - og satme
> om ikke (pardon my french) - ruderne lige rullede ned, medens den
> potentielle sælger og jeg, stod og snakkede biler .. Huhhhh ?

Hvad gjorde du for at få ruderne til at køre ned ?

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-08 19:29

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Hvad gjorde du for at få ruderne til at køre ned ?

intet som helst - det klarede bilen helt uden hjælp.

Vi stod faktisk et stykek vej fra den.
--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-08 19:31

jan_stevns skriver:

> intet som helst - det klarede bilen helt uden hjælp.
>
> Vi stod faktisk et stykek vej fra den.

Hvem havde nøglen?

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-08 19:49

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Hvem havde nøglen?

sad i bilen ..... og nu gid's jeg ikke flere ?

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-08 19:52

jan_stevns skriver:

> sad i bilen ..... og nu gid's jeg ikke flere ?

Passat:
Jeg har oplevet at åbne bagklappen ved at lade nøglen sidde i.

Nøglen skal vende så knapperne vende opad i den der "smarte
nøgleholder", ellers vil vægten af et vedhæng (typisk en nøglering og
andet skrammel ved en ny bil), gøre at man får trykket på en af
knapperne.

Smart......

Jeg er selv ejer af 2 VW med samme vinduesstyring, hvor jeg kan åbne
vinduerne med fjernbetjeningen. Ingen af dem lider af "åbne vinduer ved
tilfælde".

Fra : Tom Jensen

Dato : 15-11-08 19:46

> jan_stevns skriver:

> Hvad gjorde du for at få ruderne til at køre ned ?
>

> Klaus
> --

hej
nu har jeg ikke en vw,men en ford focus 5/2007 hvor man kan åbne vinduerne
og lukke dem ,med fjernbetjeningen.

ved åbning skal man holde "lås op" knappen nede på fjernbetjeningen i ca 3
sekunder og ved lukning af vinduerne holde "lås" knappen nede i 3 sekunder.

jeg ved nogle ikke har været klar over hvorfor alle ruderne "selv" rullede
ned på deres bil ,men har selv kommet med det bud bagefter at det nok har
været fordi nøglerne har været i lommen og har været udsat for lidt tryk op
af noget.

ikke at jeg siger at det er det der er sket her og i mogens tilfælde , men
ved bare at det sker nogle gange.
mvh tom jensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-08 19:47

Tom Jensen skriver:

> [...]
> sekunder og ved lukning af vinduerne holde "lås" knappen nede i 3 sekunder.

Fuldstændigt det samme med en VW.

Fra : Mogens

Dato : 15-11-08 19:57

"Tom Jensen" <t-j@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> op af noget.
> ikke at jeg siger at det er det der er sket her og i mogens tilfælde , men

Jeg har de sidste 10 år ejet biler med den funktionalitet. Pt. har jeg 2
biler med udstyret, såh det...

Fra : Tom Jensen

Dato : 15-11-08 21:34

> "Tom Jensen" <t-j@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har de sidste 10 år ejet biler med den funktionalitet. Pt. har jeg 2
> biler med udstyret, såh det...

ok

jeg prøvede lige for sjov at trykke på (lås op) knappen i 3 sekunder inde i
den fjerneste del af huset fra carporten.

der er 3 vægge ud mod carporten , men bilen stod fint med åbne ruder da jeg
kom ud til den

den sidste focus jeg havde(2000), kunne fjernbetjeningen kun række ca 3-5
meter fra bilen , men her er der over 20 meter ,og det igennem vægge .

mvh tom jensen

Fra : Mogens

Dato : 15-11-08 23:10

> [...]

> den sidste focus jeg havde(2000), kunne fjernbetjeningen kun række ca 3-5
> meter fra bilen , men her er der over 20 meter ,og det igennem vægge .

Men det hænger ikke sådan sammen hér

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-08 19:49

Mogens skriver:

> Det er lidt øv at opleve - man mister tilliden til produktet. Jeg kan jo
> ikke have noget liggende i bilen, indtil fænomenet er aflivet. Hvis de
> kan...

Du rydder vel altid kabinen for værdigenstande, inden du forlader bilen?

Fra : Mogens

Dato : 15-11-08 20:00

> Du rydder vel altid kabinen for værdigenstande, inden du forlader bilen?

Det ændrer da ikke ved det faktum, at det er skod med fuld adgang til eens
bil. Og hvad når jeg er på ferie og har en masse med, skal jeg så også ryde
kabine og bagagerum, inden jeg går ind og spiser eller hvad. Lad vær med at
bortforklare noget oplagt makværk fra VAG - det klæder dig ikke.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-08 20:02

Mogens skriver:

> Det ændrer da ikke ved det faktum, at det er skod med fuld adgang til eens
> bil.

Overhovedet ikke

> Og hvad når jeg er på ferie og har en masse med, skal jeg så også ryde
> kabine og bagagerum, inden jeg går ind og spiser eller hvad.

Jeg talte ikke om bagerum.

> Lad vær med at
> bortforklare noget oplagt makværk fra VAG - det klæder dig ikke.

Hold nu lige på dine heste, jeg bortforklarer ikke en skid.

Jeg betvivler dog at vinduerne selv ruller ned.

Fra : Mogens

Dato : 15-11-08 20:07

> Jeg betvivler dog at vinduerne selv ruller ned.

Når jeg fortæller dig det, og Jan S nævner det samme?
Gosh :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-08 20:16

Mogens skriver:

> Når jeg fortæller dig det, og Jan S nævner det samme?
> Gosh :)

Du er ganske sikker på at der ikke er nogen der har haft fat i
fjernbetjeningen til din bil imens?

For sidste gang du olevede det, var ruderne vel oppe (det skrev du
ihvertfald).

Jans oplevelse har jeg haft med begagerummet i stedet på en bil i min
indkørsel. Det er blot knappen i midten af fjernbetjeningen.

Men tro mig, jeg undrede mig også.

Fra : Mogens

Dato : 15-11-08 20:19

> Du er ganske sikker på at der ikke er nogen der har haft fat i
> fjernbetjeningen til din bil imens?

Den lå i min bukselomme

> For sidste gang du olevede det, var ruderne vel oppe (det skrev du
> ihvertfald).

Sidst var de oppe igen

> Jans oplevelse har jeg haft med begagerummet i stedet på en bil i min
> indkørsel. Det er blot knappen i midten af fjernbetjeningen.

Altså fejltryk i lommen?

> Men tro mig, jeg undrede mig også.

OK

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-08 21:46

Mogens skriver:

> Altså fejltryk i lommen?

Det sker.

En gang i mellem oplever jeg at vores privatbil er låst i garagen, når
jeg har gået med nøglerne i lommen.

JEg har et par gange oplvet at arbejde i garagen med nøglen i lommen og
har dermed låst vbilen (set blinket).

Den står ellers altid ulåst, men bag lås og slå (port og dør).

Fra : Mogens

Dato : 16-11-08 16:34

> [...]
> har dermed låst vbilen (set blinket).
> Den står ellers altid ulåst, men bag lås og slå (port og dør).

Jeg har rodet lidt med det idag, og nøglen er elendig udført således, at
oplåsning/låsning relativt nemt påvirkes. Ringe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-11-08 17:42

Mogens skriver:

> Jeg har rodet lidt med det idag, og nøglen er elendig udført således, at
> oplåsning/låsning relativt nemt påvirkes. Ringe

Okay.

Fra : Finn

Dato : 17-11-08 23:34

On 15-11-2008 16:19, Mogens wrote:
> Og dét er problemet - den gjorde det igen idag, men i min aflåste garage.
> Alle ruder nede da jeg kom derud - skod :-/

Kan det trøste at en jeg kender via mit arbejde som har været udsat for
nøjagtigt det samme i hans Audi A6 ca. 1 år gammel (for ca 2 år siden).
Det der var mest irreterende i den situation var at det skete mens bilen
var i vaskehal... Bilen skulle skilles totalt ad - selv instrumentbordet
kom ud for at skulle tørres... Han var i følge eget udsagn ret bleg da
porten gik op og han så ind til bilen

Mvh
Finn

Fra : Mogens

Dato : 18-11-08 05:38

"Finn" <post@min.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> var i vaskehal... Bilen skulle skilles totalt ad - selv instrumentbordet
> kom ud for at skulle tørres... Han var i følge eget udsagn ret bleg da

Uff !
Hvem betalte regningen for at udbedre skaderne?

Fra : Finn

Dato : 19-11-08 20:24

On 18-11-2008 05:37, Mogens wrote:
> Uff !
> Hvem betalte regningen for at udbedre skaderne?

Jeg husker det ikke helt men jeg mener Audi betalte (jeg skal lige høre
ham ad næste gang jeg møder ham). De havde været ude for det før (dog
ikke i en vaskehal .