Ny motor til Fiat Brava
Fra : ck@subweb.dk

Dato : 28-10-08 08:45

Jeg har en Fiat Brava 1.4 fra 1996 med motor der skal udskiftes.

Problemet er, at der ikke findes mange 1.4 liters hos ophuggerne, kan
man lægge en 1.2 eller 1.6 liters i, eller bilver der for store
problemer med at få gearkasse mv. til at passe sammen?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-10-08 16:43

Hej!

ck@subweb.dk wrote:

> [...]
> man lægge en 1.2 eller 1.6 liters i, eller bilver der for store
> problemer med at få gearkasse mv. til at passe sammen?

Har du mulighed for at hente i Sverige? Der findes returbilen.se og de
er meget billige (de har enhedspriser på alle dele). Der er billeder og
forklaringer til deres biler på hjemmesiden.

Ville ikke selv prøve at montere en anden motorstørrelse uden at være
112% sikker, da man snildt render ud i et eller andet uforudset problem,
og så bliver det hurtigt en omfattende affære at ombytte den.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Niels Bengaard

Dato : 28-10-08 16:48

> [...]
> sikker, da man snildt render ud i et eller andet uforudset problem, og så
> bliver det hurtigt en omfattende affære at ombytte den.

Jeg ville nok ikke satse på returbilen, bilerne er næsten helt rippede for
stumper.
Vi gik i sidste weekend efter knapper, sidespejl, handskerum og lignende til
Volvo 850 / S70 som man ville formode at kunne finde, men ikke en knap fik
vi og der var et defekt sidespejl på en bil. Og det selv om der var ca. 20
af den type bil på pladsen.
Så man skal nok bo tæt på dem og komme der jævnligt for at få stumper før
bilerne er helt tømte.

Mvh Niels

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-10-08 21:52

Hej!

Niels Bengaard wrote:
> Jeg ville nok ikke satse på returbilen, bilerne er næsten helt rippede for
> stumper.

De er vel ikke rippede når de lige ankommer til huggeren. Hvad er ellers
meningen med en hugger? ;)

> [...]
> af den type bil på pladsen.
> Så man skal nok bo tæt på dem og komme der jævnligt for at få stumper før

Eller måske lave en aftale med huggeren. Man kan ihvertfald stå på
venteliste hos min lokale.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-08 19:29

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Ville ikke selv prøve at montere en anden motorstørrelse uden at være
>112% sikker, da man snildt render ud i et eller andet uforudset problem,
>og så bliver det hurtigt en omfattende affære at ombytte den.

ved ikke med fnatterne - men på de kære gamle Sierra'er var et
motorbytte en temmelig problemfri affære

Jeg har kringlet mange ned ....

(undtagen 2.0i DOHC)

--
Jan_stevns

Fra : KASO

Dato : 28-10-08 21:22

<ck@subweb.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Udover teknikken, kan du få problemer med såvel SKAT som syn med en større
motor - så du skal i givet fald gå efter en mindre motor - og jeg ved ikke,
om en 1.2 er "brugbar" i en Brava....

Fra : John Sahl

Dato : 28-10-08 22:34

ck@subweb.dk wrote:
> [...]
> man lægge en 1.2 eller 1.6 liters i, eller bilver der for store
> problemer med at få gearkasse mv. til at passe sammen?

Må jeg foreslå at du spørger på www.fiatklubdanmark.dk hvor der sidder en
del forskellige folk der ved lige hvad du skal gøre.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't