chiptunig af rav4
Fra : Morten P

Dato : 24-10-08 12:16

jeg ville gerne min diesel rav4 gik længere på literen og har fået at vide
at man kan chiptune den så den gør.

Men kan det stemme? Hvor finder man det kit henne?

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 24-10-08 13:12

"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i meddelelsen
> jeg ville gerne min diesel rav4 gik længere på literen og har fået at vide
> at man kan chiptune den så den gør.
>
> Men kan det stemme? Hvor finder man det kit henne?

http://www.landberg.dk/

THomas

Fra : Morten P

Dato : 24-10-08 18:24

"Thomas Buus Andersen" <andersen@thomasbuus.dk> wrote in message

> "Morten P" <spam@spam.spam> skrev i meddelelsen

> http://www.landberg.dk/

Herligt - og langt billigere end de andre sider.

Dog fandt jeg en side med en boks til 149 Euro:
http://www.speedkit.de/en/chiptuning/Toyota/0/RAV4-85-kW-(-116-PS-)-209435/index.php

Kan den det samme eller?

Fra : Klaus G.

Dato : 24-10-08 20:56

> Kan den det samme eller?
Meget kort sagt:
Nej og det er i langt størstedelen af tilfældene noget bras at bokstune.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 25-10-08 07:08

> Dog fandt jeg en side med en boks til 149 Euro:
> http://www.speedkit.de/en/chiptuning/Toyota/0/RAV4-85-kW-(-116-PS-)-209435/index.php

Hold dig væk fra bokstuning. Chiptuning er langt bedre, da du her ikke
ændrer noget fysisk i motoren. Få det gjort ved nogen med et rullefelt, så I
kan teste effekten, og finde ud af hvor du gerne vil have momentet til at
ligge osv.

--
Jeppe Vestergaard, Roskilde

Fra : Morten P

Dato : 25-10-08 17:12

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> wrote in message

> [...]
> I kan teste effekten, og finde ud af hvor du gerne vil have momentet til

Ok, godt med info før jeg smider 5000 efter det

Men er chiptuning lovligt? Troede det ikke var det?

Fra : Per W.

Dato : 25-10-08 17:31

"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i melding

> "Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> wrote in message

> Ok, godt med info før jeg smider 5000 efter det
>
> Men er chiptuning lovligt? Troede det ikke var det?

Og det er bokstuning?

/Per W.

Fra : KASO

Dato : 26-10-08 07:54

"Per W." <perw@tiscal.no> skrev i meddelelsen

> "Morten P" <spam@spam.spam> skrev i melding

> Og det er bokstuning?

Ja - med TÜV-godkendelse og efterfølgende syn og ændring af
registreringsattest.
Det er dog fåtallet af bokse, der har en TÜV-godkendelse - men de findes -
også hos Landberg.

Fra : Per W.

Dato : 26-10-08 11:02

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i melding

> [...]
> registreringsattest.
> Det er dog fåtallet af bokse, der har en TÜV-godkendelse - men de findes -

Det samme kan man gjøre med chiptuning.

Fra : Morten P

Dato : 26-10-08 19:05

> Og det er bokstuning?

Jeg fik at vide at så længe det bare er 20% man øger med så skal man ikke
omstille bremser eller noget og så er det.

Det er måske forkert?
Kan se på svaret nedenfor at der er tale om omregistrering også.