Bestilling via pil.dk...
Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 24-07-01 23:39

Hej!
Er der nogen, der har erfaringer med subj.?

Grønbech

--
Mail: g@g-web.dk
ICQ# 14654731

Fra : Kim Jensen

Dato : 25-07-01 09:27

> Er der nogen, der har erfaringer med subj.?

Hvorfor ikke handle direkte hos TD*?

Kim Jensen
litewerx.com // kelvin8.com // newscaster.dk

Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 25-07-01 09:50

> Hvorfor ikke handle direkte hos TD*?

Fordi pil.dk tilbyder det, de kalder Pro@ccess ADSL PLUS som er med åben
router, 4 IP-adresser og minus NAT til samme pris som alm. Pro@ccess...

Grønbech

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 25-07-01 12:01

"Michael Grønbech Larsen" <g@g-web.dk> wrote:

>Fordi pil.dk tilbyder det, de kalder Pro@ccess ADSL PLUS som er med åben
>router, 4 IP-adresser og minus NAT til samme pris som alm. Pro@ccess...

Jeg tror at

"Pro@ccess ADSL Plus koster det samme som standard produktet. Dog
opkræves tillæg á 950,- kr. ekskl. moms i forbindelse med ændringer i
standardkonfigurationen."

betyder at du skal af med de samme 950+moms som det ville koste at få ændret
en standard Pro@ccess. Jeg er ret sikker på at det var sådan i hvert fald i
efteråret 2000.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 25-07-01 13:42

> betyder at du skal af med de samme 950+moms som det ville koste at få
ændret
> en standard Pro@ccess. Jeg er ret sikker på at det var sådan i hvert fald
> efteråret 2000.

Det er rigtigt, men så er det klaret én gang for alle og så vidt jeg ved,
giver TDC ikke umiddelbart muligheden for at tilkøbe IP-adresser med mindre
man køber en Link-løsning som er væsentligt dyrere, både i oprettelse og i i
abb.

Grønbech

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 25-07-01 15:52

> [...]
>man køber en Link-løsning som er væsentligt dyrere, både i oprettelse og i i

Jeg vil indrømme at websiden lyder som om du får din egen IP-adresse til brug
på indersiden, men jeg mistænker at det er forkert og at "Plus"-produktet er
præcis det samme som en standard P@ hvor man har fået TDC til at åbne alle
porte - men stadig har NAT.

Jeg kæmpede i hvert fald meget med TDC i efteråret i et forsøg på at få min
egen IP-adresse uden NAT, og det lykkedes ikke.

Men nu til dags må der jo være nogen der faktisk har fået leveret
"Plus"-varianten: får man faktisk et /30-net på indersiden af ruteren?

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 26-07-01 03:04

On Wed, 25 Jul 2001 16:52:11 +0200, Jesper Dybdal
<jdunet@u5.dybdal.dk> wrote:

Hejsa.

>Jeg vil indrømme at websiden lyder som om du får din egen IP-adresse til brug
>på indersiden,

Ja.

>men jeg mistænker at det er forkert og at "Plus"-produktet er
>præcis det samme som en standard P@ hvor man har fået TDC til at åbne alle
>porte - men stadig har NAT.

Pro@ccess ADSL IP og Pro@ccess ADSL Plus blev begge introduceret som
specielle partner-varianter, men når jeg nu kigger på partnersalg.dk,
er Plus-varianten taget væk, hvilket formentlig betyder at man ikke
længere kan bestille produktet. Dette har ikke været annonceret, så
formentlig har PIL blot ikke været opmærksomme på at produktet er
udgået.

>Men nu til dags må der jo være nogen der faktisk har fået leveret
>"Plus"-varianten: får man faktisk et /30-net på indersiden af ruteren?

Produktet står stadig beskrevet i nyhedsarkivet på TDC's partnersider
(som i øvrigt er tilføjet d. 28/8-2000), her er en lille snip:

"Router konfigureres med de 4 tildelte IP nr. (en til fri brug på
kundens lokale netværk (LAN))"

Hvilket jo passer meget godt med netværk, router, fri adresse,
broadcast, så jeg tror absolut der har været tale om rigtige
/30-netværk dengang man kunne købe det.

Daniel Stjernholm Andersen - maria@hirse.dk
http://maria.hirse.dk

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 26-07-01 23:15

skumling@skumlenet.dk (Daniel Stjernholm) wrote:

>Hvilket jo passer meget godt med netværk, router, fri adresse,
>broadcast, så jeg tror absolut der har været tale om rigtige
>/30-netværk dengang man kunne købe det.

I så fald er jeg ikke særlig tilfreds med at TDC (vist endda en chef for de
TDC-Erhverv-sælgere der solgte Pro@ccess i efteråret) bildte mig ind at de
godt kunne levere det samme som en "Plus", under navnet "åben konfiguration",
og - da jeg så bestilte det - derefter leverede en helt normal standard hvor
jeg for penge kunne få åbnet alle tcudp-porte (med NAT).

Jeg troede faktisk at forklaringen på det underlige forløb var at der ikke var
forskel på Plus og alm. konfig med mange åbne porte.

Hvis det er forkert, så er TDCs sælgere (om muligt) endnu mere inkompetente
end jeg var klar over.

Men der må da være nogen her der faktisk har fået leveret sådan en Plus (efter
2000-08-01 - før da fik alle svjv en /30), så vi kan få definitivt afklaret om
der følger en /30 med.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).