MS Windows
briani 27239
DirectX problemer
Fra : Hagar

Dato : 04-11-08 11:59

Hej i gruppen

Jeg har fået nogle problemer med min DirectX i min Win XP Pro sp3. Hvis jeg
henter og installere på ny, så får jeg at vide at der ikke mangler noget,
men kører jeg DxDiag får jeg at vide at der er problemer med DirectShow.
Hvad skal jeg gribe og gøre i, for der er visse spil jeg ikke kan spille som
det kører nu ?

Hagar

Fra : Hagar

Dato : 04-11-08 13:23

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget, men kører jeg DxDiag får jeg at vide at der er problemer med
> DirectShow. Hvad skal jeg gribe og gøre i, for der er visse spil jeg ikke

Jeg fik nu fjernet directx 9.0c og fik 8.0 ind i stedet for, så kunne jeg
installere 9.0c på ny, men problemet er der stadig, surt.

Hagar

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-11-08 13:39

In news:49103ed3$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Hagar <nogo31@hotmail.com> typed:

> Jeg fik nu fjernet directx 9.0c og fik 8.0 ind i stedet for, så kunne
> jeg installere 9.0c på ny, men problemet er der stadig, surt.
>
> Hagar

Jeg bruger directx 10, hvorfor downloader du ikke den ? Mine spil kører
glimrende med den.

http://www.gamesforwindows.com/en-US/aboutgfw/Pages/directx10-a.aspx

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Sune Storgaard

Dato : 04-11-08 15:07

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger directx 10, hvorfor downloader du ikke den ? Mine spil kører
> glimrende med den.

Hvor nemt er det at installere DX10 på XP?
Alky project er næppe heller løsningen.

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-11-08 15:48

In news:491056bc$0$90268$14726298@news.sunsite.dk,
Sune Storgaard <nospam@strueradsl.invaliDK> typed:
> "Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvor nemt er det at installere DX10 på XP?
> Alky project er næppe heller løsningen.

Jeg har Vista nu, men syntes lige så bestemt at jeg havde directX 10 også på
min gamle XP. Det var nok ikke tilfældet kan jeg forstå.

Jeg prøvede at google på "directx 10 og xp" der var en del links med
forklaringer.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-11-08 19:57

Tove Krieger skrev bl.a.:

> Jeg bruger directx 10, hvorfor downloader du ikke den ? Mine spil
> kører glimrende med den.

Ja, men spil/programmer som er skrevet direkte til f.eks. version 9c kan
ikke bruge version 10. version 10 har IKKE de smme rutiner, som 9c har.
Derofr må man ikke slette tidligere versioner, når der kommer nye directx
rutiner.

Claus

Fra : Hagar

Dato : 04-11-08 17:04

> Jeg fik nu fjernet directx 9.0c og fik 8.0 ind i stedet for, så kunne jeg
> installere 9.0c på ny, men problemet er der stadig, surt.
>
> Hagar

Det viser sig nu at 8.1 slet ikke er, eller kan opdateres til 9.0c, hvorfor
er mig en gåde. Jeg har prøvet lidt af hvert, men den forbliver at være 8.1.

Hagar

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-11-08 19:59

Hagar skrev bl.a.:

> Det viser sig nu at 8.1 slet ikke er, eller kan opdateres til 9.0c,
> hvorfor er mig en gåde. Jeg har prøvet lidt af hvert, men den
> forbliver at være 8.1.

Directx bliver ikke opdateret som normale programmer. Der tilføjes derimod
nye rutiner, så de programmer som fordrer en specifik version forventer at
denne er tilstede. Så lad være med at fjerne tidligere versioner af directx.
De skal stadig bruges.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-11-08 19:55

Hagar skrev bl.a.:

> [...]
> problemer med DirectShow. Hvad skal jeg gribe og gøre i, for der er
> visse spil jeg ikke kan spille som det kører nu ?

Nogle spil og programmer kræver en specicik version af directx. Nogle Adobe
programmer kræver f.eks. version 9c, og selv om man har senere versioner
installeret er det IKKE nok. Så se hvad dine spil kræver.

Claus

Fra : Hagar

Dato : 04-11-08 22:44

> [...]
> Adobe programmer kræver f.eks. version 9c, og selv om man har senere
> versioner installeret er det IKKE nok. Så se hvad dine spil kræver.

Nu har jeg kæmpet med problemet i nogen tid, og resultatet endte med at jeg
måtte gå 3 måneder tilbage i genoprettelsen for at få tingene til at køre
igen, og hvad der så også kommer af følger, men det er nemmere at have med
at gøre.
Jeg fandt en side hvor man kunne hente et program til at sætte DX tilbage
til den oprindelige udgave fra ens skive, og da jeg har en af de første
udgaver af XP Pro, så blev det til DX 8.1, men at den ikke kunne opdateres
efterfølgende, det fatter jeg ikke.

Hagar