MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Gendannelsestidspunkt
Fra : Steen BJ

Dato : 31-10-08 17:59

Jeg er ny på Windows, men er der ikke noget med, at man kan angive et
gendannelsestidspunkt, hvis systemet skulle gå ned.

Jeg bruger XP

--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-10-08 18:12

In news:1ipos68.gyo8wr80cfjaN%isteen@gmail.rygeloven.com,
Steen BJ <isteen@gmail.rygeloven.com> typed:
> Jeg er ny på Windows, men er der ikke noget med, at man kan angive et
> gendannelsestidspunkt, hvis systemet skulle gå ned.
>
> Jeg bruger XP

Jeg bruger Vista nu, men havde tidligere XP.

I Vista kan man gå ind i egenskaber for system, og vælge fanen
systembeskyttelse hvor man kan lave et gendannelsespunkt. Jeg kan ikke helt
huske om det er det samme med XP, men du kan da prøve.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 31-10-08 18:29

Tove Krieger skrev:
> [...]
> systembeskyttelse hvor man kan lave et gendannelsespunkt. Jeg kan ikke
> helt huske om det er det samme med XP, men du kan da prøve.

Det er da det man kan, men normalt er det ikke nødvendigt selv at gøre
det. I forbindelse med nye installationer og med jævne mellemrum
opretter systemet selv gendannelsespunkter, så der skulle være nok at
tage af når noget er gået galt.

--
Niels

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-10-08 20:34

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> systemet selv gendannelsespunkter, så der skulle være nok at tage af når

___

Det er bare ikke altid at de gendannelsestidspunkter som maskinen selv laver
virker, men så gårt man selvfølgelig bare lidt længere tilbage og prøver et
andet. Maskinen kan nemlig bedre lide de gendannelsestidspunkter man selv
laver. De funker som regel alle sammen.

Hilsen Åge

Fra : J

Dato : 31-10-08 23:11

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> prøver et andet. Maskinen kan nemlig bedre lide de gendannelsestidspunkter
> man selv laver. De funker som regel alle sammen.

Pjat.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-11-08 13:22

"J" <j@nospam.xy> skrev i meddelelsen

> Pjat.
'

_____________

Jeg har dog selv erfaret det. Kloge folk har også skrevet om at det er
tilfældet.

Hilsen Åge

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 02-11-08 09:00

Åge Halldorsson tastede følgende:
> [...]
> '
>

> _____________
>
> Jeg har dog selv erfaret det. Kloge folk har også skrevet om at det er

Det er, alt andet lige, noget sludder, Aage. Det er osse svært at vide,
hvornår nogen er kloge
Rent logisk: gendannelsesinf. der gemmes er de samme, uanset om det er
dig, Hugo, Hanne eller Windows der er katalysator.
Jørgen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-11-08 09:37

"..::JMJ::.." <kaliffen@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Det er, alt andet lige, noget sludder, Aage. Det er osse svært at vide,
> hvornår nogen er kloge

____

I så fald mangler jeg forklaring på hvorfor maskinen skriver "Gendannelse
mislykkedes". Så vælger man et andet tidspunkt og den skriver "Gendannelse
lykkedes". Det er sket 2 gange.

Jeg googlede efter forklaring og folk skrev at det ikke er altid at
gendannelse lykkedes. derfor skal man bare gå en tak tilbage til et endnu
tidligere gendannelsestidspunkt.

Hvordan kan folk tage så meget fejl ? - og ikke mindst hvordan kan ens
computer tage så meget fejl at den ikke ved at gendannelse SKAL lykkedes ?

Hilsen Åge

Fra : ..::jmj..::

Dato : 02-11-08 15:49

Åge Halldorsson:
> [...]
>
> Hvordan kan folk tage så meget fejl ? - og ikke mindst hvordan kan ens
> computer tage så meget fejl at den ikke ved at gendannelse SKAL lykkedes ?

Du skriver det faktisk selv: det er ikke altid gendannelse lykkes.
Implicit kan dette ske uanset hvem der har lavet gendannelsespunktet
(dig eller Windows). En programfil, eller en systemfil, gør det den
skal (undtaget når der går ged i det).
Med andre ord: der vil fx ikke være forskel på, om det er dig eller
tante Harriet der klikker på Word.exe... programmet starter (som regel)
uden fejl. Men fejl kan ske, både med Word... og oprettelse af
gendannelsespunkter. For du vil da ikke bilde mig ind, at det program
der laver et gendannelsespunkt opfører sig forskelligt, afhængig af
hvem der "klikker" på det?!?

...::jmj::..

Fra : Børge List

Dato : 31-10-08 18:38

Steen BJ skrev:
> Jeg er ny på Windows, men er der ikke noget med, at man kan angive et
> gendannelsestidspunkt, hvis systemet skulle gå ned.
>
> Jeg bruger XP

Programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelse.
virker i Windows home.
Børge

Fra : Steen BJ

Dato : 31-10-08 18:54

Børge List <"bmblist\"fjern\" "@gmail.com> wrote:

> Programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelse.
> virker i Windows home.
> Børge

Tak for det, til alle svar
--