MS Windows
briani 27239
Overtagelse af skærmstyring
Fra : Ukendt

Dato : 30-10-08 09:04

Hej !

Jeg er blevet bedt om at være underviser i en lille datastue for
pensionister.
Der er bare 5 pc'er med XP.

Findes der ét eller andet program, der gør det muligt fra en 'lærer'-pc at
køre demoer og lign. på de 5 skærme på én gang ?

Helst uden alt for meget bøvl !

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-10-08 15:25

Den slags gøres med Hardware. Et tryk på en knap og alle skærme viser
hvad der er på din PC. Med Software kan du fjernstyre de enkelte
computere hvilket er godt hvis man skal hjælpe en af kursisterne med
noget.
Det vil muligvis være billigere at bruge en projector der på et lærred
viser hvad der sker på din PC.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-08 15:41

> [...]
> noget.
> Det vil muligvis være billigere at bruge en projector der på et lærred

Hej igen !

Jeg havde selv overvejet projektor-løsningen.
Men pladsforholdene er ikke lige til det.

Har du en idé til, hvad jeg skal søge efter, hvis jeg vil vælge
hardwareløsningen ?

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-11-08 19:32

En Monitor switch.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Thu, 30 Oct 2008 15:41:21 +0100, "Abricosicus"

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 30-10-08 16:23

> [...]

>Findes der ét eller andet program, der gør det muligt fra en 'lærer'-pc at
>køre demoer og lign. på de 5 skærme på én gang ?

NetOp School er et sådant program (som godt nok koster penge)
- se nærmere her:

http://www.netop.com/teach

Man kan downloade en 30-dages prøveversion fra sitet
(som er dansk - NetOp hed tidligere DanWare).
--
Venlig hilsen fra
Gert

Fra : Thore

Dato : 07-11-08 10:12

> [...]

>Findes der ét eller andet program, der gør det muligt fra en 'lærer'-pc at
>køre demoer og lign. på de 5 skærme på én gang ?

Ved det er noget tid siden, du lavede indlægget, og ved derfor ikke om
du har fundet en løsning?

Men jeg har en Analog Monitor Splitter med 1 indgang og 8 udgange, hvis
det er.

Man sætter 15-pins VGA M/M kabel (din 'lærer-pc') til input og op til 8
monitorer til output-portene, og får det samme billede på de 8 skærme.

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk