MS Windows
briani 27239
Kan ikke installere Windows XP
Fra : Mate \(5260\)

Dato : 25-10-08 14:56

Har en PC med følgende bundkort: ECS, K7S5A, og har forsøgt (med 2
forskellige HDD) at installere "Win. XP pro", men efter at formatteringen er
udført meldes: "Windows XP kan ikke installeres, harddisken er defekt"
- Men f. eks. Windows ME kan godt installeres, og de pågældende diske vil
også gerne acceptere Win. XP på en anden PC.....

Er der nogen, der har et bud?

/Poul.

Fra : Anders

Dato : 25-10-08 17:08

"Mate (5260)" <aspol@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - Men f. eks. Windows ME kan godt installeres, og de pågældende diske vil
> også gerne acceptere Win. XP på en anden PC.....

Måske kan det være at bundkortet ikke understøtter XP, at det efterhånden er
blevet for gammelt.
En løsning kunne være, at opdatere bios'en.

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-08 17:31

Anders wrote:
> "Mate (5260)" <aspol@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Måske kan det være at bundkortet ikke understøtter XP, at det
> efterhånden er blevet for gammelt.
> En løsning kunne være, at opdatere bios'en.

Det var da vist en smutter :)

Fra : Anders

Dato : 25-10-08 17:39

<Just> skrev i en meddelelse

> Det var da vist en smutter :)

Nej det er skam ikke en smutter, har selv haft det samme bundkort, og det
fik jeg heller ikke til at køre med XP, men ME ingen problemer.

Men prøv at finde en bios opdatering....

Fra : J

Dato : 26-10-08 10:29

"Anders" <anders.forst@gmail.com> skrev i en meddelelse

> <Just> skrev i en meddelelse

> Nej det er skam ikke en smutter, har selv haft det samme bundkort, og det
> fik jeg heller ikke til at køre med XP, men ME ingen problemer.
>
> Men prøv at finde en bios opdatering....

Hvor elegant. Ha.

Fra : Anderledes Fjog Rask~

Dato : 26-10-08 19:51

J wrote:
> "Anders" <anders.forst@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor elegant. Ha.

LUK RØVEN HA!

Fra : J

Dato : 25-10-08 17:30

> "Mate (5260)" <aspol@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Måske kan det være at bundkortet ikke understøtter XP, at det efterhånden
> er blevet for gammelt.
> En løsning kunne være, at opdatere bios'en.

Fremragende svar! Ha!

Fra : Anderledes Fjog Rask~

Dato : 26-10-08 19:50

J wrote:
> "Anders" <anders.forst@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Fremragende svar! Ha!

LUK RØVEN og kravl tilbage under din sten, TROLL!

Fra : O. Skjold

Dato : 27-10-08 17:22

Mate (5260) skrev i

<klip>

> Er der nogen, der har et bud?

Hej Poul

Fordi Anders tidligere har prøvet det samme, er hans bud nok det
bedste.

Du kan hente nyeste BIOS og en Flash Utility her:
http://www.ecs.com.tw/ECSWebSite/Downloads/ProductsDetail_Download.aspx?detailid=269&DetailName=Bios&DetailDesc=K7S5A%20Pro%20%20(V5.0)&CategoryID=1&MenuID=82&LanID=0

Vejledning er her:

http://www.ecs.com.tw/extra/flashutl/amiflash.htm

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Mate \(5260\)

Dato : 30-10-08 22:46

Løsning (hvis nogen er interesseret...):

Efter at have opdateret BIOS'en uden det gav nogen forskel, så kom jeg til
at tænke på, at Windows trods alt skrev, at diskene var defekte, så jeg
prøvede med et 3. drev, og VUPTI, så var det i orden.
Der har altså været fejl på begge de 2 første drev, hvad så det end er for
fejl, for de arbejder udmærket med alt andet end Windows XP.

Venlig hilsen og tak for de gode råd!

Poul.