Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hvad skal jeg købe ? fuji FinePix 40i Si~
Fra : Michael

Dato : 24-07-01 22:46

Hej folkens jeg skal til at invistere i et digi cam,og jeg vil derfor bede
om jeres hjælp jeg har tjekket nettet en del for digi cams og jeg har fundet
frem til følgende :

Fuji FinePix 40i Silver :
Beskrivelse:
4.3 Million Pixel Picture files (2400x1800). Built in MP-3 music player,
plus it can record & playback AVI Video with Sound.
Sleek Ultra-Compact Metal body easily slips into a pocket
4.3 Million Pixel File (2400 x 1800) using Fujifilm 2.4 Million Octagonal
sensor Super CCD Sensor
New Super CCD Technology with PxGA Colors Image Processing Maximizes Color
Plays MP3-Audio Files
AVI Video Capture Mode Record and Playback with Sound
Convenient USB Port for Fast Computer File Transfers
Includes Tethered Remote, Headphones and Rechargeable Battery kit
og det koster :
DKK 5.595,00

så er der canon PowerShot S20 :

3,34 Megapixel CCD
USB interface (op til 10x hurtigere end via seriel kabel)
8x zoom (2x optisk og 4x digital zoom).
CompactFlash Type II (Kapacitet op til 340Mb)
Indbygget flash, optisk søger og 1,8" TFT skærm
Industri standarder - DCF og DPOF
Vægt 270g
Fotofunktioner:
Spot/center vægtet måling, manuel hvidbalance, langsom lukkerhastighed og
natbillede indstillinger.
Stitching
Kameraet er lige til at gå til og leveres med:
16 Mb CF-kort
Genopladeligt NiMh batteri og oplader
Alle kabler og dansk manual
Stor softwarepakke til PC og MAC:
PhotoStitch, PhotoRecord, Zoom Browser, Adobe PhotoDeluxe

jeg er villig til at smide ca 6000 i kassen for et digi cam,så hvis i kender
et der er bedere eller lign vil jeg meget gerne høre fra jer ..

håber i kan/gider at hjælpe mig

Hilsen

Michael

Fra : Peter Schrøder

Dato : 25-07-01 09:23

Michael skrev...
> Fuji FinePix 40i Silver :
>
> så er der canon PowerShot S20 :

Det eneste de to har tilfælles er vel egentlig
farven på huset?
Gør dig selv en tjeneste og kig på
www.edbpriser.dk
sæt en max pris på 6000 kr og sé hvor mange
forskellige kameraer du egentlig kan få til den pris.

Definér hvilke egenskaber du skal bruge og sortér
dem bort, der ikke lever op til dine krav.
Tænk over zoom (optisk ikke digital. Digital zoom er værdiløs)
Focusafstand (hvor tæt vil du på?)
Antal pixels (Jo flere jo bedre, men hvor mange er nok?)
Interface (usb er ok, seriel er død, men understøtter
din pc usb?)
Er den nævnte pris "klar til brug" eller dukker der
en extraregning op? (Finepix 40i leveres ikke som standard med
Smartmediakort)
Og så er der al "gemüsen" MP3, digital video, muligheder
for tilbehør osv.
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.