Skjule toppen af indlejret side.
Fra : Kasper Lund

Dato : 29-10-08 14:18

Hej med jer.

Jeg har en webside som jeg vil have indlejret i en anden som en iframe
(Måske kan det gøres anderledes, men sådan havde jeg tænkt mig at gøre
det, kom endelig med forslag :))

Med marginheight kan jeg skubbe den indlejrede side længere ned på
siden, men kan man gøre det omvendt? De første 150 pixels på siden skal
jeg ikke kunne se, så hvis jeg kunen skubbe den 150 pixels op så man
ikke ser det øverste ville det være fint. Hvordan gør jeg?

Jeg har prøvet med marginheight="-150" men den går ikke.

Nogen der kan hjælpe?

Mvh.

Kasper

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 29-10-08 15:20

Kasper Lund skrev:
> [...]
> ikke ser det øverste ville det være fint. Hvordan gør jeg?
>
> Jeg har prøvet med marginheight="-150" men den går ikke.

[Indhold]

#skjultindhold {margin-top:-150px;}

Men hvad er det ved at have noget indhold,
der er skjult? Jeg har svært ved at begribe
den idé, medmindre det er noget indhold som
skal vises dynamisk.

En iframe er den eneste mulighed du har for
at vise en anden HTML-side på en webside.
Men da det jo alligevel skal være noget indhold
du selv laver, kan det jo være ligemeget
om du bruger en iframe, dynamisk HTML, innerHTML
eller document.createElement.

Hvis det er widget, du vil have, skal du have
fat i noget AJAX, JSON eller den slags. Og
så hører spørgsmålet nok så meget hjemme i
clientside-gruppen.

Jørgen Farum Jensen

Fra : Kasper Lund

Dato : 29-10-08 21:03

Jørgen Farum Jensen wrote:

> [Indhold]
>
> #skjultindhold {margin-top:-150px;}

Tak, det virker.

Jeeg har en side med nogle alarmer hvor de øverste 150 px er noget
statisk halløj jeg ikke skal bruge.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 29-10-08 21:10

"Kasper Lund" <kasper@fake.usenet.dk> skrev

> Jeeg har en side med nogle alarmer hvor de øverste 150 px er noget statisk
> halløj jeg ikke skal bruge.

Hvis det ikke skal bruges, hvorfor så have det på siden overhovedet?

Fra : Kasper Lund

Dato : 02-11-08 16:45

Philip Nunnegaard wrote:
> "Kasper Lund" <kasper@fake.usenet.dk> skrev

> Hvis det ikke skal bruges, hvorfor så have det på siden overhovedet?

Det er ikke mig selv der laver den anden side.