MS Windows
briani 27239
Firefox lukker ved klik på billed
Fra : Thomsen

Dato : 23-10-08 08:44

Hej
Min Firefox-browser er begyndt at lukke når jeg klikker på et billed fundet
i Google-billeder. Det er ikke ved alle billeder.
Ved klik på videoklip sker det at min computer genstarter.
Hvad kan der være galt?

Ustabil grafikkort-driver?
Har tidligere fået blå skærm med Driver IRQL NOT LESS OR EQUAL.

mvh Ole

Fra : Ole C

Dato : 23-10-08 10:23

Thomsen skrev blandt andet:

> [...]
> Hvad kan der være galt?
>
> Ustabil grafikkort-driver?
> Har tidligere fået blå skærm med Driver IRQL NOT LESS OR EQUAL.

Har du prøvet en anden grafik-driver?

--
vh
Ole C

Fra : Thomsen

Dato : 23-10-08 17:01

> Har du prøvet en anden grafik-driver?
>
> --
> vh
> Ole C

Hej
Jeg har lige prøvet at opdatere min grafikkort-driver igen, men den viser de
samme version-tal og dato i enhedshådteringen.
Jeg er rimelig sikker på at jeg fandt en driver som er nyere end hvad jeg
havde før.

hilsen Ole

Fra : Thomsen

Dato : 23-10-08 17:10

> [...]
> de samme version-tal og dato i enhedshådteringen.
> Jeg er rimelig sikker på at jeg fandt en driver som er nyere end hvad jeg

.... og jeg kan se i enhedshåndteringen at jeg underskærmkort har 2
elementer,
Radeon 9250 og
Radeon 9250 secondary
...det ved jeg så ikke lige hvorfor der er to.

hilsen Ole

Fra : Ole C

Dato : 23-10-08 18:07

Thomsen skrev blandt andet:

> [...]
> Radeon 9250 og
> Radeon 9250 secondary
> ..det ved jeg så ikke lige hvorfor der er to.

Men det kunne godt lyde som om der er "gået ged" i sagerne - og hvilken af
driverne bliver faktisk brugt?
Jeg tror jeg i dit sted ville slette dem begge og prøve forfra.....

--
vh
Ole C

Fra : Thomsen

Dato : 23-10-08 18:15

> [...]
> driverne bliver faktisk brugt?
> Jeg tror jeg i dit sted ville slette dem begge og prøve forfra.....

Okay. Er dog ikke helt sikker på hvordan jeg sletter dem og derefter
installere ny driver.
Hvis jeg sletter dem begge to, kan skærmen vise billede mens jeg installere
den nye driver.

Jeg kan måske, i enhedshåndteringen, nøjes med at højreklikke på det ene
element (Radeon 9250 secondary)
og slette.

mvh Ole

Fra : Ole C

Dato : 23-10-08 19:14

Thomsen skrev blandt andet:

> Okay. Er dog ikke helt sikker på hvordan jeg sletter dem og derefter
> installere ny driver.

ATI plejer at lægge af-installeringsværktøj under Tilføj og fjern
programmer.
Husk at få alt ATI-relateret med - for eksempel Catalyst Control Center,
hvis det er der.

> Hvis jeg sletter dem begge to, kan skærmen vise billede mens jeg
> installere den nye driver.

Efter genstart bør den køre på Windows' (primitive) driver.

> Jeg kan måske, i enhedshåndteringen, nøjes med at højreklikke på det
> ene element (Radeon 9250 secondary)
> og slette.

Ja, men det er ikke sikkert du får alt med, så jeg ville i hvert fald i
første omgang se om det ikke lader sig gøre fra Tilføj og fjern programmer -
og når den så kører på Windows' egen driver, vil en rensning af Registry
sikkert også være en idé inden du igen installerer en ATI-driver. Hvis det
er en bærbar, bør du hente driveren på fabrikantens side og ikke hos ATI.

--
vh
Ole C

Fra : Thomsen

Dato : 23-10-08 20:07

> [...]
> af Registry sikkert også være en idé inden du igen installerer en
> ATI-driver. Hvis det er en bærbar, bør du hente driveren på fabrikantens

Har fulgt dine instrukser. Det lykkedes ikke at installere den driver jeg
fandt på nettet,
men det gik bedre med CD'en som fulgte med grafikkortet (Sapphire ATI radeon
9250). Dog en ret gammel driver,
som jeg vil nu prøve at opdatere igen. Skærmbilledet er nu lidt mat og
uskarp.

hilsen Ole

Fra : Thomsen

Dato : 23-10-08 20:14

> [...]
> radeon 9250). Dog en ret gammel driver,
> som jeg vil nu prøve at opdatere igen. Skærmbilledet er nu lidt mat og

.....fik lidt af skarpheden tilbage ved at øge skærmens opdateringshastihed
fra 60 til 70 hertz.
Mener dog at jeg før alt dette var oppe på 85 hertz, men 70 er det højste
jeg kan vælge lige nu.

hilsen Ole

Fra : Thomsen

Dato : 23-10-08 21:03

> [...]
> af Registry sikkert også være en idé inden du igen installerer en
> ATI-driver. Hvis det er en bærbar, bør du hente driveren på fabrikantens

Tak for hjælpen.
Ser ud til at alt er i orden nu. Fik installeret en ny driver.
Den nyeste opdatering som jeg tidligere installerede, var kun en opdatering
at Catalyst Control Center.
Der var ikke nogen driver i den, så jeg nappede den næstnyeste opdatering
.... med driver.
Håber alt er lidt mere stabilt nu.

mvh Ole

Fra : Ole C

Dato : 23-10-08 21:42

Thomsen skrev blandt andet:

> Tak for hjælpen.

Selv tak.

> [...]
> opdatering at Catalyst Control Center.
> Der var ikke nogen driver i den, så jeg nappede den næstnyeste

Tilslutter mig håbet

--
vh
Ole C